Hei,
nei, det er ikke den, som har islandsk butikksjef.
(Som det står, på et diplom, på veggen der).
Jeg mener den Irma, som ligger ved siden av McDonalds, på Nørrebro
Torv, (like ved Metro-stasjonen).
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg sjekket på Irma sine nettsider.
Og denne Irma heter Irma Nørreport.
(Så det er altså ikke Irma Frederiksborggade, som jeg mener.
Selv om det var en merkelig episode, som hendte, i den butikk, for
noen uger siden.
En lille mann, angrep meg, fordi at jeg hadde funnet fire poser, med tomflasker.
Og beskyldte meg, for å ha stjålet tomflaskene, og han sa til
butikk-damen, at jeg var 'pakker', (hva nå det betyr), og 'svensker',
osv.
Han var veldig 'in my face', og skulle diskutere masse ting, som ikke
var hans 'business'.
Jeg hadde aldri sett personen før.
Og butikk-damene måtte si fra til meg, når personen var ute av
butikken, for han var så aggressiv og gal, (må jeg si).
Bare noe jeg tenkte på.
2015-06-09 16:13 GMT+02:00 kommunikation <kommunikation@dansk-retursystem.dk>:
> Hej Erik,
>
> Jeg er rigtigt ked af at høre, at du igen i dag har oplevet problem med at få udbetalt manuel pant.
>
> Jeg kan fortælle, at Dansk Retursystem A/S allerede har sendt
informationsblade til butikkerne. Også til Netto i Fiolstræde. Denne
Netto fik en ekstra kopi af dette informationsblad af vores konsulent,
da han besøgte den.
>
> Jeg vil gerne kontakte den Irma, der har afvist at udbetale manuel
pant til dig i dag, da det er i strid med returtagningspligten i
Danmark. Desværre kan jeg ikke finde frem til præcist hvilken Irma, du
henviser til. Er det den Irma, der ligger på Nørrebrogade 3A lige ved
Torvehallerne?
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Signe Bast
> Kvalitetskonsulent
> _______________________________
>
> Dansk Retursystem A/S
> Baldersbuen 1
> 2640 Hedehusene
> Telefon: 43 32 32 32,
> Fax: 43 32 32 39
> www.dansk-retursystem.dk
>
> BEMÆRK!!!
>
> Denne e-mail og de til denne vedhæftede filer må kun anvendes af
den af Dansk Retursystem A/S tilsigtede modtager. E-mailen og de
vedhæftede filer kan indeholde fortrolige informationer, der kan være
særligt beskyttet ved lov.
> Enhver uautoriseret anvendelse, herunder læsning, kopiering,
offentliggørelse eller distribution af nærværende e-mail eller de til
denne vedhæftede filer må ikke finde sted.
> Såfremt De ikke er den rette modtager, bedes De venligst straks
kontakte afsenderen via e-mail. Herefter bedes De venligst destruere
alle kopier af nærværende e-mail og de til denne vedhæftede filer.
> Direkte henvendelse til Dansk Retursystem A/S’ e-mail administrator kan ske ved e-mail til adressen: postmaster@dansk-retursystem.dk
> Dansk Retursystem A/S påtager sig intet ansvar for uautoriseret
adgang til og ændring af indholdet af denne e-mail eller de til denne
vedhæftede filer.
>
> -----Oprindelig meddelelse-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 9. juni 2015 12:37
> Til: kommunikation
> Cc: Jytte Marie Hansen; postmottak@mattilsynet.no; medlemsservice@coop.no; post@nav.no; nav.baerum@nav.no; solvit-norway@nfd.dep.no; admin@ohf.no; she; kundeservice@netto.dk
> Emne: Re: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>
> Hei,
>
> det var det samme problem, på Irma, på Ny Nørreport Torv, her om dagen.
>
> En lyshåret butikkdame, med ring i nesen, nektet å skrive manuell pante-bon.
>
> Hun talte med en kollega, (en mørkhudet dame, i 20/30-årene), men hun ville heller ikke skrive manuell pantebon.
>
> De skyldte på at flaskeautomaten var i ustand.
>
> Sånn er det ofte, her i København, er mitt inntrykk.
>
> Men det er bra, at man får svar.
>
> Jeg har jobbet som butikksjef, i Norge, (i Rimi/ICA), og i Norge,
så opplevde jeg aldri det, at man måtte ta med seg tomflaskene hjem
igjen.
>
> Og heller ikke som butikksjef, så sendte jeg noen kunder hjem igjen med tomflaskene.
>
> Så det er bra, at noen tar dette problemet på alvor.
>
> Jeg vet ikke hva som er galt, i butikkene.
>
> Jeg spør de, om de streiker.
>
> Eller om de er komunister.
>
> Men det ville de ikke være enige i.
>
> Men hun med ring i nesa, var enige i det, at de var litt dumme, i hodet.
>
> Så det blir ofte litt ampert, i butikkene.
>
> Kanskje dere hos Dansk Retursystem, kunne ha sendt informasjons-blader, til butikkene.
>
> Sånn at de ansatte, i butikkene, forstår det, at de har en plikt, til å ta imot panten.
>
> Bare et forslag.
>
> Igjen takk for svar!
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> 2015-06-09 11:43 GMT+02:00 kommunikation <kommunikation@dansk-retursystem.dk>:
>> Hej Erik,
>>
>> Tak for din henvendelse.
>>
>> Jeg er ked af, at du har oplevet problemer med at få udbetalt
pant fra Netto i Fiolstræde, København og i andre butikker, når deres
returautomater har været ude af drift.
>>
>> I Danmark er det lovpligtigt at udbetale pant på emballager,
som man selv forhandler. Derfor har en af vores konsulenter besøgt Netto
i Fiolstræde og talt med butikschefen om de oplevelser du har haft. Vi
har også talt med ham om hans pligt til at udbetale pant - også når
returautomaten er ude af drift.
>>
>> Desuden har vores chef for butiksservice kontaktet Nettos
hovedkontor og er i dialog med dem om problemet, så der kan blive taget
hånd om det i samtlige af de Nettoer, du må have oplevet problemet med.
>>
>> Jeg håber ikke, at du oplever problemet igen. Skulle det
alligevel vise sig, at vores henvendelse til både den pågældende Netto
og højere i systemet hos Netto ikke har hjulpet, hører vi meget gerne
fra dig igen. Pantudbetalingen er meget vigtig for Dansk Retursystem
A/S, så vi vil altid følge op på det, hvis vi hører, at en butik ikke
overholder sin forpligtelse til at udbetale pant.
>>
>>
>>
>> Med venlig hilsen
>>
>>
>> Signe Bast
>> Kvalitetskonsulent
>> _______________________________
>>
>> Dansk Retursystem A/S
>> Baldersbuen 1
>> 2640 Hedehusene
>> Telefon: 43 32 32 32,
>> Fax: 43 32 32 39
>> www.dansk-retursystem.dk
>>
>> BEMÆRK!!!
>>
>>
>> Denne e-mail og de til denne vedhæftede filer må kun anvendes
af den af Dansk Retursystem A/S tilsigtede modtager. E-mailen og de
vedhæftede filer kan indeholde fortrolige informationer, der kan være
særligt beskyttet ved lov.
>> Enhver uautoriseret anvendelse, herunder læsning, kopiering,
offentliggørelse eller distribution af nærværende e-mail eller de til
denne vedhæftede filer må ikke finde sted.
>> Såfremt De ikke er den rette modtager, bedes De venligst straks
kontakte afsenderen via e-mail. Herefter bedes De venligst destruere
alle kopier af nærværende e-mail og de til denne vedhæftede filer.
>> Direkte henvendelse til Dansk Retursystem A/S’ e-mail administrator kan ske ved e-mail til adressen: postmaster@dansk-retursystem.dk
Dansk Retursystem A/S påtager sig intet ansvar for uautoriseret adgang
til og ændring af indholdet af denne e-mail eller de til denne
vedhæftede filer.
