Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. januar 2016

Dette brødet, savnet jeg, da jeg studerte i Sunderland, høsten 2004, (husker jeg). Det engelske brødet, ble liksom, som loff å regne, sammenlignet med Bakers sitt Birkebeinerbrød, (husker jeg, at jeg syntes)

savnet i england

PS.

Her er mer om dette:

mer om birkebeinerbrød

http://www.klikk.no/helse/article640286.ece

PS 2.

Det var egentlig faren min, som i sin tid.

(Det var vel, på den tida, (nemlig skoleåret 1988/89), som annonsen ovenfor, var i avisa.

En gang, som jeg var på besøk, hos han og Haldis, (etter skolen), i vannsengbutikken).

Sa at: 'Birkerbeinerbrød er det beste brødet'.

(Noe sånt).

Og så begynte jeg, å spise det brødet, etter at jeg begynte, på ingeniørhøyskolen, høsten 2002.

For da, var jeg mye hjemme, (i Rimi-leiligheten min, på St. Hanshaugen), og leste/dreiv med data.

Og så gikk jeg hver dag bort, til Rimi-butikken, (der hvor det nå er Rema Ila), på St. Hanshaugen senter.

Og kjøpte en to-pakning ferske kyllingfileter, 800-900 gram sjokoladeiskrem med sjokoladesaus, birkerbeinerbrød, hakket makrell i tomat, appelsinjuice, Maarud tortillachips, Søppeldynga godteri, VG og/eller Dagbladet og noe slags brus/mineralvann, vel.

(Noe sånt).

Og kyllingfiletene, de pleide jeg vel, å spise sammen med noen oppskårne tomater, (mener jeg å huske).

(Etter å ha stekt kyllingfiletene, i en hybelkomfyr, som jeg da ganske nylig hadde kjøpt meg.

For jeg hadde litt dårlig plass, i hybelen min, siden at jeg da nettopp, hadde kjøpt meg, et kombinert kjøle/fryse-skap.

Så det var ikke plass, til komfyr der, da.

Så jeg kjøpte da en hybelkomfyr, som jeg så satt, oppå kjøle/fryse-skapet, da.

For å si det sånn).

Og soya-saus.

Og muligens også med potetsalat.

(Noe sånt).

Og jeg varierte denne maten, ved å for eksempel også spise Grandiose mild taco, eller Pizza Pollo, fra Dr. Oetker.

(Noe sånt).

Og jeg kjøpte også noen ganger, 'kalkunskinke-bokser'.

Og så skjærte jeg den 'skinka', i skiver.

Og så kokte jeg opp nuddelsuppe, av et par pakker nudler.

Og hadde kalkunskinka, opp i den suppa, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og jeg varierte også, ved å også handle i andre butikker, i nærheter, (av der jeg bodde).

Som for eksempel Kiwi i Waldemar Thranes gate.

Og Rema Ila, (som på den tida, hadde inngang, fra Bjerregårds gate).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter