Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. februar 2016

Min Bok 9 - Kapittel 10: Leeds

Etter at jeg kom tilbake, til Liverpool, fra Sunderland/Edinburgh.

Så lurte jeg på, hvor jeg skulle bo, (husker jeg).

Og jeg fant et hotell, som het Lord Nelson Hotel, som lå, ikke så langt unna buss-stasjonen, (til National Express), vel.

Og der bodde jeg, i to netter, (må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

De andre som bodde, på dette hotellet, var unge 'party-folk', (fra andre deler av England), sånn som jeg husker det.

Det var for eksempel ikke TV, på rommene.

(Sånn som jeg husker det).

Og det var litt støy, fra unge briter, som skulle ut på byen, og feste, da.

For de dreiv, og drakk, på hotellet også, (sånn som jeg husker det).

Så det var cirka, som å være i syden, å bo, på dette hotellet, (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er mulig, at jeg også, dro en tur, ut på byen, (mens jeg bodde, på dette hotellet).

Jeg husker ihvertfall det, at jeg var, på puben O'Neills, (i Liverpool sentrum), en kveld, på rundt den her tida.

Og da var det sånn, at alle i puben, (hvor jeg forresten, (i fylla, må man vel si), ble litt kjent, med en irsk dame, var det vel), plutselig begynte, å synge, på Beatles-sangen: 'Hey Jude', (husker jeg).

Noe jeg syntes, at var litt rart, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at jeg hadde bodd, på dette hotellet, i 2-3 netter.

Så tenkte jeg, at jeg fikk prøve, å komme meg, til Sunderland, på nytt.

(For å liksom prøve, å få fullført, mine studier der).

Og jeg tok, en National Express-buss, til Leeds.

Og mens jeg satt der, og leste, i the Times, (mens jeg ventet, på bussen, til Newcastle/Sunderland).

(En avis, som jeg hadde begynt å lese, mens jeg studerte, i Sunderland.

Siden at min daværende 'flat-mate' Iwo, (på the Forge), begynte å klage, hvis jeg kjøpte, aviser som the Mirror, som han hadde, et eller annet nedsettende tysk ord for, (som jeg muligens har skrevet om, i Min Bok 6), husker jeg).

Så overhørte jeg det, at to briter, som også satt, inne på buss-stasjonen, (til National Express), i Leeds.

Sa, (om meg vel), at: 'He always reads the Times'.

(Noe sånt).

Og da fikk jeg litt sjokk, (husker jeg).

Og jeg savnet Liverpool, og den muligens litt mer tilbakelente/normale atmosfæren der, da.

(For å si det sånn).

For jeg hadde jo også overhørt, (noen dager før det her, på Metroen mellom Newcastle og Sunderland), at at noen skulle skyte meg, i Sunderland.

(Noe sånt).

Så det endte med, at jeg bare ga opp, å flytte tilbake, til Sunderland, da.

Og så dro jeg heller, tilbake igjen, til Liverpool, (med en annen National Express-buss), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kom tilbake igjen, til Liverpool.

Så hadde jeg ikke, så mye penger igjen, (husker jeg).

Så derfor så dro jeg, til et hostell, som jeg hadde lest reklame for, på buss-stasjonen, (i Liverpool), vel.

Og dette herberget, het International Inn, (husker jeg).

Og der, så kjøpte jeg meg, en senge-plass, (i en sovesal), for en del netter, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flykta, fra Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 9.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter