Hei,
jeg var hos Nav Sandvika, i går.
Og det var fordi, at de ringte meg, dagen før, (var det vel).
Men jeg har ikke mer ringetid, på mobilen min.
(Netcom har begynt med en ny type kontantkort, som ikke er som det jeg
forbinder, med tradisjonelle kontantkort.
Så de har gjort det litt komplisert, da.
Dessuten, trenger Staten mobilnummerne, til borgerne, lurer jeg.
Jeg var arbeidsledig, i 1993, etter militæret, og hadde da ikke telefon.
Og det funka i 1993.
Så hvorfor dra inn mobil i dette?.
Altså i forholdet mellom stat og borger).
Jeg informerte, en 'gubbe', på cirka 40 år, hos Nav, om at jeg ikke
hadde mer ringetid.
Han gubben sa det, at en Inger Øyen, (saksbehandler), skulle ringe meg
i morgen, og ha telefonmøte med meg.
Han leste opp noe som stod, i en talebeskjed.
Og i dag, så skulle jeg til Blindern, for å ha ex-phil-forelesning.
Og hva får jeg se?
Jo, Nav ringte meg etter Nav Sandvika sin kontortid, (klokka 15.20 cirka).
Og la også igjen tale-beskjed.
Veldig dumt, etter at jeg informerte Nav igår om at jeg ikke hadde mer ringetid.
Dette vil jeg klage på.
Nav Sandvika har også, (siden jeg var hos dem første gang, ifjor
høst), sluttet å ta imot e-poster.
Man må bruke et 'sovjetisk' system, som de har.
Og dette får ikke jeg kommet meg på heller.
For noen bestiller 'hele tida' koder i mitt navn, for noe som heter MinID.
Som også er noe som ikke fantes, i 1993.
Så er dette noe som borgerne må ha?
Det tror jeg ikke.
Og ingen tar de som tulle-bestiller i mitt nav, når jeg varsler Difi.no.
Identitetstyveri blir ignorert.
Elkjøp er også involvert.
De var utsolgt for 'vanlige' mobiler, da jeg skulle kjøpe meg mobil.
Jeg endte opp med en billig smart-phone.
Etter at Roy Franzen hos Nav hadde mobba meg, fordi at jeg ikke hadde
smart-telefon, (og måtte på biblioteket for å sjekke e-post), ifjor
høst.
Er Nav sponset av Apple og Netcom, eller?
Dette er kvalmende, synes jeg.
Erik Ribsskog
|