Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 10. februar 2015

Mer fra Norge

Etter Blindern-forelesninger, i dag.

Så var jeg innom, den Kiwi-butikken.

Som ligger der Siri Rognli Olsen pleide å bo, (på Øvre Grunerløkka), ved Akerselva.

Og da, (når jeg skulle betale for varene, i handlekurven), så var det to ledige kasser, (husker jeg).

Og en kar satt i kassa.

Og en annen kar, stod i kassa.

Og jeg var på vei bort, til han, som satt i kassa.

Og da nikka han, som stod i kassa, til meg.

(Som tegn, til at jeg skulle gå bort, til hans kasse).

Og jeg spurte han, om det var en ny trend, at kassafolk, nå skulle stå, i kassa.

Det var 'smak og behag', svarte kassereren.

Jeg spurte så, hvorfor han, (en høy kar, med mørkt hår vel), likte å stå, i kassa.

Det var fordi, at det var så mye å gjøre.

(Og så mye flying, til og fra kassa).

At det var enklest, å stå i kassa, (forstod jeg).

(Noe sånt).

Da sa jeg det.

At det hadde blitt mer å gjøre, i butikkene, de siste åra.

For i 'gamle dager', så satt alle, i kassa.

Men da dukka mora hans opp, (eller om det var ei kundedame), og begynte å si noe greier.

Og han kassereren, sa noe greier, (liksom 'gjennom' røykskapet, var det vel), som jeg da ikke hørte, (mens jeg pakka varene).

For han kassereren, snakka vel heller ikke helt reint, (synes jeg, at det virka som).

Så sånn var det.

Men det heter jo: 'Å _sitte_ i kassa', (mener jeg).

Så her er det noe rart, vil jeg nesten si.

Siden at 'alle' kasserere, nå heller står, (istedet for å sitte), i kassa.

Forstå det den som kan.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var i Frederikshavn, i går, (med Stena Saga).

Og på Føtex der, så var det fire-fem kasser åpne.

Og alle kassadamene der, satt i kassa, (mener jeg å huske).

Så her er det snakk, om noe rart, (vil jeg si).

For sånn var det også, i Oslo, for 10-20 år siden, (vil jeg si).

(At alle kassafolk satt, i kassa).

Men dette har forrandret seg, i de seinere år, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter