Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 9. januar 2015

Min Bok 6 - Kapittel 82: Fler erindringer fra Sunderland XII

Et av de beste diskotekene, i Sunderland, het Diva, (husker jeg).

Dette var et 'main-stream' utested, for unge voksne, som kledde seg bra/stilig, (må man vel si).

Så de andre utestedene, i Sunderland, ble kanskje litt 'harry', (eller 'fjortiss'), sammenlignet med dette utestedet.

(Noe sånt).

Derfor havnet jeg en del ganger på dette utestedet, da.

Og en gang, så var det sånn, (mener jeg å huske), at jeg kom i prat, med to damer, (hvorav ei av disse hadde en sånn 'skjell-mobil', (altså en sånn mobil, som man kunne klappe sammen, sånn at den ble, som en 'musling', sånn at skjermen osv. ble beskyttet, når mobilen ble klappet sammen)).

Og disse, kjente dørvakta, vel.

Og de fikk meg forbi dørvakta, (og køen), mener jeg å huske.

(Jeg var vel litt full, mener jeg å huske.

For jeg hadde vel først vært, på noen andre utesteder, også.

Noe sånt).

Og disse to damene, de fant jeg igjen, inne på dette utestedet, da.

For hu med 'klappe-mobilen', hu stod med den utslått, (og studerte den liksom), også inne, på dette diskoteket, da.

Men da stod de der, ilag med en britisk kar, (mener jeg å huske).

Så det ble ikke sånn, at jeg tok kontakt med dem igjen, (inne på Diva).

(Jeg var kanskje litt flau, over å ikke ha engelsk, som førstespråk.

Inne på et bråkete diskotek.

Så ville nok dette føre til, at jeg ikke ville forstått noe særlig, av hva som ble sagt.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At en gang, som jeg var på Diva.

(Det var kanskje den gangen, som hu 'mobil-dama' og venninna, fikk meg inn der).

Så var det sånn.

At jeg bare stod ved et bord, (inne på diskoteket), og drakk, av en halvliter.

(Eller om jeg nettopp var ferdig å drikke).

Og plutselig, så dukka det opp en svær dørvakt der.

Som plutselig begynte å dytte på meg, (mens jeg var ganske brisen/full), og som så kasta meg ut, av en bakdør der.

(Ikke så lenge før stengetid).

Uten at jeg liksom kan si det, at jeg hadde gjort, noe galt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, som jeg tok samme Metro-tog, (Metroen var cirka det samme som t-banen i Oslo, bare at Metroen for det meste gikk over bakken, (og ikke under bakken, som i Oslo, London og Paris), vel), som Nicole Erwin og Javier fra Spania, (som begge bodde i nabo-leiligheten, på the Forge), hjem fra forelesninger på St. Peters campus.

Så var det sånn, at jeg gikk til butikken, (Aldi), sammen med Nicole og Javier.

(Etter at vi hadde gått av Metro-en).

Og da, så begynte disse, å prate om, at det var Guy Fawkes Night, (den dagen, i 2004), husker jeg.

(Selv om Guy Fawkes, vel var mannen, bak 'the Gunpowder Plot'.

Og dette var vel et katolsk plott, for å sprenge, det britiske parlamentet.

Og Javier var jo fra Spania, (og antagelig katolikk), da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på the Forge.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se. 

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter