Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. mars 2016

Dagbladet.no har også, (som Side3.no), flere 'liker'-knapper, på websidene sine. Hva med å ha en 'følg'-knapp og en 'liker/del'-knapp, (istedet for to 'liker'-knapper). Så kunne de har 'foret' sine 'følgere', med nyheter, på Facebook, (sånn som for eksempel NRK gjør det). Hm

to liker

http://www.dagbladet.no/2016/03/11/tema/mat/matsiden/restaurant/restaurantanmeldelser/43456389/

PS.

Her er mer om dette:

nrk forstår disse knottene

PS 2.

Dagbladet har også en Facebook-side, (men jeg vet ikke, om den 'funker', sånn som NRK sin Facebook-side gjør):

funker som følg hm

https://www.facebook.com/dagbladet/?fref=nf

PS 3.

Som jeg vel skrev om, på bloggen, mens jeg bodde, i England.

Så surrer Facebook, en del, med knottene sine, (må man vel si).

Det er sånn, at mange mener, at det skal være sosiale media-knapper, på alle nettsider.

Men Facebook tar med hele nettet, på en slags reise, (vil jeg nesten si).

Og den reisen, er med en full eller gal sjåfør, (må man vel nesten si).

For først så var det: 'Del'-knapp.

Og så skiftet den navn, til: 'Liker'.

Og så kom det en _ny_ 'del'-knapp, noen år seinere, (mens jeg bodde, i Keith Court, var det vel).

Og den nye del-knappen hadde ikke samme funksjon, som den gamle, (sånn som jeg husker det).

Og gruppene, har også blitt surra mye med, (sånn som jeg husker det), opp gjennom årene, (så de første gruppene, har liksom bare forsvunnet, eller blitt upopulære, eller noe sånt, ihvertfall til en viss grad).

Øyvind Sæther aka. Xiando, advarer også, mot Facebook, (på sin wiki).

For amerikansk etterettning, er visst en av eierne.

(Så de kan sikkert, lese hva de vil, av meldinger.

Som vel liksom er ment, å være private.

Noe sånt).

Nå dukket jeg opp, på Facebook, i 2007, etter at VG.no da, i mange måneder, hadde 'hypet' Facebook, og sagt, at hele Norge, nå var på Facebook, (eller noe i den duren).

Så det er VG.no, (og Schibsted), som har lokket/ledet Norge, inn på Facebook, (vil jeg si).

Og Facebook står vel forsatt sterkt, i Norge.

Men det skulle ikke forundre meg, om Facebook også nå, har begynt, å 'tulle', med: 'Følg'-knappen:

Grunnen til at jeg ikke har laget 'Del'-panel, på johncons-web, (da jeg migrerte det nettstedet, for noen måneder sider), er for at det skal være enkelt, å bytte ut, disse sosiale media-knottene.

Enten når det kommer nye.

Eller når Facebook/Google/Twitter osv., endrer på knottene sine.

(Google også gjorde dette, en gang, og forrandret designen, på G+-knotten, sånn at den ble en kjedelig grå knott, (over natten en gang, og over hele nettet), mener jeg å huske).

Så det er også, et slags maktspill, rundt disse knottene, vil jeg si.

Og her kan små virksomheter slite, når kjemper, som Facebook og Google begynner, med 'klovneriene' sine, (eller hva man skal kalle det).

Og jeg kan ikke huske, å ha lest mye, om disse problemene, i nettaviser, osv.

Så hvem skal liksom 'ta' Facebook, når de tuller, (kan man kanskje lure på).

Representerer forresten disse sosiale media-nettverkene, (som Facebook), en slags 'sovjetisering', av nettet, har jeg forresten tenkt, minst en gang, i det siste.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Her er mer om dette:

liker del bytting hm

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/06/na-tenkte-jeg-det-at-jeg-skulle-lage.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter