Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 22. oktober 2015

Mer fra Norge

I dag, så dro jeg også, inn til Oslo, for å handle mat.

Og igjen, så var det noe rart, på bussen.

Det var 'pipe-buss' i dag, (for reisekortet pep, (istedet for å lyse grønt), når jeg gikk på bussen, (forbi den mørkhudede buss-sjåføren)).

Og på bussen, så satt det en kar, med et nettbrett, da.

Og han sa plutselig: 'Unnskyld', til meg.

Så jeg måtte ta ut øreproppene, (siden at jeg hørte på walkman, da).

Og da spurte jeg, om hva det gjaldt.

Jeg spurte om det var billettkontroll.

(Etter å ha forklart, at jeg hørte, på musikk.

Noe han vel måtte ha skjønt).

Men det var det ikke, sa han.

Så spurte jeg, hva han lurte på.

Han ville intervjue meg, sa han.

Men det ønsket jeg ikke, (ihvertfall ikke etter at det hadde vært billettkontroll, de to siste gangene, jeg har reist med bussen, og dette er folk som nesten virker militante, må jeg si).

Han med nettbrettet, virka også nesten militant, må jeg si.

Jeg spurte om det var frivillig.

Og da så han stygt på meg, (må jeg si).

Og så sa han, (til meg), at: 'Du er frivillig'.

Så det var jo ikke noe som hadde noe særlig med norsk språk å gjøre, (vil jeg si).

For det ga jo ingen mening, dette at han 'nettbrett-fyren' sa, at jeg var frivillig.

Så de fyller opp bussene med berme, som trakasserer folk, må jeg nesten si.

Når jeg sitter og hører på musikk, så kan ikke folk bare forstyrre meg, (sånn uten videre, på grunn av en markedsundersøkelse, eller hva det var), mener jeg.

Da blir det som noe trakassering, (må jeg nesten si).

Og han 'nettbrett-fyren', hadde heller ikke noe ID, som viste, hvem han jobbet for.

Og han fortalte heller ikke hvilken organisasjon, som han representerte.

Så dette var noe tvilsomme greier, må jeg si.

Og jeg har hatt månedskort, i mange år, i Oslo.

Og jeg har aldri opplevd, at noen i sivil, (eller i uniform), dukker opp, på bussen, og ber om å få intervjue meg.

Så dette må være noe nymoderne 'new age' opplegg, (eller noe i den duren), mistenker jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og så gikk jeg av Bærum-bussen, på en holdeplass, som heter Vika Atrium, vel.

Og så tok jeg 21-bussen, til Thorvald Meyers gate, (hvor de har en stor Kiwi-butikk).

Og da jeg gikk på 21-bussen, så scannnet jeg reisekortet mitt, (som jeg er vant med, fra Bærum).

Og da lyste det grønt, (det pep ikke, som på Bærum-bussen), liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og på Kiwi, i Thorvald Meyers gate.

Så var det bare kaos, (må jeg si).

For de dreiv og bygde om der.

Så jeg fant ikke, det jeg skulle ha.

Så jeg bare gikk ut derfra, uten å handle noe.

Da vi bygde om, i Rimi, så gjorde vi det som oftest, i helger og ellers utenom åpningstiden, da.

Men det skjønner visst ikke Kiwi.

Kjøledisker stod uten strøm der, (virka det som).

Og man kunne ikke se hva de hadde i alle frysediskene, for de hadde sperret veien mellom frysediskene, med noen halvpaller, med brus.

Og de gjorde også om, på en god del hyller.

Så det var jo som en krigssone der, nesten.

Så hva de tenker med, i Kiwi-kjeden, det kan man lure på, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter