Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 23. desember 2015

Det blir jo som i Sovjet, når butikkene ikke har nok varer. I Rimi, så lærte vi butikksjefer, at vi måtte bestille, sånn at vi hadde nok varer, på lager, når vi hadde tilbudsavis, osv.

blir jo som i sovjet

http://www.vg.no/forbruker/mat/kunde-nappet-med-seg-to-pakker-riskrem-fra-handlevognen-til-en-annen-kunde/a/23584751/

PS.

For eksempel, så hadde Rimi Lambertseter, (hvor jeg jobbet, som butikksjef, fra høsten 1998 til høsten 2000), et stort lager, (i kjelleren), som ble kalt, (på Rimi sitt hovedkontor), for: 'Katakombene på Lambertseter'.

Og en gang, som Rimi skulle ha tilbud, på Coca-Cola.

Så fikk vår butikk, beskjed om, (av distriktsjef Anne-Katrine Skodvin vel), å bestille 10-12 paller, med Coca-Cola.

(Noe sånt).

For da kunne de butikkene, som ble utsolgt, for denne varen.

Bare kjøre, til Rimi Lambertseter, og hente mer Coca-Cola der.

(Noe sånt).

Og en gang, som det var en slags streik, innen bryggeriene.

Så var det sånn, at Rimi, bestilte masse øl, (av merket Becks), fra utlandet.

Og så hadde Rimi-butikkene øl, (i butikken), under denne streiken, da.

For jeg har sett, at noen klager på, at en riskrem-fabrikk, (Fjordland vel), produserer så mye riskrem, som de klarer.

(Men at det likevel ikke, er nok riskrem, i butikkene).

Men da hadde nok Rimi, bestilt inn riskrem, (eller noe lignende juledessert), fra Sverige eller Danmark, (for eksempel).

Her later Rema/Reitan som, at Norge er som Sovjet, (og ikke er i et frihandel-område, som heter EØS), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også sånn, at på Kiwi, så er det, som under nazi-tida.

For der står det plakater, (i en del butikker), om at man kun, får lov å kjøpe, maks to pakker, av en vare.

Og sånn var det under krigen og.

Og det ble kallt, for _rasjonering_.

Så at det skal være som i Nazi-Tyskland og Sovjetunionen, når man går, i butikken, (for å handle julevarer).

Det blir som noe uverdig, mener jeg.

Her er det sånn, at Rema og Kiwi, har butikker, som har får små lagre, (må man vel nesten si).

For noen tøysebutikker, må jeg nesten si, da.

Hvis ikke, så er det sånn, at butikkene ikke prøver.

De setter for eksempel ikke ut den billige julebrusen, på halvpaller.

Hvis det hadde stått to halvpaller, med den billige julebrusen, på enden av en reol, (på Rema).

Så kunne de bare byttet ut, den ene halvpallen, når den ble tom.

Men de setter bare ut en kvartpall, (eller hva det kan være, på Rema Ila).

Så her er det sånn, at butikkene tuller, (og blir utsolgt, fordi at de ikke gir tilbudsvarene nok plass), vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

For da kunne butikksjefen, ha sagt det, (til denne uheldige kunden), at Reitan har tatt inn et parti risengrød, fra Danmark, (som kundene får, til samme pris), siden at vår norske leverandør, har litt mye å gjøre, i julestria:

butikksjef billig riskrem

https://secure.viewer.zmags.com/publication/5b34a32d#/5b34a32d/27

PS 4.

Her er mer om dette:

fyns ris salamand

http://www.fyens.dk/erhverv/Koebenhavnere-spiser-faerdiglavet-julemad/artikel/1981778

PS 5.

Hitler og Terboven, ville nok kost seg, hvis de hadde fått jobbe, som butikksjefer, i Kiwi:

hitler og terbhoven hadde kost seg

http://www.vg.no/forbruker/mat/begrenser-antall-julevarer-pr-kunde/a/23573987/

PS 6.

Her er mer om dette:

kiwi plakat rasjonering

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter