Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 4. november 2015

Mer fra Norge

I dag, så var jeg, på Nasjonalbiblioteket.

Og der, så hadde de bytta låser, på skapene, i garderoben.

Det var nå kode-låser.

Men det så fortsatt stygt ut der, for ihvertfall et skap, manglet dør, og det lå noen lås-deler, (eller hengsler, var det vel), inni det skapet, (som om det var, et rotete lager, eller noe sånt).

Og det stod to bruksanvisninger der, (i garderobe-rommet), for de nye kode-låsene.

Men begge bruksanvisningene var, i den samme delen, av garderobe-rommet.

Og der, så stod det etterhvert et par, som stod og skravla, (på engelsk).

(En nordmann og ei kineser-dame, (var det vel).

Og dette var en drøy time, før stengetid.

Så jeg synes, at dette paret, virka litt som noe 'gate-teater-greier', (eller noe i den duren), må jeg si).

Så å henge opp to bruksanvisninger, omtrent ved siden av hverandre.

Og så ikke noen bruksanvisninger, i de andre delene, av garderoben.

Det var teit, må jeg si.

Da måtte jeg stå og høre på, at dette paret, prata om kode-låsene osv., (nordmannen forklarte for kineserdama, hvordan de nye låsene virket).

Og det fløyt også, med bæreposer der, (som Nasjonalbiblioteket, gir bort gratis, fra en stumtjener, (eller noe i den duren), inne i garderoben).

Så det er tydelig, at denne garderoben, aldri ryddes ordentlig, (siden at det ligger løse skap-deler, (og bæreposer), og flyter der), vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

På Kiwi Mølla, (ved Sannergata), på Øvre Grunerløkka.

Så dreiv de fortsatt og bygde om.

Jeg klagde, til den unge mannen, i kassa.

(For de har nå bygget om, i et par uker, vel.

Og det ser fortsatt helt 'bomba' ut der, med planogrammer, som henger, på cirka halvparten av hyllene osv., (vil jeg si)).

Han unge kassamannen, sa noe om, at de ville, at det skulle være 'tiltrekkende' der.

(Et rart ordvalg, må jeg si, om en butikk.

Pratet kassamannen om blomstene og biene, eller om kundene, i en matbutikk, liksom.

Og han kassamannen, prata litt, som en unge og, må jeg si, (han lespet vel, (som det vel heter), var det vel muligens), der han stod, i kassa).

Jeg lurte på, hvorfor de hadde gjort butikken mindre.

For da ble det trangere, å gå rundt, og handle der, mente jeg.

Og det var fordi at det var så få kunder der, at de måtte minske på arealet, av butikken, sa kassamannen.

Jeg sa det, at det lå en Rema-butikk, på den andre siden, av Sannergata.

Og det var kanskje sånn, at kundene valgte den butikken, istedet.

Og jeg sa også det, at hvis de brydde seg om kundene, så burde de ikke, la butikken, se så 'bomba' ut.

Da blir det som, at de ikke bryr seg om kundene, sa jeg.

(De skulle ha en Expert-butikk, i det arealet, av lokalet, som butikken ble forminsket med, sa kassamannen).

Og det hang plakater der.

Og på den ene, (utafor inngangsdøra), så stod det, at de håpet, at ombyggingen skulle være ferdig, på torsdag, for to uker siden, (var det vel).

Så det er jo bare tull.

At de bruker flere uker lenger tid, enn beregnet, på ombyggingen.

Og det var bare et A4-ark, som dette stod på.

Da jeg bodde på Slependen, så bygde de om, på Kiwi Billingstad, (husker jeg).

(For et drøyt år siden, vel).

Og da holdt de stengt der, i en helg, (eller noe sånt), mener jeg å huske.

Jeg var også med, å bygge om, Rimi Karlsrud, fra grunn-sortiment, til mellom-sortiment, ikke så lenge etter førstegangstjenesten, (som jeg var ferdig med, i juli 1993).

Og da, så brukte vi bare en søndag, (eller noe i den duren), på dette, (sånn som jeg husker det).

Og det var gjengs, i Rimi, (vil jeg si), at ombygginger, det tok man unna, etter stengetid lørdag, og på søndag, (når butikken var stengt uansett).

Det fantes vel eksempeler, i Rimi også, på at butikker ble stengt, i noen dager, (under ombygging).

(Rimi Klemetsrud/Mortensrud, ble for eksempel stengt, i flere måneder, i 1997/98, (var det vel), husker jeg, iforbindelse med en ombygging, av senteret, på Klemetsrud/Mortensrud).

Men jeg har aldri jobba, i en Rimi-butikk, som har sett så jævlig ut, som Kiwi Mølla har sett ut, de siste par ukene, (vil jeg si).

Kanskje med unntak, av Rimi Langhus, som så veldig 'bomba' ut, da jeg begynte der, (som butikksjef), i 2001.

Men der hang det ihvertfall ikke plakater og planogrammer osv., overalt.

Anders Karlsson, (en låseansvarlig), bygde om en del hyller der, etter planogram.

Men da gjorde han om, en eller to hyller, av gangen, (mener jeg å huske).

Og da passet han vel hele tida på, at kundene fikk hjelp, hvis det var noen varer, som de ikke fant, mens han holdt på, (å bygge om).

Men sånn er det ikke, på Kiwi Mølla, under denne ombygginen, da.

De står på en plakat, at de ikke kan varme boller, under ombyggingen.

Og sånne ting, da.

Så man merker vel det, at Kiwi-kjeden, er en matkjede, som en grossist-kjede, (nemlig JoJo/NorgesGruppen), har bygget opp.

Den måten, som den butikken, (Kiwi Mølla), har fremstått, de siste ukene, er et hån, mot kundene, (må jeg si).

Hva Osloborgerne tenker med, som lar dette foregå, det veit jeg ikke.

(Eller, det kan jo hende, at det har vært noen skriverier, om dette, i Aftenposten sin Oslo-utgave.

Hva vet jeg.

Men jeg har ikke sett noe, om dette, i nettavisene, ihverfall.

Og hvis det hadde vært skriverier, i lokalavisen.

Så hadde nok NorgesGruppen sitt hovedkontor, ha ryddet opp, (i den butikken), iløpet av en dag, (eller noe sånt), ved å sette inn ekstra krefter der liksom, (vil jeg nok tippe på).

Noe sånt).

Men jeg har overnattet, i det samme bygget, som Kiwi Mølla, ligger i.

(For Siri Rognli Olsen, (som jeg ble kjent med, på Englandsbåten Braemar, sommeren 1989), bodde der, rundt årtusenskiftet).

Og fra det bygget, så kan man høre Akerselva bruse, (ihvertfall om natta, mener jeg å huske).

Og Akerselva, det ligger noen meter vest, for dette bygget.

Og det er kanskje problemet, at denne butikken, ligger _øst_ for Akerselva, (og ikke på Vestkanten).

Da er det kanskje ingen, som bryr seg så mye, om hva som foregår, i en budsjett-butikk, hvis den ligger, på Østkanten.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Den unge kassamannen, på Kiwi Mølla.

Han sa også det, at det skulle bli større sortiment der.

Men det tror jeg ikke så veldig på, (for å være ærlig).

For jeg har vel handla, i kanskje 10-15 Kiwi-butikker, (hvis det ikke er enda fler), etter at jeg flytta tilbake, til Norge, ifjor.

Og alle Kiwi-butikkene, har det samme sortimentet, (som det er meningen, at de skal føre), vil jeg si.

Så det er ikke, som det var, da jeg jobba, som butikksjef, i Rimi, rundt årtusenskiftet.

For da hadde Rimi tre sortiment.

Og det var Rimi grunn-sortiment, Rimi mellom-sortiment og Rimi full-sortiment, husker jeg).

Men at de steker boller, på Kiwi Mølla.

Det har jeg ikke sett, på andre Kiwi-butikker.

(Som jeg kan huske).

Så det er kanskje noe unikt, for denne Kiwi-butikken.

Men det er noe, som heter: 'Konsept'.

Og tidligere, så har jeg sett det, at denne Kiwi-butikken, tiner frosne, innpakkede lefser, som de selger billig.

Og de lefsene, har jeg ikke sett, i andre Kiwi-butikker.

Og denne Kiwi-butikken, har også noen ganger billig Maarud-potetgull, (Røffe Rifler vel), til 10 kroner posen, osv.

Så dette er en tulle-Kiwi-butikk, (må jeg nesten si).

Den følger ikke konseptet, til Kiwi-butikkene, (vil jeg si).

Dette er Kiwi's svar, på Rimi Kalbakken, (hvor jeg jobba, som butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001), vil jeg nesten si.

Den butikken, hadde bemannet ferskvaredisk.

Og det var fordi, at den butikken, pleide å være, et ICA supermarked.

Men så ble det gjort om, til Rimi der, etter at Meny dukket opp, i et nytt nabo-bygg, (til Kalbakken-senteret, eller hva det heter, igjen).

Og da tulla Rimi, med Rimi Kalbakken.

Og hadde egne tilbud, på grilla kylling, osv.

(Tilbud som ingen andre Rimi-butikker hadde.

Rimi hadde sentraltstyre kampanjer/aktiviteter.

Men dette kylling-tilbudet, skulle styres, fra ferskvarelederen, på Rimi Kalbakken.

Det var hun, (Carolina), som bestemte når, (det vil si hvilke helger), vi skulle ha dette tilbudet.

Eller om det var sånn, at det var ledermøtet, på Rimi Kalbakken, som bestemte det.

Men Carolina, var med på ledermøtene, siden at hu var ferskvareleder, da).

Men dette, (at Rimi Kalbakken, skulle ha sånne egne tilbud), det var noe som ble bestemt, før jeg begynte der.

Det var noe som regionsjef Jon Bekkevoll hadde bestemt, mens han butikksjef Kenneth, (fra Rimi Kolbotn blant annet vel), var butikksjef der, (noe han var, fram til høsten 2000, da jeg liksom overtok roret der), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter