Hei,
jeg mente at jeg hadde sendt om dette til dere tidligere.
Men jeg sender om det nå, ihvertfall.
Jeg har vært på det internasjonale Jobcentre-et, i Gyldenløves gate,
(her i København).
Og der sa de det, at man må ha pass, for å få dansk personnummer.
Men jeg har bare norsk førerkort.
Har dere noe greie på, om det er riktig, at man også må ha pass?
(Som norsk statsborger, mener jeg.
Norge er jo et land i Norden.
Og det er jo Danmark og, mener jeg.
Og norske statsborgere, behøver jo ikke ha pass, for å dra til Danmark.
Disse som jobba, på det kontoret, virka som fremmedkulturelle, (eller
ny-dansker, som de sier, her i Danmark).
Kanskje de ikke har hørt om nordisk råd osv., tenkte jeg.
Har dere noe greie på dette?).
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-03-18 15:07 GMT+01:00
Subject: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
Cc: she <she@topdanmark.dk>, Solvit Norway <solvit-norway@nhd.dep.no>
Hei,
jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos
Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag.
Men så ikke.
Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de.
Hva skal dette bety?
Hvordan får man dette CPR?
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00
Subject: Fwd: Klage på medarbeider.
To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
Hei,
jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så
jeg prøver å sende
denne e-posten på nytt.
Håper dette er i orden!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Apr 28, 2008 12:38 PM
Subject: Klage på medarbeider.
To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
Hei,
jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden
du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg
har bestemt meg, for å sende en klage på.
Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres
medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve
å finne ut hva som egentlig har foregått.
Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv.,
i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen.
Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays
i England, til Nordea-kontoen min.
Jeg skulle betale to regninger i Norge.
Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet.
Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg
for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å
overføre pengene med nettbank osv.
På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en
overføring fra England,
istedet for to.
Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg
skulle få beholde
kontoen i Nordea.
(Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse,
i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge.
Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var
minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for
misforståelsen).
Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg
opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake-
betalingsavtale, med Aktiv Kaptial.
Noe jeg gjorde.
Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden,
slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea,
kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det
andre firmaet i Norge.
Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å
dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være
å overføre
pengene.
Dette var i August i fjor.
Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på
kundeservice-avdelingen,
hos dere.
Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her.
Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle
være i orden,
å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller
to senere, når
jeg fikk lønning.
Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig.
(Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev
inn noe på dataen,
hørtes det ut som).
Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene.
Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i
måneden, som jeg hadde
forklart.
Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge
scannet kopi, av overføringsskjemaet).
Barclays, tar £20, i gebyr.
Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake
til Barclays, som da
tok nye £30-35 i gebyr.
Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32,
noen uker senere.
Uten at noen regninger var betalt.
Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale
regningene, på grunn av denne
feilen, fra medarbeideren deres.
Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye
å gjøre med jobb osv. de siste
månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta
det som er med jobb osv. her først).
Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er
som har foregått, i forbindelse
med problemene, med den pengeoverføringen.
Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea,
at jeg skulle få beholde den
kontoen.
Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i
forbindelse med noe firma jeg har her,
jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive
f.eks. med e-handel osv,
i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet
opp og funnet ut av, hva det
er som har foregått, i forbindelse med disse problemene.
Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne
måneden, at kontoen, har vært
stengt for bruk, siden februar i fjor.
Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha
meddelt Nordea, om at en
betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen
for vanlig bruk.
Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar
opp, i en egen klagesak).
Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si
til meg, i august, i fjor, at kontoen,
var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning.
Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere.
Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil.
Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital,
det synes jeg var veldig rart.
Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som
har foregått, i forbindelse
med problemene med overføringen.
Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes.
Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den
aktuelle overføringen,
fra august, i fjor.
Håper dette er i orden!
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
PS.
Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var:
ragnhild.lorgen@nordea.no.
Men den adressen, fikk jeg feilmelding på.
Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var:
ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den
nye e-posten, for det er vel greit,
at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som
opplyser Nordeas kunder,
om e-postadresser osv.
|
| scan0001.gif 126K |
|
|
|