>>
>> -----Oprindelig meddelelse-----
>> Fra: Info - Dansk Retursystem A/S
>> Sendt: 3. juni 2015 14:49
>> Til: kommunikation
>> Emne: VS: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>>
>>
>>
>> -----Oprindelig meddelelse-----
>> Fra: Erik Ribsskog [mailto: eribsskog@gmail.com ]
>> Sendt: 3. juni 2015 14:36
>> Til: postmottak@mattilsynet.no
>> Cc: kundeservice@netto.dk; post@nav.no; nav.baerum@nav.no;
>> solvit-norway@nfd.dep.no; Info - Dansk Retursystem A/S; admin@ohf.no;
>> she
>> Emne: Klage på Netto-butikk i Fiolstrædet i København
>>
>> Hei,
>>
>> jeg har bodd i København i snart tre måneder nå.
>>
>> Og fordi at Nav nekter å sende meg arbeidsledighetstrygd hit, så har jeg måttet samle tomflasker, for å kjøpe mat, osv.
>>
>> Og nå, (på vei til biblioteket, her i Krystallgade), så var jeg innom Netto i Fiolstrædet.
>>
>> Flaskeautomaten stod med dekselet åpnet.
>>
>> (Så man kunne ikke bruke den).
>>
>> En butikkleder, (en ganske lav og skallet kar, i 30/40-årene),
sa til meg det, at den maskinen ikke kom til å virke, i dag.
>>
>> Og da sa jeg det, at da tok de vel imot flaskene på gamlemåten, og skrev en 'manuell' pantelapp, til meg.
>>
>> Men da sa han karen bare nei.
>>
>> Jeg sa at de hadde vel en plikt til å ta imot tomflasker.
>>
>> Da sa han at det visste han godt, at de hadde, men han nektet likevel å ta imot mine tomflasker.
>>
>> Da sa jeg det, at Mattilsynet skulle stenge butikken.
>>
>> Så jeg håper dere får til det.
>>
>> (For jeg er ikke sikker på, hvem i Danmark, som man skal sende til).
>>
>> Jeg har selv jobbet som butikksjef, i Rimi.
>>
>> Og hvis flaskeautomaten ikke virket, en dag.
>>
>> Så tok jeg imot kundens poser med tomflasker.
>>
>> Og så heiv jeg de flaskene, oppi en handlevogn, mens jeg telte dem.
>>
>> Og så skrev jeg bare en pantelapp, (med forbokstavene mine på), på en bit, av et vanlig A4-ark.
>>
>> Og så fikk kundene pantet flaskene.
>>
>> I Norge så er vi nok mer vestlige, (enn i Danmark), og tenker
det, at kunden alltid har rett, (eller 'customers first', som de sier, i
England).
>>
>> Men her i Danmark, så tenker kanskje folk mer sånn, at alle er på samme 'Hitler-jugend-leir'.
>>
>> Hva vet jeg.
>>
>> Dette, (at butikkmedarbeiderne bare skrur av panteautomaten),
har skjedd, flere titalls ganger, siden jeg flytta, hit til København,
(i mars).
>>
>> Så dette er visst noe danskene synes er greit å gjøre, hvis de må ta varebestillingen, (eller noe sånt noe).
>>
>> Dette har jeg aldri opplevd, i Norge.
>>
>> Så jeg er regelrett litt sjokkert, over danskenes holdninger, ovenfor kundene, (må jeg si).
>>
>> Og jeg er også skuffet, over de vanlige københavn-borgerne, som ikke rydder opp, i 'kommunist-kaoset'.
>>
>> Så jeg får klage, hjem til gamlelandet da.
>>
>> Så kanskje dere hos Mattilsynet vet, hvem i Danmark, som man skal klage til, om sånt som dette.
>>
>> Mvh.
>>
>> Erik Ribsskog
|
|