Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 13. desember 2015

Min Bok 8 - Kapittel 27: Enda mer fra Løvås

Hunden, på Løvås.

Het Gunnar, og var en golden retriver, (eller noe i den duren, vel).

Gunnar holdt hus, (til vanlig), i/ved den høyre døra liksom, (ved fôr-rommet, kan man vel kanskje si), i stallen.

Og Gunnar, hadde for vane, å stikke av, (husker jeg).

Så en eller to ganger, i måneden, (eller noe i den duren), så fikk Grete og Martin telefon, fra en av sine sambygdinger, (ofte ei dame, som bodde et stykke unna, fikk jeg inntrykk av), om at de kunne komme, og hente Gunnar da, (som hadde et telefonnummer skrevet, i halsbåndet sitt vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På den tida, som Pia og jeg, besøkte Martin og dem, i Askim.

(Like etter at min mor døde, høsten 1999).

Så hadde Grete hatt et av sine egne kunstverk, på veggen, (mener jeg å huske).

(Et litt mørkt/dystert maleri, med en ulv/hund og gammel amerikansk bil på, vel.

Noe sånt).

Og etter at jeg flytta, til Løvås, våren 2005.

Så begynte Grete, å male igjen, (mener jeg å huske).

Og Grete fortalte det, at hu hadde vært representert, på Høstutstillingen, en gang i tida, (hvis jeg husker riktig).

(Noe sånt).

Og en gang, som Martin ikke var, på gården.

Så stod Grete, inne på låven, (som inngangen til, var like ved, hytta/'skuret' mitt), og skrålte/sang, som ei tenåringsjente, mens hu drakk vin og malte da, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Grete, hadde etterhvert maleriutstilling, i Stavern, (denne våren/sommeren), hvis jeg husker riktig.

Og da var det sånn, at Grete, en gang, kom hjem, fra denne utstillingen.

Og så var hu sur/gretten, da.

For ei dame, som hadde vært, på denne utstillingen, hadde sagt, noe sånt, som at: 'Det er mareritt', (om et av Grete sine bilder), da.

(Noe sånt).

Og det bildet, skulle visst egentlig ikke forestille mareritt da, (sånn som jeg skjønte det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste episodene, av Min Bok 8.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det kan godt hende, at jeg misforstod litt, det med maleriutstillingen, (til Grete), forresten.

For da var Grete opprørt, (sånn som jeg skjønte det), og hu prata egentlig, til onkel Martin, (som liksom gikk, for å møte Grete, borte ved låven, (etter utstillingen), da).

(Mens jeg selv, var like ved inngangen, til hoved-huset, (litt i bakgrunnen), da).

Så det er mulig, at det Grete egentlig sa, (mens hu var grinete), var at: 'Det er Marit', (eller noe i den duren).

(Og at noen, kanskje hadde kalt Grete, for Marit, (på maleriutstillingen), da.

Noe sånt).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her ser vi Grete, i forbindelse med en maleriutstilling, i Stavern, i påsken 2005, (noen dager før, at jeg dukka opp, på Løvås vel), så det var nok antagelig sånn, at Grete begynte å male igjen, en tid før, at jeg flytta, til Løvås:

grete utstilling

http://www.op.no/kultur/stavern-paske-i-kunsten-og-kulturens-tegn/s/1-85-1514987

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter