Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 29. oktober 2015

Nå fant jeg noe, fra august 2007, som jeg ikke er sikker på, om jeg har på bloggen, fra før, (siden at denne bloggen vel begynte, i september 2007). Hm

Erik Ribsskog

Sv:(Ref. nr: 16481) Kripos

Erik Ribsskog Fri, Aug 24, 2007 at 5:04 PM
To: "info2@norge.no"
Hei,
 
takk for svar!
 
Det det gjelder, er at som nevnt i de første e-postene, så har det vært en kriminalsak gående, som jeg
har rapport til politiet i Norge om.
 
Det var såpass ille at jeg måtte dra fra Norge for å komme bort fra dette.

Så dro jeg for å studere på et universitet i utlandet.
 
Og da fikk jeg problemer med lånekassen, fordi hjemme-skolen min i Norge, ville ikke, av en eller annen
grunn godta fagene jeg hadde valgt, enda jeg hadde blitt godkjent som student på tredje året av
bachelor-studiet i England.
 
Så da fikk jeg problem med lånekassen, jeg begynte å studere i september, men jeg fikk ikke studie-
lånet før i januar, på grunn av problemene med å få høyskolen i Norge til å godkjenne fagene. (Som var
vanlige fag, som var godkjent av universitetet i England. Og jeg hadde hatt flere møter med rådgivere på
høyskolen i Norge før jeg dro over, og de sa aldri noe om at det skulle bli noen problemer av denne typen.)
 
Problemet da, var at jeg hadde jobbet noen år før jeg begynte å studere igjen, og da hadde jeg flere smålån
på 10-25.000 ca.
 
Og det gikk greit å betale på disse da jeg studerte i Norge, fordi jeg jobbet ganske mye ved siden av studiene.
 
Og når jeg studerte i England, så var det så billig husleie og levekostnader, så jeg ville ikke hatt noe problemer
med å betale regningene da heller.

Men siden det drøyde bortimot et halvt år før jeg fikk studielånet, så gikk jeg tom for penger i mellomtiden.
 
Jeg hadde jobbet mye sommeren før jeg dro over, for å ha en del i bakhånd, men jeg begynte å gå tom for
penger når jeg hadde bodd der i ca. tre måneder.

(Og i England fikk jeg hjelp av kontoret for utenlandsstudenter, til å ringe fra kontoret deres til hjemme-høyskolen
i Norge, så det var ikke noe problemer fra universitetet i England).
 
Men regningene fikk jeg litt problemer da, jeg ringte alle kreditorene en gang i måneden ca. de første tre-fire
månedene, for jeg trodde jo jeg skulle få studie-lånet mye raskere.

Så jeg sa til de at jeg høyst sannsynlig fikk studielånet om en måneds tid, men etterhvert som hjemme-høyskolen
i Norge drøyde, dess lengre tid tok det, og jeg måtte ringe alle kreditorene (også for mobiltelefon-regning og slike ting),
flere ganger, og si det samme hver gang.

Og det var noen ganger kronglete å få ringt fra England, fordi det var ikke noen vanlig fast-telefon i universitets-leiligheten,
så jeg brukte mobil mye, og det ble ganske dyrt, og tidkrevende og også ganske pinlig og måtte ringe de samme firmaene
og si det samme hele tiden, når jeg hadde mer eller mindre garantert at jeg skulle betale tidligere, siden jeg ikke hadde
trodd at det skulle være noen årsaker som skulle tilsi at det skulle bli noen problemer med godkjenningen av fagen på
universitet i England, eller med studielånet. Siden det var helt vanlige fag, og jeg hadde godt grunnlag fra to høyskoler i
Oslo og gode karakterer, så universitetet i England godkjente meg som vanlig student på tredjeåret på bachelor-utdanningen
i Computers, som var samme studiet og årstrinnet som jeg skulle starte på i Oslo).
 
Men nok om det, i forbindelse med den kriminal-saken jeg henviste til i de første e-postene, og pga. alle problemene med
at jeg måtte bruke masse tid i England, med å kontakte lånekassen, kreditorer, jeg måtte snakke med avdelingen for
utenlandsstudenter på universitet i England, jeg måtte kontakte boligkontoret på universitetet der, jeg måtte kontakte
høyskolen i Oslo, og jeg kontaktet også enkel-lærere ved høyskolen i Oslo, for å vite hvilke fag som kunne godkjennes
på bachelor-studiet i Oslo, for å få alle fagene til å passe, slik at jeg ville bli godkjent for en bachelor-grad fra HiO også.
 
Fordi det trengte jeg for å få godkjent studieplanen, og det trengte jeg for å kunne søke om studielån.
 
Våren før jeg dro over, så hadde kontoret for utlandsstudier, tror jeg det heter, ved HiO, på Bislett, sagt til meg at de skulle
levere lånesøknaden til lånekassen for meg, siden det var ofte mer kronglete siden det var utenlandsstudier.
 
Men når jeg ringte lånekassen etter at studieplanen endelig var godkjent, så sa de at de ikke hadde fått inn noen lånesøknad
i det hele tatt fra utenlandsstudie-kontoret ved HiO på avdelingen på Bislett.
 
Så da måtte jeg vente enda to måneder for å få studielånet, så det ble mer og mer telefoner å ringe, og jeg hadde egentlig
nok problemer med å få nok til mat osv. i England.

Så da hadde jeg ikke så mye tid til å fokusere på regningene i Norge, da ble det neste viktigere å prøve å få skrapt sammen
noen penger til mat osv. i England.
 
Men jeg prøvde så godt jeg kunne, men tiden som gikk med til dette gikk også ut over studiene i England.
 
Og på grunn av dette og andre ting som er i forbindelse med den kriminal-saken jeg refererte til i de første e-postene,
så måtte jeg prøve å finne noe annet å gjøre siden studiene ikke gikk så bra, og jeg hadde ikke noe leilighet lenger i
Oslo eller andre steder å dra tilbake til, så jeg måtte bare prøve å finne et sted å bo og en jobb osv.
 
Og før jeg dro over til England, så hadde rådgiverne ved HiO fortalt meg at det var mer eller mindre komplett umulig å
få seg ekstra-jobb (eller jobb generelt) i Sunderland hvor jeg studerte. Så han rådet meg til å ikke prøve å dra over.
 
Men husleien for en universitetshybel på campus, og levekostnadene i Nord-England, var såpass lave at regnestykket
gikk opp på vanlig studielån, og jeg jobbet mye hele sommeren, så jeg hadde spart opp en del penger også, men jeg
forutså ikke problemene med at jeg måtte vente bortimot et halvt år på studielånet.
 
Og det hadde også vært mye problemer med HiO når jeg først søkte om Erasmus-stipend. De oppga forskjellige
grunnen til avslaget ved hver appell. F.eks. sa de ved første søknad at jeg manglet grunnlaget for å bli godkjent
som Erasmus student, siden jeg manglet et fag fra 2. året var det vel.
 
Men jeg hadde også studert 33 vekttall fra en annen høyskole fra tidligere, og der hadde jeg dette faget. (Unix-programmering
var det vel).
 
Så jeg fikk godkjent det faget som en del av grunnlaget av universitet senere, før jeg dro over til Sunderland.
 
Men da jeg forklarte at jeg hadde grunnlaget i orden, når jeg apperlerte, så forrandret de årsaken til avslaget igjen,
og når jeg forklarte om det nye problemet, så forrandret de det en tredje gang.
 
Men uansett, jeg forklarer tingene ganske detaljert her, mens jeg er i gang, så har jeg dette notert til senere også,
i tilfelle jeg skulle trenge å komme på noe angående dette senere.
 
Det som skjedde var at jeg prøvde å finne et sted å bo og en jobb. Men ikke i Norge, pga. av den kriminalsaken jeg
refererte til i de første e-postene.
 
Men det var litt kronglete å få ordnet dette, det er ikke alltid så lett, jeg manglet jo paprirer fra siste året på universitetet
i Sunderland, siden det ikke gikk så bra der pga. nevnte problemer.

Men til slutt så fikk jeg meg jobb osv. i England.
 
Men lønningene er ikke så høye alltid i utlandet, og det har vært mye praktiske ting å ordne med, og jeg har måttet bruke
veldig mye tid på å kontakte politiet i Norge og England i forbindelse med kriminal-saken jeg refererte til.

Og det er mye praktiske ting man må ordne, med bankkontoer og jobb-kontrakter, telefon, internet, man må ha en
registrering, noe som heter national insurance number osv., for å få lov til å jobbe i England.
 
Så det er mye praktiske og andre ting som har tatt mye tid osv., så jeg har egentlig ikke hatt tid til å drive så mye
med regningene i Norge.
 
Siden jeg har vudrert den politisaken jeg refererte til som såpass alvorlig, at den nok burde prioriteres ganske høyt i
forhold til andre ting, og av praktiske ting, så har jeg nok synes at ting som er viktig for jobb osv. i England nok
har kommet før i køen, siden man jo selvfølgelig må mat og et sted å bo osv., så man nesten prioritere det.
 
Men nå begynner jeg å få litt mer tid til å prøve å ordne opp i andre ting også, ikke det at lønningene her er så
veldig høye i forhold til norske forhold, men jeg har i hvertfall litt mer tid innimellom nå.
 
Så jeg tenkte jeg kunne høre om dette mens jeg allerede hadde vært i kontakt med dere angående den kriminal-
saken.
 
Siden jeg lurte på om jeg også kunne høre med dere om hvordan jeg burde gå frem for å ordne opp i problemene
med regningene osv. i Norge, fordi nå har jeg ikke hatt så mye tid og anledning til å drive med det i de siste par
årene, så nå er nok det kommet ganske bra ut av kontroll.
 
Men jeg har jo tenkt å prøve å ordne opp i det, men jeg må bare få meg en bedre jobb først, sånn at jeg har råd
til å betale på regningene.
 
Men jeg lurte på hva man burde gjøre i mellomtiden, nå har vel dette gått til inkasso og sikkert noen rettsinstanser
muligens også.
 
Så jeg lurte på hvem jeg burde kontakte for å prøve å ordne opp i dette?
 
Beklager at jeg skrev dette såpass detaljert, men jeg tenkte jeg kunne gjøre det mens jeg var i farta så og si, så
har jeg det skrevet ned til senere.
 
Så beklager hvis det tar mye tid å lese, bare kontakt meg hvis jeg heller skal skrive en ny e-post, hvor jeg har
komprimert spørsmålet litt.
 
Håper dette er i orden likevel!
 
På forhånd takk og med vennlig hilsen
 
Erik Ribsskog

 
On 8/24/07, info2@norge.no <info2@norge.no> wrote:
Norge.no er en veiviser til offentlig informasjon. Vi har ikke juridisk kompetanse, og kan naturligvis ikke uttale oss om enkeltsaker. Du må gjerne sende spørsmålene til oss, men kan mest sansynlig bare vise deg videre til de instansene vi alt har vist til.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter