Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. mars 2015

Jeg sendte en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Leie av rom i Slependvn. 80.

Erik Ribsskog Tue, Mar 17, 2015 at 4:13 PM
To: Lars Aasen
Cc: "sande.vgs" , Helle Brynildsen Jahre , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , she
Hei,

det med medlemskontingent er sekundært, mener jeg.

Spør noen som kan rettslære.

Dere kan ikke bare slette epostene til folk, og 'bable' om, at de ikke
er medlemmer.

Skjerpings!

Og jeg er Hr. Ribsskog for deg, og ikke Erik.

Erik Ribsskog


2015-03-17 15:26 GMT+01:00 Lars Aasen <la@lbf.no>:
> Hei Erik
>
> Jeg kan ikke se at du noen gang har betalt medlemskontingenten til Leieboerforeningen og da er du heller ikke medlem hos oss.
>
> Det er riktig at du har sendt oss mange mail gjennom de siste to årene, men disse har vi ikke tatt vare på av da du ikke er medlem.
>
>
> Mvh
>
> Lars Aasen
> daglig leder
> ---
> LEIEBOERFORENINGEN
> - rådgivningskontoret for leieboere -
>
> C. J. Hambros plass 5 - 0164 Oslo
> 24 14 91 00
>
> www.leieboerforeningen.no
>
>
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 17. mars 2015 15:15
> Til: Resepsjonen
> Kopi: Lars Aasen; sande.vgs; Helle Brynildsen Jahre; Akademikerforbundet; Politikk Høyre; she
> Emne: Oppdatering/Fwd: Leie av rom i Slependvn. 80.
>
> Hei,
>
> også skriver dere på nynorsk, enda dere er basert i Oslo.
>
> Og dere har ignorert mine tidligere e-poster, i mange år nå.
>
> (Blant annet alle e-postene jeg har sendt, om VT Dekk/AXBO).
>
> Så her lukter det ugler i mosen, hadde jeg nær sagt.
>
> Jeg har også blogget om disse problemene.
>
> Men ingen i Norge har våknet opp, liksom.
>
> Jeg har ikke fått noen råd, eller lignende, for å få mine rettigheter, i forbindelse med mine problemfylte leieforhold.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Og hva med å skrive et navn, når dere sender e-post.
>
> Dere skriver bare 'venlig hilsen Leieboerforeningen'.
>
> Men det skal stå et navn der også, som en referanse, mener jeg.
>
> Skjerpings!
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-03-17 15:04 GMT+01:00
> Subject: Re: Leie av rom i Slependvn. 80.
> To: Resepsjonen <resepsjon@lbf.no>
> Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Helle Brynildsen Jahre <hellej@vfk.no>
>
>
> Hei,
>
> jeg har gått handel og kontor, og har hatt rettslære.
>
> Jeg ble medlem hos dere, første gang jeg sendte til dere, for mange år siden, (fra England).
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-03-17 14:52 GMT+01:00 Resepsjonen <resepsjon@lbf.no>:
>>
>>
>> Hei Erik, vi finn deg ikkje i vårt medlemsregister.
>>
>> Leieboerforeningen er ein medlemsorganisasjon som bistår medlemane med juridisk rådgjeving og bistand. Dersom vi har ledig kapasitet, prøvar vi også å gje korte råd til ikkje-medlemmar. Diverre er situasjonen no slik at vi må prioritere våre medlemar.
>>
>> Litt avhengig av kva saken gjeld, kan Forbrukerrådet gi enkel veileiing i huslegiesaker. Tilbodet er gratis, og Forbrukerrådet treffast på 03737. Bur du i eller i nærleiken av Oslo, Bergen, Trondheim eller Tromsø, har også jusstudentane eit gratis rettstilbod – du kan lese meir om dette på nettsidene våre (klikk her).
>>
>> Årsavgift for medlemskap i foreninga er kr 350. Studentmedlemskap koster berre kr 200, og næringsmedlemskap kr 1000. Meir informasjon på heimesidene våre, www.leieboerforeningen.no.
>>
>> Venleg helsing
>> Leieboerforeningen
>>
>>
>>
>>
>> -----Opprinnelig melding-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> Sendt: 17. mars 2015 14:44
>> Til: kontor@vtdekk.no
>> Kopi: Lars Aasen; Arne Mogan Olsen
>> Emne: Re: Leie av rom i Slependvn. 80.
>>
>> Hei,
>>
>> min far fortalte meg, på telefonen, på lørdag.
>>
>> At dere hadde kontaktet han, (rundt månedsskiftet februar/mars må det vel ha vært), og sagt til han det, at jeg var kastet ut, og at han måtte tømme mitt rom, for mine eiendeler.
>>
>> Det gikk veldig bak min rygg.
>>
>> Men jeg var innom mandag 2. mars, i Slependenveien.
>>
>> Og da var ingen av tingene mine, på hybelen.
>>
>> Og fristen for å betale mars-leia var ikke gått ut, (siden 1. mars var en søndag).
>>
>> Og dere hadde fått tre måneders garanti, fra Nav.
>>
>> Og hvor dere har det fra, at jeg har flyttet ut, det veit ikke jeg.
>>
>> Dere snoker alt for mye, synes jeg.
>>
>> (Som da han sjefen din Johan gikk inn på rommet mitt der, rundt månedsskiftet september/oktober, mens jeg lå i senga og sov.).
>>
>> Du må gi en referanse vet du.
>>
>> Når du sier at 'Vi har forstått det som at du har flyttet ut av rommet'.
>>
>> Du mener at dere har snoket og sladret.
>>
>> Og derfor tror dere at jeg har flyttet ut?
>>
>> Jeg har betalt husleie for mars måned.
>>
>> Så jeg vil gjerne vite hvorfor du skriver det at du har forstått det som, at jeg har flyttet ut.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> 2015-03-17 14:24 GMT+01:00 Vt Dekk <kontor@vtdekk.no>:
>>> Hei Erik.
>>>
>>> Vi har forstått det som at du har flyttet ut av rommet som du leier i
>>> Slependvn. 80, er det riktig?
>>> Kan du i såfall sende oss en oppsigelse og nøkkelen til ytterdøren.
>>> På forhånd takk.
>>>
>>> MVH
>>> AXBO AS
>>> Bente E. Lier
>>
>>
>
>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter