Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. januar 2016

Min Bok 8 - Kapittel 57: Fler erindringer fra Løvås II

Det nazist-paret, (noe de var, ifølge onkel Martin, sånn som jeg husker det), på den hytta, over tjernet.

De var på hytta si, en del, sommeren 2005, (husker jeg).

Da kunne man høre, at de prata sammen, (på verandaen antagelig), i den stille 'Løvås-grenda', (eller hva man skal kalle, dette stedet).

(Selv om det ikke alltid, var lett å høre, hva dette paret prata om.

Men noe slags 'babling' derfra, kunne man høre, nå og da ihvertfall, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens disse nazistene var, på hytta si.

Så dro onkel Martin med, Risto og meg, ned til tjernet, (husker jeg).

Dette var muligens, mens jeg drakk.

(For det var ganske kjedelig, på denne gården.

Og onkel Martin, pleide å kjøpe øl, mer eller mindre automatisk, for meg, (på mitt Visa-kort), mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Martin og Risto, begynte å gå, (ned mot tjernet), før jeg fikk tatt på meg skoa ordentlig, (sånn som jeg husker det).

Og etterpå, så forta Martin og Risto seg, vekk fra tjernet, før jeg hadde kommet opp, da.

(Noe sånt).

Antagelig for å få meg, til å se dum/treg ut, (for de nazistene, på den hytta), kunne det vel kanskje være.

(Noe sånt).

Og jeg mener å huske, at hu nazi-dama da sa, til nazi-mannen sin, (om meg vel), at: 'Han er ikke homo han'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at Thor Borgersen, hadde en gummibåt, (husker jeg).

Og en gang, som Martin og Thor satt, i den gummibåten.

Så dreiv jeg, og svømte i tjernet, (i fylla vel), husker jeg.

(Jeg hadde jo trent en del svømming, i Sunderland, (siden at de ikke hadde tredemøller, på the Sports Centre).

Så jeg hadde ok svømmeferdigheter, (må man vel si)).

Og da, så var det sånn, at jeg prøvde å dykke, for å se, om jeg klarte, å komme meg helt ned, til bunnen, av tjernet, husker jeg.

Men jeg måtte gi opp, etter å ha svømt, noen meter nedover, (husker jeg).

(For det var en stund siden, (det var vel på 80-tallet), at jeg hadde øvd på, å holde pusten, husker jeg).

Og grunnen til, at jeg dukka.

Det var fordi, at jeg var litt redd for, at Martin og Thor, ville slå meg, i hue, med årene, til gummibåten, husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter