Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 6. desember 2015

Mer fra Norge

I dag, så var jeg og handla, på blant annet Rema Fredensborg.

Og da jeg skulle pakke varene, så så jeg det, at det lå noe søl, i den 'båsen', som varene mine, havna i.

Så jeg klagde, til den unge kassamannen, og sa det, at det lå noe søl, i kassa, da.

Og kassamannen sa da det, at han dreiv, og vaska.

Og jeg sa da at, de burde vaske kassene, før åpningstid.

(For jeg har jobbet, i et halvt års vikariat, som heltids-kassamedarbeider, på Matland/OBS Triaden, (fra høsten 1990 til våren 1991).

Og på tidligskiftet der, så begynte vi, en time, før åpningstid, (hvis jeg husker det riktig).

Og da vaska vi kassene våre, vi satte ut aviser(/ukeblader) og vi telte kassaskrinet, (var det vel).

Og da hadde vi tid nok, til å også ta en røyke-pause, (på spiserommet), før butikken åpna.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og måten vi lærte, å vaske kassene på, på Matland/OBS Triaden.

Det var, at vi først fylte opp en bøtte, med passe varmt vann.

Og så tok vi litt såpe, i den bøtta.

Og en rein klut, (forhåpentligvis).

Og så dyppa vi kluten godt, oppi bøtta.

Og så _vrei vi om_ kluten.

Og _så_ vaska vi kassa.

Men på Rema Fredensborg i dag, så det nesten ut som, at den unge kassamannen, hadde velta vaskebøtta si, i kassa.

For det lå en slags dam, (med litt såpeskum i), nederst i kassa hans, da.

(I den 'båsen', hvor varene mine havna).

Og så mye vann, ble det aldri, i kassa, av å vaske, sånn som vi lærte det, på Matland/OBS Triaden.

Så her var det nok, noe 'lurifaks', (på Rema Fredensborg, i dag), vil jeg nok si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter