Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 6. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Kiwi Slependen

Erik Ribsskog
Klage

Erik Ribsskog Tue, Jan 6, 2015 at 9:27 AM
To: KIWI 322 SLEPENDEN
Cc: Resepsjon Kiwi , Andre Tangerud , post@canica.no, admin@ohf.no, Politikk Høyre
Hei,

det høres bra ut.

Jeg dro med Stena Line til Danmark, nå i helgen, (jeg har bodd i cirka
ti år i England, så jeg får litt bakoversveis, når jeg dra på polet
nå).

Og i Danmark, så er det sånn, at kundene selv tar så mange poser de
vil ha, fra noen esker, som ligger foran kassa.

(Så da blir det ikke noe 'slåsskamp', liksom).

Kanskje dette hadde vært en ide i Norge også?

Og når vi er inne på temaet bæreposer.

Så husker jeg det, fra 80-tallet, at min onkel Haakon Mogan Olsen.

Han pleide å si det, at det er ikke riktig, at man skal betale, for reklame.

(Siden det står navnet på butikken, trykt på bæreposen).

Så han mente det, at bæreposer burde være gratis, (husker jeg).

Det kom jeg til å tenke på, etter denne bærepose-krangelen.

Men når jeg tenker videre, så hadde ikke deres butikkmedarbeider,
slått inn noen poser, (selv om jeg til slutt fikk to).

Så det er mulig, at han har hatt samme lærer på skolen, som min onkel
Haakon, (min fars yngre bror).

(For å fleipe litt).

Siden at begge dem tydeligvis er enige om det, at bæreposer burde være
gratis, (siden at det er reklame på dem).

Det er også ofte lite av First Price Cola, (1.5 liter), i butikken
deres, (Kiwi Slependen).

Kanskje dere kunne ha kontaktet hovedkontoret til Kiwi.

Og fått de til å tegne om brus-avdelinga deres.

Sånn at varene får mer riktig plass, i forhold til salg.

Og det står også ofte varer, spredd på gølvet, foran denne EMV-brusen,
(First Price Cola).

Så man må nesten være akrobat, (for å si det sånn), for å få tak i den varen.

Og det har vært ofte utsolgt, for potetgullet: 'Partymix paprika', hos
dere, i det siste.

(Den siste måneden, eller noe, vil jeg si).

Det var derfor jeg kjøpte First Price Ostepop, (hos dere), på fredag.

Butikken deres er også veldig trang, å gå rundt i, (synes jeg).

Den ved gamle Sheraton er mye mer oversiktlig, og har First Price
Cola, (1.5 liter), på pall.

Jeg hadde en mor, på 70-tallet, (Karen Ribsskog), som pleide å sende
meg til butikken, (vi bodde i Storgata på Østre Halsen, og der var det
tre matbutikker, innenfor hundre meter cirka, fra der vi bodde).

Så jeg har handla mat, siden at jeg var cirka fire år gammel.

(For mora mi sendte meg for å kjøpe melk og karameller osv., fra jeg
var tre-fire år gammel, husker jeg).

Og det var i 1974, mener jeg.

Og nå er det 2005.

Så jeg har handla mat, i over 40 år nå.

Det blir en del tusen ganger, som jeg har handla mat, (vil jeg si).

Og jeg har også vært kasserer selv, (på CC Storkjøp i Drammen, hos
Matland/OBS Triaden, i Lørenskog og i flere Rimi-butikker, (hvor jeg
også har jobbet som leder)).

Og bodd i flere år i England, (og også litt i andre land som Sveits,
Tyskland og Frankrike), og handla i matbutikker der.

Og jeg må si det, at makan til oppførsel, som han kassereren deres hadde.

Det har jeg ikke vært borti før, hvis jeg skal være ærlig.

Jeg kan ikke husker noe lignende, ihvertfall.

Så dette var sjokkerende, synes jeg.

Erik Ribsskog

PS.

Det hadde også vært greit.

At når dere svarer, på en klage.

Så kan dere beholde den originale e-posten, (fra meg), i svar-e-posten deres.

Så får man hele saken, på et sted, liksom.

PS 2.

Det er også sånn, at hvis jeg går i butikken deres, (for å handle), om kvelden.

Så ruller dere brøda, bort til ved flaskeautomaten.

Før den siste kunden, er ute, av butikken.

Dere kunne også hatt tørkepapir, ved flaskeautomaten, synes jeg.

(Og ikke bare en sånn 'luft-håndtørker', eller hva det er igjen).

Og på Kiwi Billingstad.

Så setter de brøda, ut i vindfanget, (altså på utsida av
kassa-områden), før den siste kunden er ute av butikken.

Er det gratis brød da, (kan man vel lure på).

På Kiwi-butikken ved Sheraton, så har dere flere ganger hatt
potetgull, (fra Maarud), utafor kassaområdet.

Er det gratis da, eller.

Tortilla Chips, fra Maarud, som vanligvis koster 20-30 kroner, (den
med innbakt pepper-korn, i 'chipsene'), har også blitt solgt, for kun
fem kroner posen.

Det må da være tapsprosjekter, når dere selger potetgull så billig.

Og en halv kilo marsipan, koster bare cirka 6-7 kroner, hos Kiwi, (og Rema).

Men det 'tilbudet' har jeg sett, i mange butikker.

Og den varen, ligger i bakehylla.

Og ikke utafor kassaområdet.

Det kan jeg ikke huske, at vi hadde, da jeg jobba, som Rimi-leder,
(nemlig varer, som ligger utafor kassaområdet og inngangsporten, til
butikken).

Men det vel antagelig ikke gratis likevel, hvis jeg skulle tippe.

Men litt rart, syntes jeg, at dette var.

Så jeg tar med om dette, i samme slengen.

Jeg har også bodd, i mange år, i England.

Og der skrev de 'Mr. Ribsskog'.

Og ikke fornavnet mitt.

Det blir litt 'klamt', synes jeg.

Hva med bare 'hei'.

Dette har noe med å være konform og vise respekt å gjøre, synes jeg.

Når dere ikke klarer det, selv når dere svarer på en klage, så synes
jeg det, at dette, er veldig dårlig.


2015-01-05 15:54 GMT+01:00 KIWI 322 SLEPENDEN <kiwi.slependen@kiwi.no>:
> Hei Erik
>
>
> Takk for tilbakemeldingen.
>
>
> Jeg vil beklage hendelsen som skjedde lørdag på Kiwi slependen. Du skal
> selfølgelig få så mange poser du ønsker uten at kassereren skal blande seg
> borti det. Kunden har alltid rett og kundeservice er den viktigste delen av
> jobben vi gjør.
>
>
> Jeg har tatt dette opp med den aktuelle kassereren og skal ta det opp med
> alle på personalmøte nå på søndag.
>
>
> Håper du slipper flere uhyggelige opplevelser i fremtiden
>
>
>
> Mvh
>
>
> Kristian Jansson
>
> Butikksjef
>
> KIWI 322 Slependen
>
> This e-mail message may contain confidential or privileged information. If
> you are not the intended recipient, please delete the message and any
> attachments and notify the sender by return e-mail. You should not retain,
> distribute, disclose, or use any of the information in this message.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter