Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. januar 2016

Mer om CC Storkjøp

Det var vel sånn, at jeg spurte, (mens jeg jobba, på CC Storkjøp), om hvorfor det het Storkjøp der.

(Mener jeg å huske, ihvertfall).

Og da sa ei låseansvarlig, (må det vel ha vært), at det var fordi, at de solgte, store pakninger.

Så man kan også si, at CC Storkjøp, var en sparepakning-butikk, da.

(Eller om man skal si: 'Økonomipakning-butikk').

Og Rimi 500/800, det var vel ikke, en spare/økonomi-pakning-butikk.

(De solgte vel vanlige pakninger også, hvis jeg ikke tar helt feil).

Så det er mulig, at CC Storkjøp, var en unik butikk, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn.

At CC Storkjøp og CC Matsenter, hadde felles markedsføring/annonsering og felles spiserom, (i perioder, for i starten, så ble kontoret brukt som spiserom, på CC Storkjøp, husker jeg).

CC Storkjøp hadde også felles lønningskontor, med CC Matsenter, (husker jeg).

Og på det felles julebordet, (i november/desember 1988), så ble jeg litt kjent, med sønnen til eieren, (husker jeg).

Jeg var på et nachspiel, på et hotellrom, (for dette julebordet var, på et hotell, i Tjøme, som CC Matsenter og CC Storkjøp, tok en felles buss til).

Og det var vel Eirik Lund, (fra Bergeråsen), og meg, som var, på dette hotell-rommet.

Sammen med et par CC Matsenter-damer.

(Noe sånt).

Og plutselig, så dukka det opp, ei naken brunette der.

(Ei som bare gikk i trusa.

Så man så de fine puppene hennes da, (må man vel si).

Hu var i slutten av tenårene eller i begynnelsen av 20-årene.

(Noe sånt).

Dette var ei kassadame, fra CC Matsenter, (som jeg vel hadde handla lørdags-lunsjen min hos, en eller to ganger, i forkant, av dette julebordet, vel.

Noe sånt)).

Og hu brunetta sa, at sønnen til eieren, hadde rom, sammen med henne og dama si.

(Noe sånt).

Og hu brunetta, ville ikke være med på gruppesex, med eier-sønnen og blondinna, da.

(Noe sånt).

Så hu rømte, nesten kliss naken, til vårt nachspiel, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og like etter, (var det vel), så dukka eier-sønnen og dama hans opp, på nachspielet 'vårt', da.

Og hu dama, var ei skikkelig pen blondinne, (i begynnelsen av 20-åra), da.

Og hu spurte meg, om hu kunne få bomme, en røyk av meg, (husker jeg).

Og så sa hu, at: 'Du aner ikke hvor godt det smakte nå'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

For CC Matsenter og CC Storkjøp, hadde ikke, felles butikksjef.

CC Storkjøp hadde sin egen butikksjef, nemlig ei Karin Hansen.

Men over Karin Hansen og CC Matsenter-butikksjefen.

Så var det vel antagelig, en disponent eller en eier, (eller noe sånt), da.

Men hva som var navnet, på den personen.

Det husker jeg ikke, dessverre.

For det er jo ikke sånn, at jeg er avholdsmann, heller.

Og vi fikk noen sånne drikkebonger, på dette julebordet, (husker jeg).

Og jeg var ikke så vant med, å kjøpe drinker, (på den tida).

Men ei låseansvarlig-dame, rådet meg, til å kjøpe drinken: 'Snowball', da.

Så da kjøpte jeg noen, av de drinkene, (for disse drikkebongenen), da.

(Noe sånt).

Og jeg hadde vel med meg, noen penger, i lommeboka mi og, (som jeg muligens, kan ha kjøpt, noen halvlitere for).

Og vi fikk vel øl og/eller vin, til maten også, (hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Men det var heller ikke sånn, at alle butikkene, på CC Drammen, hadde samme eier.

(Sånn som jeg har forstått det, ihvertfall).

For faren min, pleide å levere senger, (må det vel ha vært), til møbelbutikken, på CC Drammen.

(Den som lå, innafor kafeteriaen, i andre etasje.

Noe sånt).

Ihvertfall så var faren min, ganske ofte, innom denne butikken, (husker jeg).

(Selv om jeg ikke kan huske, at jeg dreiv og bar så mye køyeseng-deler der.

Men det kan vel ha vært, at det var en vareheis der, eller noe sånt.

Noe sånt).

Og jeg tror ikke det, at han karen, (i møbelforretningen), eide flere forretninger, på CC Storkjøp.

Men det blir bare tipping egentlig, (for meg), å gjette, om dette.

For det var ikke sånn, at faren min og jeg, prata noe særlig, om akkurat dette, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også postkontor, på CC Drammen, (sånn som jeg husker det).

Og det er vel staten, som eier postkontorene, (i Norge).

Så det var nok ikke sånn, at det var samme eier, som eide alle butikkene, på CC.

Det var nok antagelig sånn, at de forskjellige kjøpmennene, leide lokaler, av et firma, som eide senteret.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

forvaltet av citycon

http://www.ccdrammen.no/Om-senteret

PS 7.

Etter at faren min, ble sammen med Haldis Humblen, (i 1980).

Så pleide jeg, å være med Haldis og henne datter Christell, til CC Drammen, på noen lørdag, (etter forslag, av Haldis).

(Og så lekte Christell og jeg der, (fra klokka 9 til klokka 15/16).

Må jeg nesten si.

Og vi pleide også å ha, noen lommepenger, som vi brukte, på senteret, da.

(Husker jeg).

Og Christell hadde også, ofte med venninner, som Annika Horten og Nina Monsen.

Og min søster Pia, var vel også med Haldis, en del ganger, til CC.

Og min klassekamerat Tom-Ivar Myrberg sin mor, jobbet også, på CC Elektro, (som Haldis), så Myrberg-brødrene, var også, på CC, mange lørdager, på første halvdel av 80-tallet).

Og en lørdag, (var det vel), rundt midten av 80-tallet.

Så dukka faren min opp, på CC, mens jeg var der.

(Noe sånt).

En gans, som jeg hadde sitti på, med Haldis dit, vel.

(Noe sånt).

Og så ble jeg med faren min, opp på loftet, på CC.

(Det må vel ha vært, over hallen der, kanskje.

Noe sånt).

Faren min, prata med en vaktmester, på dette loftet da, (husker jeg).

Og jeg husker, at jeg så et Cola-reklame-skilt der, fra 60-tallet, (i jern vel).

(Det var et skilt, formet som en 'glass-cola-flaske', av 60/70-talls-typen.

Noe sånt.

Og så var det tegnet/malt, en cola-flaske, på dette skiltet, da.

Noe sånt).

Og jeg spurte CC-vaktmesteren, om jeg kunne få, dette 'eldgamle' reklameskiltet, (som jeg regnet med, at ikke ville bli brukt, noe mer, siden at den flasketypen, var gammeldags, da).

Men vaktmesteren, sa bare: 'Nei', (sånn som jeg husker det).

(Det var kanskje fordi, at dette skiltet var så stort.

Det var et par meter høyt, eller noe sånt, vel).

Men jeg hadde, et amerikansk flagg, på rommet mitt, (som jeg hadde fått, en gang, som jeg var med faren min, til Karlstad), på den tida.

(Og vannseng, osv.).

Så jeg tenkte nok, at det gamle cola-reklame-skiltet, hadde sett kult ut, på veggen, (på rommet mitt), for eksempel, da.

(Noe sånt).

Men nå, så skjønner jeg litt, hvorfor jeg ikke kunne få, dette gamle 'skrot-skiltet'.

Og det kan ha vært, fordi at det hadde virka dumt, kanskje.

Eller fordi, at det skiltet, det er vel nå, et sjeldent samleobjekt.

Så det er antagelig verdt, en del penger, da.

Og det kunne nok, ha passet bra, på et slags 'butikk-museum', eller noe i den duren.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om CC Drammen sin nåværende eier:

mer om cc drammen eier

https://sv.wikipedia.org/wiki/Citycon

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter