Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. februar 2015

Mer fra Norge

På juss-forelesningen, i dag, (torsdag).

Så spurte den australske foreleseren.

Om noen hadde noen kommentarer.

(Mot slutten, av forelesningen).

Og da hadde han nettopp fortalt det, at Strasbourg-domstolen, hadde fått kritikk, fra borger-rettighets-orgranisasjoner.

For å være 'soft on' video-overvåkning.

Så da tok jeg opp det, (på engelsk), at det finnes video-kameraer.

Hvor politiet overvåker Oslo sentrum.

Fra Nasjonalteateret og ned til Oslo S.

(Sånn som det virker som, for meg, ihvertfall).

Og det er mulig, at dette kommer med, på pod-casten, for forelesningen.

(Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har hatt litt dårlig råd, i det siste.

Så jeg har ikke fått klippet meg, på et par måneder.

Så jeg dro for å klippe meg, etter forelesningen.

Og da jeg bodde, på Anker Apertment, (på/ved Grunerløkka), ifjor høst.

Så la jeg merke til det, (da jeg kikket ut av vinduet, fra en eller annen trikk, vel), at det finnes, en billig frisør, like ved gamle Schous bryggeri, (på Nedre Grunerløkka), der.

Der koster det bare 180 kroner, å klippe seg.

(Selv om det er innvandrere, som driver denne frisørsalongen.

Men de klipper ganske 'vestlig', har jeg inntrykk av).

Men idag, så var det en ny frisør der, (som jeg ikke kan huske å ha sett før, ihvertfall).

Og han virka litt 'klam', syntes jeg.

Så kanskje det er en bedre ide, å klippe seg, et annet sted.

Men hvor i Oslo-området kan man klippe seg, (hos en norsk frisør), for 180 kroner, liksom.

Hvem vet.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og så skulle jeg ta bussen, 'hjem' til Slependen, (fra Galleri Oslo).

Men da bussen kom til Slependen.

Så kjørte den bare forbi Slependen, på E18.

Og den kjørte innom Holmen og Vollen marina, (som jeg har lurt på, om er den marinaen, som faren min jobbet litt på, (som kiosk-medarbeider), på 60-tallet).

Og jeg kom meg av den bussen, før den gikk ut av 'Asker-sonen', (tror jeg, ihvertfall).

(For jeg gikk av like ved et firma, som het Asker Trelasthandel, (eller noe i den duren)).

Og så viste det seg, (jeg så på noen rute-tabeller), at dette hadde vært en slags ekspressbuss, til Slemmestad.

Men hvorfor ikke informere bedre?

At bussen heter '152', (og ikke '151'), det var kanskje bra nok informasjon, i det gamle Sovjet.

Men vi i Norge, liker vel å si det, at vi er, i Vesten.

Så dette var bånn i bøtta, (nesten som NSB), når det gjelder informasjon, (synes jeg).

(For jeg kikka jo, på noen TV-skjermer, (for når bussene gikk), inne på Galleri Oslo der, også.

Så det kunne nok antagelig, ha vært bedre informert.

Om at dette var en ekspress-buss.

Vil jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg tok så en 'vanlig' buss, tilbake, til Slependen.

Og så gikk jeg, på Rema,  (Rema Billingstadsletta, er vel navnet).

Og da jeg hadde betalt, i kassa.

Så så jeg det, at det lå en boks, med Gastromat-krydder, (var det vel), på gulvet, på utsida, av kassa-området.

Jeg tok opp varen, og sa til den mannlige kassereren, (i 40-åra vel), at noen hadde mista krydderet sitt.

Og da sa hu som pakka, i 'nabo-båsen'.

(En mørkhåra dame, i 40/50-åra, (eller noe i den duren).

Som stod der, sammen med sin ektemann, vel).

At det var hennes krydder.

Så hu hadde altså bare lagt fra seg, en rund boks, (med krydder), på gulvet?

For at noen skulle tråkke/skli, på den boksen?

For å så, (for eksempel), slå hodet sitt, i gulvet?

Her kan man lure, mener jeg.

(For den boksen, lå liksom sånn 'farlig' til, (for meg), da.

(Må jeg nok si).

Som en drue eller et bananskall, (som folk vel pleier å skli på, i Donald-blader), eller noe i den duren.

Noe sånt).

Så hva var dette for noe rart?

Det kan man lure på, mener jeg.

Noe sånt.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg hadde vel ikke sovet så mange timer, natt til tordag.

Så da jeg kom hjem, så spiste jeg en pose tortilla-chips, (for det er mye russere, ute og gjør 'russer-ting', her på brakka, på ettermiddagen/kvelden.

Så å lage mat, på kjøkkenet, det frista ikke, selv om jeg var ganske sulten).

Og jeg blogga vel litt, om problemene, med NSB.

Og så sovna jeg.

Og jeg våkna, cirka klokka 22, (var det vel).

Av at noen banka, på døra.

Men jeg svarte ikke.

For jeg synes, (som jeg har blogget om tidligere), at det blir som noe flaut, å ta imot besøk, her på 'russer-brakka'.

Og jeg hadde heller ingen avtaler, om besøk.

Så dette var noen rabagaster, (av noe slag), tenkte jeg.

Så jeg gikk og la meg igjen, (etter bankingen, på døra).

(Disse var ikke så ille, som Adams Matkasser.

For Adams, de skrek fonavnet mitt.

Og de banka også på vinduet.

Og de banka på døra, mange ganger.

Men disse, (i dag), de banka bare på døra, en gang.

Og sa ikke noe.

Noe sånt).

Og så sov jeg, i et par timer til.

Og så måtte jeg på do.

Og da lå det, et skriv, (på russisk!), fra Jehovas Vitner!, utafor døra mi.

Så her har noen 'tatere' kontaktet disse 'gærningene', (altså Jehovas Vitner, som min fille-tante Inger, er med hos), og bedt de plage meg, da.

(Noe sånt).

Noen 'tatere', har nok da begått ID-tyveri.

Og brukt min identitet, ovenfor Jehovs Vitner.

Dette skjønner jeg, at er kriminelt.

(Og Datatilsynet, har også bekreftet dette).

Men politiet, forstår visst ikke disse sakene.

Og politiet nekter å ta meg på alvor, når jeg prøver å anmelde dette tullet.

Det er snakk om tusenvis av saker, (må jeg si), som politiet ignorerer.

Og det norske samfunnet ignorerer også dette problemet, (som blant annet, tar mye tid, for meg).

Det norske samfunnet, hjelper meg ikke, når jeg varsler om dette, på bloggen min.

Så her er det som i Molboland, (må man nok si).

Selv om dette kanskje er en underdrivelse, (for å si det sånn).

Nordmenn lar visst hele landet sitt forfalle, og sitter og ser på, som noen apekatter, (eller noe i den duren), virker det som.

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20150206_0001

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter