Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 14. januar 2016

Min Bok 8 - Kapittel 61: Fler erindringer fra Løvås VI

Det var også sånn, at psykolog Silke, hun hadde en slags sjef, som het Roar Verde, (eller noe i den duren), hos Psykiatrien i Vestfold.

Og han snakket jeg aldri med, (sånn som jeg husker det).

Men han bare nikket liksom, (uten å tørre å si noe, virket det som), da psykolog Silke spurte han, om det var riktig, at jeg skulle kjøpe, den sterke medisinen.

(Noe sånt).

Så jeg lurte på, om Verde, (som var overlege, i den 'søvnige' småbyen Larvik), var redd for meg, siden at jeg vel var en del kraftigere, enn Verde, (etter all jobbingen, på gården, blant annet), og hadde et tjukt helskjegg, (på den tiden).

(Hvem vet).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg har også vært på nasjonalbiblioteket, og prøvd å finne, et 'fem på gaten'-intervju, med min mor, i en Larviksavis, fra midten av 70-tallet.

Og jeg fant ut det, at gården Løvås, sin øvre del, (var det vel), hadde brent ned, høsten 1975, (var det vel).

Det bodde en firebarnsmor, (ved navn Randi Kyrrestad vel), i dette huset, (som muligens var et lignende 'hoved-hus', som det, som onkel Martin og dem hadde).

Men hun var på en campingplass, med ungene sine, da det brant, (stod det, i Østlands-Posten).

Og brannen skyldtes visst lynnedslag.

Og denne boligen, må vel ha ligget, på høyvde, med parkeringsplassen og Løvås leirduebane.

Og når man tenker på, at det ble konflikt, mellom Martin og dem og Hedrum jeger- og fiskerlag, (som eier leirduebanen), i 2005.

Så kan man vel lure på, hvordan dette var, på 70-tallet.

(Når en stor barnefamilie bodde, enda nærmere denne skytterbanen, vel).

Det kan vel ikke ha vært sånn, at disse 'skytterbane-folka', var 'gærne' nok, til å brenne ned dette huset, (og så skylde på lynet), siden at dette huset lå, rimelig nærme, deres leirduebane?

Hm.

Dette lurte jeg nå, ihvertfall litt på, mens jeg leste, om denne husbrannen, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20160108_170958

https://flic.kr/p/CNgWAb

PS 2.

Enda mer om dette:

IMG_20160108_165917

https://flic.kr/p/CpjZgF

PS 3.

Er dette datteren til Randi Kyrrestad, tro?:

datter kyrrestad hm

https://www.researchgate.net/profile/Henriette_Strom

PS 4.

Her er mer om dette:

kyrrestad hm løvås

PS 5.

Jeg søkte også litt, på Google, om hva synketau, (som onkel Martin hadde et av, på Løvås), blir brukt til.

Og det er visst, noe som brukes, til fiskeoppdrett, osv.

Så det er mulig, at noen av de tidigere eierne, av Løvås, har drevet, med fiskeoppdrett, (i tjernet), da.

Eller om onkel Martin, drev med noe sånt, da han hadde firmaet Fiskedammen i Spydeberg, på 80/90-tallet.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter