Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 19. november 2015

Mer om industrihistorie

Erik Ribsskog
Oppdatering/Fwd: Trenger ytterligere opplysninger om systue på Sand
Erik Ribsskog     Thu, Nov 19, 2015 at 12:15 PM
To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no
Hei,

jeg kan ikke se, at jeg har mottatt noe informasjon/dokumenter, om
Neptun Vannsenger, (også kalt Neptun Trading), i Billingstadsletta 22,
1312 Slependen, (et steinkast fra konkurrenten Ikea), var det vel.

Jeg vil minne om, at min farfar Øivind Olsen, (som hadde
snekkerverkstedet, (Strømm Trevare), hvor de første vannsengene ble
produsert, på midten av 80-tallet), hadde et rivaleri, med
Jebsen-slekten, (som han først jobbet for, før han fikk egen fabrikk,
på Sand, like ved Berger), på Berger.

(Jeg sender med vedlegg fra Facebook, om at Jebsen-slekten fortsatt
holder koken oppe, og har begynt, med kafeteria nå).

Så jeg må nesten purre litt, (synes jeg), på at jeg ikke har fått noe
svar, om Neptun-møbelforretningen, på Slependen, (fra 80-tallet).

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2015-10-01 7:44 GMT+02:00
Subject: Re: Trenger ytterligere opplysninger om systue på Sand
To: statsarkivet.kongsberg@arkivverket.no
Cc: statsarkivet.oslo@arkivverket.no


Hei,

i det skrivet dere sendte, så stod det, at forretningskontorene,skulle
være, i Drammen.

Men det er mulig at de, (mine grandtanter Anne/Anna og Margit Mogan),
hadde produksjon, på Sand, mistenker jeg.

(Jeg husker såvidt at min farmor Ågot tok meg med, på systua dems der,
da jeg var 3-4 år gammel, eller noe sånt, på første halvdel av
70-tallet.

Og de kalte alltid en slags brakke eller verksted der, for 'Systua til
Margit og Anne'.

Og det er der hvor Smia MC holder til nå.

Og adressen er visst: Snippen, 3075 Berger.

Når det gjelder Neptun Vannsenger, så het vel de formelt Neptun
Trading A/S, og holdt til i Billingstadsletta 22.

De ble også seinere kalt Annabella A/S, (eller noe i den duren, som
jeg sendte dokumentasjon om, i den forrige e-posten).

Og så tok min far sin samboer Haldis Humblen over vel, for det ble så
hetende, (i annonsen), Norske Vannsenger, (som hennes og min fars
firma i Drammen også het).

Jeg sender en kopi til statsarkivet i Oslo, da.

Så kanskje de kan finne ut noe om den sistnevnte virksomheten, (Neptun
Trading A/S), i dette industrihistorie-prosjektet mitt.

Men uansett takk for det forrige skrivet dere sendte, (hvis dere ikke
finner mer om A/S Pikant).

Mvh.

Erik Ribsskog


2015-09-30 13:52 GMT+02:00  :
> Til: Erik Ribsskog
> Fra: Statsarkivet i Kongsberg
> Vår sak: 15/2881
> Dato: 30.9.2015
>
> Vi viser til din henvendelse vedrørende systue på Sand. For å lete etter
> denne trenger vi som du sier mer informasjon, og det forutsetter også at den
> har vært registrert som et firma.
>
> Du viser til at firmaet Neptun Vannsenger var i Asker/Bærum. Dette tilhører
> under Statsarkivet i Oslos distrikt.
>
> Vennlig hilsen
> Statsarkivet i Kongsberg
>
>
> ______________________________________________________________________
> Denne e-posten er skannet av MessageLabs Email Security System.
> For mer informasjon se
> http://www.messagelabs.com/email
> ______________________________________________________________________

        jebsen meg her.jpg
267K 


PS.

Her er vedlegget:

jebsen meg her

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter