Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 28. november 2015

Sånn var det, på 17. mai, i 1978 også, (da jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole), at vi gikk i tog, helt til Larvik, (noe som var et stykke å gå, for oss førsteklassinger, sånn som jeg husker det)

skoletoget gikk til larvik

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/11/fler-mobilbilder_26.html

PS.

I Larvik, så gikk vi, til Bøkeskogen, (hvor det var leker, for barna, og jeg kom bort, fra min mor, stefar og søster, i folkehavet, husker jeg):

larvik bøkeskogen

(Samme link som ovenfor).

PS 2.

Og da jeg kom bort, fra mora mi og dem, så traff jeg et par ganger, (mens jeg gikk rundt, på 'festplassen'), en 'familievenn' av oss, som het Oddvar, vel.

Og han Oddvar sa til meg det, at jeg hadde blitt ropt opp.

Men jeg skjønte ikke helt, hvor jeg skulle gå.

Jeg var med på sekkeløp og sånn, (var det vel).

Og jeg visste veien hjem.

For vi bodde, i Jegersborggate 16, på den her tida.

(For dit hadde vi flytta, noen dager/uker før.

Og vi hadde bodd, hos noen andre 'familie-venner', (nemlig Morten og dem), like ved Bøkeskogen, i en ukes tid, (var det vel), i forkant av denne flyttingen, til Jegersborggate.

Av en eller annen grunn).

Og det var bare, noen hundre meter, å gå, (fra Bøkeskogen til Jegersborggate).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg lurer på, om han 'familievenn-Oddvar' (fra Halsen/Tjølling), er han her Oddvar:

oddvar familievenn

(Samme link som ovenfor).

PS 4.

Det var også mer, som skjedde, på 17. mai, i 1978.

(Som jeg også har skrevet om, i Min Bok).

Rektor, (Næss het han vel), døde, natten før.

Så de flagget på halv stang, (før vi marsjerte til Larvik), vel.

(Noe sånt).

Og jeg hadde tatt med, et slags plast-flagg, (som man også kunne lage en slags 'trompet-lyd' med), og det var egentlig, ikke lov da, (man skulle bare ha 'vanlige' flagg, liksom).

(Men vi hadde jo flytta, uka før, eller noe i den duren.

Så det å handle 17. mai-flagg, ble litt stress, da.

For å si det sånn).

Og da 17. mai-toget, (det som jeg gikk i, fra Østre Halsen), gikk forbi Jegersborggate 16, (som vi nettopp hadde flytta til), så kom mora mi ut, i 17. mai-toget, (husker jeg), og bytta flagget mitt, til et vanlig flagg, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og når man søker, på nettet, om den hesten, (Aidean).

Så finner man faktisk SirSirSir, fra #quiz-show og VGD, etterhvert.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Først så finner man Stall Vulk, (ved å søke, på '"aidean" oddvar', på Google):

først stall vulk

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=JeTRVcHINNGe-wa6iYOoDA&gws_rd=ssl#q=%22Aidean%22+oddvar

PS 7.

Og hvis man søker, på 'Stall Vulk', så finner man SirSirSir, (på VGD):

sirsirsir

http://vgd.no/sport/sport-generelt/tema/92134/tittel/aaby-s-stora-pris/innlegg/947821/

PS 8.

Jeg tror at det her, er SirSirSir aka. Thomas Olafsen, hvis jeg ikke tar helt feil:

sirsirsir hm

http://www.med.uio.no/personer/adm/fak/medadm/thomaola/index.html

PS 9.

Her er mer om dette:

Erik Ribsskog
SirSirSir fra #quiz-show og VGD
Erik Ribsskog     Sat, Nov 28, 2015 at 12:18 PM
To: thomas.olafsen@medisin.uio.no
Cc: postmottak@uhr.no
Hei,

er det SirSirSir fra #quiz-show og VGD?

Jeg leste i noen gamle Østlands-Posten aviser på VGD, om en Oddvar,
(som jeg lurer på om er en kamerat av min stefar Arne Thomassen), og
Stall Vulk.

Og så søkte jeg, på Stall Vulk, på Google.

Og fant at det var din/deres stall:

http://vgd.no/sport/sport-generelt/tema/92134/tittel/aaby-s-stora-pris/innlegg/947821/

Kjenner du han Oddvar?

De bodde like ved en stor gård, i Tjølling vel.

Og Oddvar hadde en sønn, som heter Lasse vel, på min alder, og jeg er
født, i 1970.

(Det er mulig, at Lasse var et år eldre enn meg).

Og Lasse hadde også et par yngre søstre, som gikk rundt i stil-longs
husker jeg, når en gang bodde hos de, i cirka en uke, eller noe sånt.

Min stefar Arne Thomasen hadde også et par hester, (blant annet Nibs
Star), på en stall, i Verningen.

Jeg vet ikke om dette er noe kjent.

Bare lurte.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter