Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. mars 2016

Onkel Runar, kalte seg visst, for: 'Snekker'n', i gamle dager. Men jeg har aldri sett, at onkel Runar, har jobba, som noe annet, enn tannlege, (i Ås). Runar arvet ikke noe, av snekkerverkstedet, (Strømm Trevare), som min farfar bygget, på 60-tallet. Men onkel Runar, fikk huset, (til min farmor og farfar). Et hus, som jeg egentlig, har bruksretten til, (vil jeg si)

tannlege i ås og arvet huset

https://www.facebook.com/groups/266282843489204/<

PS.

På den tida, som jeg flytta tilbake igjen, til Berger, (fra min mor, i Larvik).

(Dette var som niåring, høsten 1979).

Så hadde min far walkie-talkie, (i stua).

(I sin leilighet.

Som visstnok var eiet, av Strømm Trevare.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og på walkie-talkie-en.

Så kalte min far seg, for: 'Snekker'n på Bergeråsen', (husker jeg).

(Og min far jobbet jo, på Strømm Trevare.

Så det 'nicket', (til min far), passet kanskje bra, da.

Onkel Håkon kalte seg forresten, for: 'Anka på Bergeråsen', (av en eller annen grunn).

Og det ordet, ('Anka'), var visst svensk for: 'And'.

Noe sånt).

Men Bergeråsen og Berger, er egentlig ikke samme sted, (må man vel si).

Så det er mulig, at faren min, er: 'Snekker'n på Bergeråsen'.

Og onkel Runar, er: 'Snekker'n på Berger'.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

En julaften, (på 80-tallet), borte hos min farmor Ågot, (på Sand).

Så fortalte onkel Runar, (mens han fes, i et hjørne, av stua), til de som satt, ved 'jule-matbordet', at han ble kalt, for: 'Pruppen', i gamle dager.

Så onkel Runar hadde visst mange 'nick', som ung.

Ikke nok med, at han ble kalt, for: 'Pruppen'.

Han ble visst også, kalt for: 'Snekker'n'.

(Hvis man skal tro, på Facebook-kommentaren ovenfor).

Men kjært barn, har mange navn, (heter det seg, i ordtaket).

Så onkel Runar, var kanskje, et kjært barn da, (må man vel tippe på).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Onkel Runar, er en kjent skikkelse, i tannlege-miljøet:

kjent tannlege

http://www.o3-klinikken.no/Om-oss/Behandlingsteamet/Tannlege-Jasdeep-Ohri/

PS 4.

Onkel Runar, tjener 6-7 ganger så mye, som jeg gjorde, som Rimi-butikksjef.

(Selv om det riktignok, var rundt årtusenskiftet.

At jeg hadde, den jobben).

Så når de 'høye herrer', begynte å tulle med meg, (i Rimi), så var det ikke så mange grunner igjen, for at jeg skulle bli, i det firmaet, (må jeg si).

For hvis jeg liksom, skulle ha noen sjanse, til å bli like suksessfull, som for eksempel onkel Runar, så kunne jeg ikke bli værende, i et firma, som bare tulla med meg, (og som fra før hadde bransjens laveste lønninger), for å si det sånn.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

nesten ti ganger så mye runar

http://www.oblad.no/skatt/nyhet/vestby/dette-er-de-100-med-storst-formue-i-vestby/s/5-68-108953

PS 6.

Onkel Runar sin datter Susanne, var så populær, på skolen, (har min fetter Ove, fortalt meg, en gang), at alle jentene, i klassen hennes, stod og venta på henne, når hu dukka opp, på skolen, (om morgenen), osv.:

populær datter

https://www.linkedin.com/in/susanne-mogan-eskildsen-7171772

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter