Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 11. oktober 2015

Min Bok 7 - Kapittel 29: Mer fra Paris

O'Sullivans lå jo, i Grand Boulevard.

(Eller 'Grands Boulevards', het det visst, så jeg, på nettet nå.

Noe sånt).

Og det var like ved der, som Moulin Rouge lå, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Jeg dro ikke innom Moulin Rouge, for jeg forestilte meg kanskje, at det var litt dyrt der.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Noe annet, som jeg fant, ved Grand Boulevard.

Det var et treningsstudio, (husker jeg).

Og da måtte jeg dusje, (husker jeg), før jeg begynte å trene.

Og det var muligens fordi, at jeg ikke hadde hatt reine klær, på noen dager.

For jeg kjøpte nye klær innimellom.

Og så kasta jeg de gamle, da.

For jeg hadde vel nok problem med, å få påbestilt hotell-døgn, vanligvis.

Om jeg ikke også skulle begynne, å mase, på hotellene, om å vaske klærna mine, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg var vant til, å trene, både i Sunderland og i London.

Så derfor, så ønsket jeg nok, å trene, i Paris også, da.

Men det kostet kanskje 200 norske, å trene, i Paris, (sånn som jeg husker det).

Så det ble vel til, at jeg bare trente der, en gang, (tror jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det andre hotellet, som jeg bodde på, (der hvor det var lær-madrasser, eller noe sånt).

Det var litt spesielt, (tror jeg).

For en dag, så banka det på døra.

Og det var ei middelaldrende negerdame, som klagde til meg, på fransk, (og sa: 'Non boom-boom', eller noe sånt, hvis jeg husker det riktig).

Og det lurer jeg på, om var ei 'hore-mamma', eller noe sånt.

For det bodde mange unge negerdamer, (som var av det mørkeste slaget neger, (mer eller mindre), må man vel si), på det hotellet, da.

Og de damene, ville jeg noen ganger gå forbi, (hvis jeg ikke tar helt feil), på vei til Grand Boulevard osv., da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en gang, som jeg gikk ut, av det andre hotellet.

Så stod det en mafiso, (eller noe sånt), i dress, i lobbyen der, (husker jeg).

Og da, så fikk jeg litt sjokk, (husker jeg).

Så etter dette, så gikk jeg litt oppover, mot det første hotellet igjen.

Og i strøket, 'oppi der', (i Rue de Chabrol, het det vel), så fant jeg et hotell, som jeg syntes, at virka litt tryggere, da.

For det hotellet, het noe med 'opera', da.

Og da, så tenkte jeg det, at der, så var det kanskje ikke, så mye negerhorer og mafia, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer, som hendte, i tida, etter at jeg flytta, fra the Forge.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 7.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Da jeg fikk meg Facebook, i 2007, så hadde jeg en del gamle kort osv., i lommeboka, (husker jeg).

Og noen av de kortene, scannet jeg, (i min leilighet, i Leather Lane, i Liverpool), husker jeg.

Og et av de kortene, var et slags visitkort, fra det tredje hotellet, (Chabrol Opera Hotel).

Og det kortet, var greit, å ha i lommeboka, (i Paris), husker jeg.

For hvis jeg skulle hjem, fra O'Sullivans, (eller lignende), om kvelden.

Så kunne jeg bare vise det visitkortet, til drosjesjåføren

Og så ville han, som oftest skjønne, hvor jeg skulle, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

det tredje hotellet

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002342013034&set=a.1002341933032.275.1059338080&type=3&theater

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter