Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. april 2016

Aftenposten ville ha det til, (i en artikkel, fra 1984), at bestemor Ingeborg, presenterte seg, som: 'Ankerita'. Men jeg har aldri hørt, at noen har kalt henne, for Ankerita. Og bestemor Ingeborg sin sønn Martin sin tidligere kjæreste, (gjennom flere år), Helle Biseth, hadde visst heller ikke hørt, om noe lignende. Hm

ankerita hm

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS.

Her er mer om dette:

kan ikke huske ankerita

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/04/mer-fra-facebook_17.html

PS 2.

Aftenposten skriver også, at bestemor Ingeborg, serverte: 'Hylleblomstvin'.

Men det riktige skal nok være: 'Hylleblomst-saft', (som hun ofte pleide, å servere, og som hun av en eller annen grunn kalte, for: 'Hylle_bær_-saft'), mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Aftenposten-artikkelen ovenfor, har jeg forresten, sendt klage om, til PFU.

Siden at Aftenposten refererte, til mine besteforeldres store hus, som: 'Det _lille_, hvite skipperhuset'.

Men dette huset, var det største, i Nevlunghavn, (vil jeg si).

Så derfor klagde jeg, til PFU.

For bestefar Johannes, var rimelig 'molefunken', de siste månedene/årene, av sitt liv, (sånn som jeg husker det).

Og det kan godt ha vært, på grunn av at Aftenposten, liksom 'dverget'/('dwarfed') han, (som de vel sier, i de engelsktalene landene), da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg husker også, en episode, fra et av de første årene, som min mors foreldre, bodde i Nevlunghavn.

(Dette var før, at jeg flyttet til min far, (i Svelvik), i 1979.

Sånn som jeg husker det).

Og da var det sånn, at bestefar Johannes, dro med min mor, min søster Pia og meg, (og muligens også bestemor Ingeborg), på søndagstur, (husker jeg).

(Det var mange sånne søndagsturer.

Og det var nesten alltid etter søndagsmiddager, (som bestemor Ingeborg lagde).

Og det var oftest, ut forbi den stranda, hvor maleren Odd Nerdrum seinere flytta til, (var det vel).

Den stranda, (som ligger langs Havnebukta, ser jeg, på Google Maps), som innkjøringa til, ligger på venstre hånd, (rett før 'Baker'n'), når man kjører, (på Brulanesveien), inn i tettstedet Nevlunghavn, (fra Helgeroa), blir det vel.

Noe sånt).

Og da, så var det sånn, at bestefar Johannes, en gang viste Pia, mora vår og meg, en sjelden gul blomst, som vokste, langs 'søndagstur-ruta', da.

(Noe sånt).

Langs en sti, ute i et slags skog-område, (forbi den nevnte stranda), var det vel.

(Noe sånt).

Og seinere, (på en av de neste søndagsturene), så viste mora mi og Pia meg, at de hadde plukket, disse fredede blomstene, da.

(Sånn som jeg husker det).

Og da fikk jeg nesten sjokk, (husker jeg).

Og jeg tror ikke, at bestefar Johannes, fikk vite, at mora mi og Pia, hadde plukket, disse fredede blomstene.

(For bestefar Johannes, kunne være, litt sånn stiv og gammeldags da, (må man vel si).

Noe sånt.

Det ble ihvertfall ikke til, (sånn som jeg husker det), at jeg fortalte bestefar Johannes, om denne 'slemme' blomsterplukkinga, (må man vel kalle den), til søstra og mora mi)

Så bestefar Johannes, ble kanskje litt 'molefunken', av det, at disse fredede blomstene, plutselig forsvant, da.

(For alt hva jeg vet).

Siden at bestefar Johannes, var så opptatt, av sjelde planter/vekster, da.

(Som man vel kan se, i avisartikkelen ovenfor).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter