Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. desember 2015

Mer fra Norge

I dag, (torsdag kveld), så dro jeg igjen, til Sandvika, for å handle mat.

I gangen så lukta det, (også i kveld), stramt/vondt.

(Men ikke når jeg kom tilbake, vel).

Da jeg gikk ut døra.

Så traff jeg delvis, en neger, (en med lyseblå dunjakke, som stod å røyka), med døra, (som jeg dytta opp, for å liksom komme meg ut), da.

Jeg husker at jeg tenkte det, at han negeren, (som stirra på meg, da jeg gikk forbi han), måtte være det motsatte av smart, liksom.

Siden at han stilte seg, akkurat der, hvor døra slo ut, (i mørket), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg kom til Kiwi Sandvika Kino.

Så var det sånn, at jeg lurte litt på, ei som jobba der, (husker jeg).

For hu Kiwi-dama, gikk liksom, rett mot meg.

Og hu glemte liksom rollen sin da, (må jeg si).

For siden at jeg, var kunde der, så skulle ikke hu Kiwi-dama, ha gått i veien for meg, (må jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at da jeg skulle betale, i kassa.

Så stod det noen varer, ved siden av kassa-båndet.

Og de varene tilhørte, to negre, som gikk fram og tilbake, til kassa, hele tida, (og som liksom ikke, ble ferdige, med å handle, da).

Noe jeg forklarte om, (at disse varene, som stod der, ikke var mine), til en lyshåret kassa-mann, (som satt i kassa, noe som er sjeldent, i våre dager, må man vel si).

Og kassereren sa da, at de som hadde de varene, var og henta noe annet.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Rema, så var det en farget kassamann, på jobb, (husker jeg).

(Han var ikke neger.

Men han hadde liksom en grå ansiktsfarge, (eller noe sånt), da.

Så han var kanskje fra Tyrkia eller Albania, (eller noe sånt), da.

Noe sånt).

Og han kassamannen, (som var litt lav, og som så rimelig sliten ut).

Han spurte ikke, om jeg ville ha kvitteringa, (husker jeg).

Og det synes jeg, at er litt dårlig.

For det lærte vi vel, på Matland/OBS Triaden, (og i Rimi).

At vi, (som kassa-folk), alltid skulle spørre kunden, om han ville ha med kvitteringen, da.

(Noe sånt).

Så det var litt dårlig, må jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Den døra, som jeg nesten traff han negeren, (som hadde blå dunjakke), med.

Det er egentlig en nød-utgang, (fra den tida, da det het Thon hotel Høvik her), vel.

Så den døra, er litt kronglete, å bruke, (vil jeg si).

Men det var den veien, som vaktmesteren gikk, (og det er også der postkassene henger), da han viste meg rundt, på eiendommen.

På den tida, da jeg flytta inn her, (i august), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter