Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. januar 2015

Mer om Ribsskog-slektsforskning

Erik Ribsskog

Ribsskogslekten

Erik Ribsskog Thu, Jan 1, 2015 at 8:35 PM

To: Simon Einvik
Cc: Bjørn Ribsskog
Hei,

det hadde seg sånn.

At sommeren 2002, så dro jeg, min yngre søster Pia, og vår yngre
halvbror Axel, ned til vår mormor Ingeborg Ribsskog, i Nevlunghavn, i
anledning, av hennes 85 års-dag.

Og da, så viste hu noen papirer, til Pia og meg, (og vel også til Axel).

For mora vår, (Ingeborgs datter), Karen, døde, i 1999.

Så det var vel grunnen til at Ingeborg ville høre min, (og søsknene
mine), sin mening.

For da hadde Ingeborg noen papirerer der, fra en Bjørn Ribsskog, (som
jeg aldri hadde hørt om da), som dreiv med Ribsskog-slektsforskning.

Og Ingeborg spurte meg, om vi skulle svare, på det.

Og det mente jeg, at vi burde gjøre.

Jeg hadde nemlig jobbet som butikksjef, i Rimi, (selv om jeg var
student igjen, på den her tiden), og sånt, (hva man hadde drevet med
tidligere), kunne man visst føre opp, på skjemaet.

Så det var kanskje derfor, at jeg syntes det, at vi kunne svare.

Noe sånt.

Og da jeg bodde i England, for noen år siden.

Så døde min mormor Ingeborg, i 2009.

Og da begynte jeg med slektsforskning, etter å ha lest, testamentet
hennes, (for der stod det noe, om at de arvet Magna og Holger Adeler,
og de var baroner og baronen var etterkommer, av Cort Adeler, som var
en norsk sjøhelt.

Og min mormor hadde tidligere pratet noe om at hun var etter danske adelige.

Men det ble som noe litt fremmed, da jeg bodde, i Norge.

Men da jeg bodde i England, så ble jo nesten Danmark som Norge, og det
ble som noe hjemlig nesten, å drive slektsforskning, om min danske
mormors forfedre).

Det hadde seg sånn, at min mor, (Karen Ribsskog), og far, (Arne Mogan
Olsen), ble separert, i 1973, da jeg var cirka tre år gammel vel.

Og på midten av 70-tallet, så bytta mora mi navn på meg, til Erik Ribsskog.

Så jeg er etter Ribsskog på morssida.

Jeg flytta tilbake til Berger, (og min far), i 1979.

Og det var meninga, at jeg skulle hete Erik Olsen.

Men min far bytta ikke navn på meg, (av en eller annen grunn), og
etterhvert, (når jeg begynte å nærme meg myndighetsalderen), så måtte
jeg kalle meg Erik Ribsskog syntes jeg, siden at det var det navnet,
som skolene jeg gikk på brukte osv.

Og da, (da jeg begynte å kalle meg Erik Ribsskog igjen, på skolen,
høsten 1987), så hadde jeg vært på sommerferiebesøk, sammen med min
søster Pia, hos vår tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog i Sveits.

Og jeg hadde litt konflikter, med min far, som lot meg bo alene, fra
jeg var ni år, osv.

Så etter sommeren 1987, så ble det til, at jeg kalte meg Erik Ribsskog
da, (som jeg også het, hos Folkeregisteret).

Jeg har sett på slektsforskningen til Bjørn Ribsskog.

Du nevner din onkel Herold.

Min oldefar var Johan Ribsskog, og han var startpersonen i linje V,
hos Bjørn Ribsskog.

Hans bror, var linje VII Olaf Marius.

Og min morfar var Vd Johannes Ribsskog.

Og Herold sin far var VIIe Asmund, (som var fetter, med min morfar).

Og min mor, var Vd1 Karen.

Som var tremenning med din onkel Herold, (VIIe3).

Og min mor var også da tremenning med din mor Liv Bodil, (VIIe2).

Og da blir du og jeg firemenninger, (mener jeg).

(Jeg er Vd1a.

Og du er VIIe2c.

I Bjørn Ribsskog sin slektsforskning).

Jeg har blitt kontakta, av masse Ribsskog-frøkner, som har vært mine
tre og fire-menninger.

Blant annet Sophie Ribsskog Johannson, fra Melsomvik.

Og Emelie Brandvik Ribsskog, (som vel er etter Bjørn Ribsskog).

Og Jenny Ribsskog, (som bodde, i Sverige).

Alle disse hadde funnet bloggen min på nettet, (mener jeg å huske).

Kanskje vi burde startet en Ribsskog-side, på Facebook, har jeg tenkt.

(Som Holmsen-slekten har gjort.

En slekt min grandtante Dagny Ribsskog, (het hun vel), ble gifta inn i).

Jeg sender med min slektsforskning, (som jeg har drevet med, nå og da,
etter at min mormor Ingeborg Ribsskog døde, i 2009).

Og jeg videresender også den e-posten jeg fikk av Bjørn Ribsskog, (for
noen år siden), med hans slektsforskning.

For det er han som har drevet mest med 'Ribsskog-slektsforskning',
(for å si det sånn).

Så sender også en kopi av denne e-posten til han.

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-01-01 19:48 GMT+01:00 Simon Einvik <simoneinvik@hotmail.com>:
> Hei.
>
> Søkte etter min onkel, Herold Verner Ribsskog, da jeg kom over din blogg,
> som sier dere er tremenninger. Finner også eget navn og fødselsdato på siden
> din. I denne anledning ble spesielt min mor, Liv Bodil Ribsskog (eldre
> søster av Herold), nysgjerrig på hvem din far (og mor) var?
>
> Mvh
> Simon Einvik


slektsforskning 16. oktober 2014.jpg
871K

PS.

Her er vedlegget:

slektsforskning 16. oktober 2014

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter