Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 7. november 2015

Jeg sendte en e-post til Odd Fellow-ordenen

Erik Ribsskog
Kinarestaurant på 70-tallet
Erik Ribsskog     Sat, Nov 7, 2015 at 2:29 AM
To: odd.fellow@oddfellow.no
Hei,

min far, (Arne Mogan Olsen), pleide å dra meg med, noen ganger, til en
kinarestaurant, i Stortingsgata, på slutten av 70-tallet/begynnelsen
av 80-tallet.

Dette var vel, etter at vi hadde levert køyesenger, for vårt
slektsfirma Strømm Trevare.

Og faren min møtte også ofte kamerater der, mener jeg å huske.

Jeg fikk noe innmari god kinesisk kylling der, den første eller andre
gangen, som jeg var der.

Men jeg skjønte ikke hva retten het, (for jeg var bare ni år gammel,
eller noe sånt).

Og gangen etter, så fikk jeg 'norsk kylling', som kelneren kalte det.

For jeg klarte ikke å forklare, hvilken rett jeg hadde fått der,
gangen før, (som var så god).

Så jeg fikk en halv grilla kylling da, med bein og skinn og alt.

(Mens den kinesiske kyllingen, var stekt kyllingbryst, eller
ihvertfall renskåret kylling.

Og det var i en god saus, (dette var en slags saus, som jeg aldri
hadde smakt noe lignende av, (dette var på slutten av 70-tallet), så
jeg satt bare der, nesten i ekstase, når jeg spiste, denne kyllingen.

Men kan det ha vært schezwan-saus tro?

Jeg prøvde vel kylling i karri-saus der en gang og, (den fjerde
gangen, som jeg var der, kanskje).

Noe sånt.

Men det var en gang, som maten var spesielt god, husker jeg.

Og jeg må klage på kelneren, som bare ville ha det til, at jeg ville
ha 'norsk' kylling, når jeg egentlig ville ha, det samme, som forrige
gang.

(Jeg har funnet bilde, på nettet, av det jeg tror, er den riktige restauranten.

Og den het visst Kaba, på 60-tallet.

Men det var før min tid, (jeg ble født, i 1970).

Så jeg lurte på, om Kaba restauranten, liksom ble til en
kinarestaurant, (på slutten av 70-tallet og begynnelsen av 80-tallet).

Og hva navnet på den restauranten, (og den retten, som jeg syntes, at
var så god, var).

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter