Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. mars 2016

Min mor bodde, i Hedrum, Tjølling og Brunlanes, fra 1973 til 1978. Men cirka en gang, i uken, så dro hu med Pia og meg, på handletur, til Larvik sentrum. Og denne kafeen, (Cafena), som ble åpnet, i 1975, den hadde Pia og jeg, vært på, (med vår mor og stefar), kanskje 10-15 ganger, da vi flytta, til Larvik sentrum, (og Jegersborggate), våren 1978

larvik sentrum

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/03/fler-mobilbilder_14.html

PS.

Det var, på denne kafeen, at min mor, lot meg prøve kronespill, for første gang, (hvis jeg ikke tar helt feil).

(Det var ikke sånn, at dette, (å spille på kronespill), var noe, som jeg hadde bedt om, å få lov til.

Men det var, etter forslag, fra mora mi, da.

Sånn som jeg husker det).

Og etter dette, så pleide jeg, å få lov til, å få et kronestykke, hver gang, som vi var, i nærheten, av en sånn knipsekasse, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var også sånn, at min mor, reagerte på, at det stod: 'Adam' og 'Eva', (av en eller annen grunn), på toalett-dørene, på denne kafeen, (istedet for: 'Herrer' og 'Damer').

(Noe sånt).

Min mor ble litt beveget, (eller noe i den duren), da hu så disse skiltene, og kommenterte om de, til min stefar, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

En gang, på 80-tallet, etter at min søster Pia, også flytta, til min far, (eller hu flytta egentlig, til min fars nye samboer Haldis Humblen), i Svelvik.

Så beordret min far, Pia og meg, til å bli med, en italiener og mora vår, på en slags campingferie.

Italieneren hadde liksom campingbil.

Men det var bare en folkevognbuss.

Og det var trangt, å ligge, bak i den folkevognbussen, (italieneren parkerte bilen, (på/ved en slags rasteplass vel), ved fjorden, ved Sandefjord/Tønsberg, et sted).

(Og mora mi ville ikke ligge, ved siden av, sin kjæreste, (om natta), husker jeg.

Så jeg måtte ligge ved siden av han, husker jeg).

Og det var bursdagen min, dagen etter.

Og jeg ønsket meg en kassett, med bandet: Rock Steady Crew, (husker jeg).

(Noe jeg fikk, (av min mor vel), i en musikkforretning, i Larvik).

Før italieneren kjørte videre, mot Skien og Lekeland, (husker jeg).

Et sted, som jeg var litt for gammel for, vel.

Så jeg var nok, i 13-14 års alderen, da dette hendte.

(Så dette var nok sommeren 1984, eller noe sånt.

Noe sånt).

Og mora mi slo litt seinere opp, med han italieneren.

Men en gang, som Pia og jeg, var på besøk, hos vår mor, på Tagtvedt.

(Dette var kanskje påsken 1985, eller noe sånt).

Så var han italieneren, på Cafena, (sammen med en kamerat, vel).

(Da Pia og jeg, 'tilfeldigvis' var innom der.

For å spille, på kronespill, (eller noe sånt), vel).

Og da ropte han italieneren, etter oss, mens vi gikk ut, av kafeen.

(Sånn som jeg husker det).

Og han ba oss, om å be vår mor, om å kontakte han igjen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også mange andre kafeer, som mora vår, pleide å være på, (i Larvik), på den her tida, (fra 1973 og framover).

Det var en kafe, som het Carina, (eller noe sånt), som lå, der hvor det tidligere hadde vært bryggeri, (sånn som jeg har forstått det).

(Ved siden av Thorfinn Kreken sitt supermarked Thorfinn's).

Og på varehuset Albert Bøe, så var det også, en kafe, (men den likte ikke mora mi, så bra, sånn som jeg husker det).

Og på varehuset Domus, (som var et slags stort Samvirkelag), så var det også kafe, i andre etasje.

Det var også en liten kafe, på Thorfinn's, (hvis jeg ikke husker helt feil), i samme lokale, som supermarkedet, liksom.

(Noe sånt).

Og mora mi pleide også, noen ganger, å gå, på et konditori, som lå, i Prinsegata, (heter vel den gata, som går, mellom torget og jernbanestasjonen).

Og det var også en kafe/restaurant, på jernbanestasjonen, (husker jeg).

Og også ved rutebilstasjonen.

Og det var også en kro, (som het Ferdinand), som min mor, pleide å gå en del på, (husker jeg).

(Og hu jobba også der, som serveringsdame, i en relativt kort periode, i 1978, (var det vel)).

Og restauranten Blomsterhagen, på Grand hotell, (var mora mi på, ihvertfall en gang, (på min åtte års-dag vel), husker jeg.

Og mora mi, (og stefaren min), dro også ganske ofte, på det svære utested-bygget Hvalen, (på Østre Halsen), hvor de hadde ihvertfall to restauranter.

Så min mor, (og stefar), spiste mye ute, blant folk, da.

Selv om det ikke var hovedregelen.

Det var mest et kakestykke og en kopp kaffe, som mora mi, pleide å kjøpe, vel.

(Noe sånt).

Og så gikk vi en sjelden gang, på restaurant, da.

(Kanskje 2-3-4 ganger, i året, (eller noe i den duren).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter