Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 4. mars 2016

Mer fra Norge

I dag, (torsdag kveld), så var jeg, i Oslo, for å handle mat.

Jeg gikk av bussen, ved St. Olavs plass.

For der er det mange matbutikker.

Jeg så at Rema hadde tilbud, på appelsinbrus, (til 6-7 kroner, for en stor flaske), og gikk inn der.

Og der, så var det ei vaskedame, som vaska butikken.

(Cirka 40 minutter før stengetid, kan det vel ha vært).

I kassa, så stod kassereren, i kassa, (istedet for å sitte).

(Av en eller annen grunn).

Han ligna litt, på Arne Risvåg, (en tidligere butikksjef, på Rimi Karlsrud), må man vel si.

(Noe sånt).

Jeg spurte om de hadde, det billige Rema-dopapiret.

Og kassereren begynte, å kveme, (må jeg si).

Han spurte om det dopapiret var rosa.

Eller om det var grønt.

Det er hvitt, svarte jeg.

Og så sa han: 'Men pakka'.

(Noe sånt).

Pakka er gjennomsiktig, svarte jeg.

(Noe sånt).

Og jeg forklarte, at det dopapiret kosta 11-12 kroner, for en åtte-pakning.

(Rimi hadde også et lignende dopapir.

Og det solgte veldig mye, på Rimi Lambertseter, husker jeg.

Så at Rema Universitetsgata, ikke skal ha hørt om, dette billige dopapiret.

Det synes jeg, at er litt rart, for å si det sånn).

Kassereren sa noe uklart.

Jeg forklarte, at jeg hadde handa der, mellom fem og ti ganger.

Og at jeg aldri hadde sett, det billige dopapiret der.

Og at dette var tredje gang, som jeg sa fra, i kassa, (om at det var tomt, for billig dopapir).

Jeg har heller ikke sett noe 'label', for denne varen, (i denne Rema-butikken).

Så jeg spurte, om det var sånn, at dette dopapiret, stod på en annen plass, enn i hylla.

Og lurte på om de kunne vise meg, hvor dette dopapiret stod, isåfall stod.

Men da sa kassereren, at de ikke førte dette dopapiret.

(Noe sånt).

Men jeg mistenker, at dette er, for at kundene, istedet skal kjøpe, et 'svine-dyrt' dopapir-merke.

For at butikken, skal tjene mer penger.

(Noe sånt).

Jeg forklarte, (før jeg gikk ut, av butikken), at jeg syntes, at det var litt rart, at alle de andre Rema-butikkene, hadde dette billige dopapiret, men ikke denne Rema-en.

Og kassereren sa bare noe uklare gloser, (må jeg si).

Så dette er en Rema-butikk, som ikke prøver engang, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Så Rema får bytte slagord, til: 'Enklest er dyrest', (tror jeg).

Noe sånt.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Kiwi har også et cirka like billig dopapir.

Men det loer, hvis jeg bruker det, som tørkepapir.

(Noe jeg synes, at jeg kan gjøre, siden at jeg er ungkar).

Så derfor, så måtte jeg, til Coop Extra, for å kjøpe, billig dopapir.

For de har også, sånne billige 8-pakninger, (med dopapir), da.

(Som vel er standarden, for dopapir-pakker, i Norge, fra 70/80-tallet.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Kiwi St. Olavs plass, er en trang og uoversiktlig butikk.

Og der, så gikk det en butikkmedarbeider, (som var neger), i veien for meg, med en tralle, uansett hvor jeg gikk, liksom.

Og ei svær negerdame, stod lent over en ferskvaredisk, bak et hjørne.

Og da blei det dårlig plass der.

Så jeg bestemte meg, for å heller snu, (da jeg så hu negerdama), og istedet gå, en annen vei, (i butikken).

Og da måtte jeg sette foten bak meg, (for å snu).

Men da tråkka jeg på foten, til en sånn 'olja lyn-kunde', (som de ofte har, i denne butikken, har jeg inntrykk av).

For han kunden, (som jeg ikke hadde hørt, siden at jeg hørte, på walkman), gikk visst bare, et skritt, bak meg, (kunne det virke som).

Så jeg fikk denne kunden, (en kar i 20-åra, med lyst hår vel), liksom i 'ræva', da.

(Han trodde kanskje, at han var på ute på marsj, med hæren, eller noe sånt.

(Siden han gikk så nærme).

Hvem vet).

Så dette var en ubehagelig og nesten mareritt-aktig handletur, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og så gikk jeg, på Coop Extra, da.

Og der, så var det ei dame, som var 'gate-teater-skuespiller', (virka det som).

Hu sa, (da jeg handla i selvbetjeningskassa), at hu hadde slått inn to med roser, (til kassadama), og lurte på hvordan hu fikk bort det ene.

Hu virka ikke helt troverdig, (synes jeg).

(Og hu begynte først, å prate til meg, (som om jeg jobba der), virka det som).

Da jeg gikk ut av butikken, så kom det en 'berme-gjeng', bak meg.

Og også noen 'berme-folk', gikk den andre veien.

(Noe sånt).

Så jeg måtte gå over til det motsatte fortauet.

Og det var også en 'berme-gjeng', som hang i gata, mellom Kiwi og Coop Extra, da jeg gikk i retning, av Coop Extra-butikken.

(Og han ene sa høyt, at: 'Det er første gang, at en utlending, har betalt, for en taxi'.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Så gikk jeg ned, til ved Rema-en igjen.

For å ta bussen, tilbake igjen, til Høvik.

Og jeg tenkte, at jeg fikk ta bilde, av Rema-butikken.

(For å markere det, at de tulla, når det gjaldt det, at de ikke tok inn, det billigste dopapiret).

Men akkurat da, så kjørte det, en ambulanse forbi.

Så den havna, på 'Rema-bildet', da.

Og en politibil kjørte også forbi.

Og da jeg reiste meg, (da Rykkinn-bussen dukka opp).

Så merka jeg det, i hjertet, (husker jeg).

Det var nesten sånn, at jeg fikk et lite slag, (eller noe sånt).

Så da en gammel gubbe kvema.

(For han ville, at jeg skulle gå, på bussen først.

Selv om han selv stod nærmest).

Så klarte jeg ikke, å si noe, med en gang, (siden at det var noe, med hjertet, da).

Men så sa jeg, at: 'Skal du ikke med bussen?'.

Jo, han skulle med bussen.

De eldste får gå på først, (sa jeg).

(Noe sånt).

For han gubben, så jo ut som, at han var pensjonist, (må man vel si).

Så dette, (at jeg er fra et innavla land liksom, hvor alle ignorer, at jeg ikke får, mine rettigheter).

Det tar på helsa mi, da.

Håret mitt, har begynt, å bli grått, (siden det skjedde, at jeg ikke fikk min morsarv, da min mormor døde, i 2009).

Og nå har også hjertet mitt, begynt å bli, litt dårlig, (synes jeg, at det virker som).

Og jeg får jo ikke noe fart, på livet mitt, (uten penger og respekt for mine rettigheter, som min rett til å oppløse sameie, i Holmsbu), må jeg si.

Så de åndsvake nordmenna, ofrer mine år, på innavlens alter, (må jeg si), siden at jeg bare blir tulla med, av 'bønda fra nord', da.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg fikk et tekstmelding, fra Bærum kommune, torsdag morgen.

Og der stod det, at drikkevannet, på Høvik, måtte kokes.

(Noe sånt).

Så det er mye rart.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

vannproblemer høvik

https://www.baerum.kommune.no/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter