Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 29. desember 2014

Norge har blitt Kiwi-land

Her jeg bor nå, (på Slependen), så har jeg 4-5 Kiwi-butikker, innenfor en gåavstand, av en halv time.

Men jeg har ingen Rimi-butikker, innen den samme avstanden.

(Som jeg vet om, ihvertfall).

På 90-tallet, så var det omvendt, (vil jeg si).

Jeg begynte å jobbe, på Rimi Munkelia, i 1992.

Og da lå det også to andre Rimi-butikker, på Lambertseter.

(Nemlig Rimi Lambertseter og Rimi Karlsrud).

Så man kan lure på, hvordan Norgesgruppen har klart, å vokse så mye, (samtidig med at Rimi/Ica har gått tilbake), siden 90-tallet.

Rema har vel ikke vokst like mye, (som Norgesgruppen), virker det som, for meg.

Her må pressen skrive mer, om Norgesgruppen og Kiwi, (mener jeg).

Selv om det kan virke som, at mange av Kiwi-butikkene, er gamle 'landhandlerier', eller lignende.

Kiwi-butikkene er ofte trangere, enn Rema-butikkene, (vil jeg si).

Så disse butikkene, (som Norgesgruppen mye har kjøpt, av Ica, kan man vel kanskje si).

Det er kanskje mye 'ræl', som er vanskelig, å få til å gå, med overskudd?

Hva vet jeg.

Er det sånn, at dette er butikker, som Rema ikke vil ha, (lurer jeg)?

Hvem vet.

Hm.

Men pressen burde skrive mer, om Norgesgruppen og Kiwi, (mener jeg).

Jeg synes det, at den billige First Price frossenpizza-en, til Kiwi, (en pizza som koster 16-17 kroner vel), smaker litt rart.

Hvordan kjøtt er det på denne pizza-en, for eksempel.

Det kan man kanskje lure på, mener jeg.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter