Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2015

Jeg sendte en e-post til Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom)

Erik Ribsskog

1500246-1 - Kopi av epostutveksling med Bisnode Credit oppdatering ifm mobilabonnement

Erik Ribsskog Mon, Jan 26, 2015 at 12:41 AM
To: "Storli,Bjarte Stølås"
Cc: firmapost@nkom.no, Postmottak Sivilombudsmannen , Bisnode Credit oppdatering , post@forbrukerombudet.no
Hei,

er dere noen selgere eller, siden dere vil at jeg skal kontakte, et
firma som selger mobil-abonement?

Nå har jeg forklart for dere, at jeg ikke har bestilt noe fra dere firmaet.

(Som kan være et lugubert firma, for alt hva jeg vet).

Dere kan ikke be folk om å kontakte lugubre firma, mener jeg.

Vennligst send dette til din sjef for en ny vurdering.

Erik Ribsskog


2015-01-19 9:57 GMT+01:00 Storli,Bjarte Stølås <Bjarte.Stolas.Storli@nkom.no>:
> Takk for din henvendelse.
>
>
>
> Etter regelverket for elektronisk kommunikasjon er teletilbydere pliktige
> til å foreta en entydig identifisering av kunde ved inngåelse av abonnement.
> Med andre ord så skal man være sikker på at den som tegner et abonnement er
> den han eller hun utgir seg for å være. Vi vil derfor, som Bisnode Credit
> også gjør, oppfordre deg å ta kontakt med Talkmore for å få en forklaring på
> hvorfor det er foretatt en kredittvurdering av deg. Dersom det mot
> formodning skulle vise seg at noen har inngått et mobilabonnement hos
> Talkmore i ditt navn, uten ditt samtykke, skal du ikke være bundet av en
> slik avtale.
>
> Med vennlig hilsen
>
> Bjarte Stølås Storli
> rådgiver
> Seksjon for telefoni og nummerforvaltning
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet
> Sentralbord: 22 82 46 00
> Dir. tlf.: 22 82 46 83
> Mobil: 480 01 476
> www.nkom.no
>
> Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) het tidligere Post- og teletilsynet.
>
>
>
>
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>
> Sendt: 15. januar 2015 16:35
>
> Til: Bisnode Credit oppdatering
>
> Kopi: post@finkn.no; Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (firmapost@nkom.no)
>
> Emne: Re: Deres brev av 17. desember
>
>
>
> Ok,
>
>
>
> er det telefon-abonnement?
>
>
>
> Jeg har fått meg norsk mobil, (som Elkjøp prakka på meg), med Netcom
> kontant.
>
>
>
> Men Netcom kontant, har forrandra seg.
>
>
>
> De gjelder nå bare for noen uker av gangen.
>
>
>
> Noe som sikkert er flott, for de som liker å ringe mye, (og sladre osv.).
>
>
>
> Men jeg forbinder kontantkort, med at man har en saldo, som man kan ha, i
> flere måneder, (hvis man sender en del e-poster, istedet for å ringe).
>
>
>
> Jeg har måttet ta en telefonsamtale, (til Nav), siden jeg flytta tilbake,
> til Norge, i September, (fra den norske mobilen min).
>
>
>
> Så Netcom vil at jeg skal betale 200 kroner i måneden, for å ikke ringe?
>
>
>
> Det er jo dumt.
>
>
>
> Jeg tenker det, at jeg må bytte, til Telenor mobil.
>
>
>
> Men mobilen er vel antagelig låst, til Netcom.
>
>
>
> Og Netcom låste opp en 'mobil bredbånd-stick', på Sandvika Storsenter, for
> noen måneder siden.
>
>
>
> Så å gå dit igjen, for å få fjernet operatør-sperre.
>
>
>
> Det blir litt spesielt, isåfall, må jeg si.
>
>
>
> Men Netcom gjør noe rart her, synes jeg.
>
>
>
> Jeg kan jo søke mer om sånt her på nettet, etterhvert, og så bestemme meg,
> for hva jeg skal gjøre.
>
>
>
> (Jeg liker helst å orientere meg selv, om sånne markeder.
>
>
>
> Og til det tidspunktet, som jeg synes, at passer greit, liksom).
>
>
>
> Men Talkmore har jeg ikke kontaktet.
>
>
>
> Jeg liker bedre å sende skriftelige e-eposter, (og Facebook-meldinger osv.),
> enn å 'bable' i det uendelige, uten at det kan dokumenteres seinere, liksom.
>
>
>
> Så her har noen 'tulle-bestilt', i mitt navn.
>
>
>
> Hvis jeg hadde søkt om noe, fra Talkmore.
>
>
>
> Så hadde jeg huska det, mener jeg.
>
>
>
> Dere burde kanskje bli bedre, til å sjekke at det er riktig person, som
> bestiller.
>
>
>
> Før dere sender sånne her brev og e-poster.
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
>
>
> 2015-01-05 7:22 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.no>:
>
>> Hei.
>
>> Talkmore er leverandør av telefonabonnement så er det nok ikke snakk om
>> kredittkort.
>
>> Du må ta direkte kontakt med Talkmore for å få oppgitt årsak til
>> kredittvurdering.
>
>>
>
>> MVH
>
>> Aleksander Ervik
>
>> Saksbehandler / Evaluation Consultant
>
>> Bisnode Credit
>
>> BISNODE
>
>> Telefon: +47 22 45 93 08
>
>> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.no
>
>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
>
>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com
>
>> twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
>
>> ________________________________
>
>>
>
>>
>
>> -----Opprinnelig melding-----
>
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>
>> Sendt: 3. januar 2015 02:36
>
>> Til: Bisnode Credit oppdatering
>
>> Kopi: post@finkn.no
>
>> Emne: Deres brev av 17. desember
>
>>
>
>> Hei,
>
>>
>
>> jeg viser til brev av 17.12, som jeg vedlegger en scannet kopi av.
>
>>
>
>> Jeg kan ikke huske, å ha søkt om noe kredittkort, (eller lignende), i
>> løpet av siste månedene.
>
>>
>
>> Så her må det være noe 'tullball', mistenker jeg.
>
>>
>
>> Erik Ribsskog
>
>>
>
>> **********************************************************************
>
>> ****** This e-mail has been scanned by comendo.com and does not
>
>> contain virus.
>
>> **********************************************************************
>
>> ******

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter