Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. juli 2016

Dette har jeg skrevet om, på bloggen, tidligere. Jeg er ikke overbevist, om at det er, en smart løsning, å ha månedskortene, på mobilen. Hva hvis man glemmer, å lade mobilen? Nei, da må man tigge, i en butikk, (og spørre, om de kan lade mobilen, for en). Da er det bedre, med de gamle månedskortene, i papp/papir, (mener jeg). I Liverpool så har man for eksempel fortsatt ukeskort, som er trykket, på en vanlig buss-billett, (sånn som jeg husker det). Hvorfor gjøre dette så komplisert? Hm

fortsatt dårlig system

http://www.aftenposten.no/brandStudio/-Kommer-til-a-tvinge-mannen-min-til-a-bruke-denne-i-sommer-774570_1.snd?utm_source=aftenposten&utm_medium=native&utm_campaign=ruter_billett&utm_content=native_desktop_1

PS.

Det er også sånn, at disse nye smart-telefonene, er som, en PC, (må man vel si).

Man kan bruke de, til 'alt mulig'.

For eksempel, så hender det, at min smart-telefon, går tom, for batteri, selv om jeg har husket, å lade den.

Dette er, hvis jeg hører mye på musikk, (når jeg bruker mobilen som walkman), en dag.

Eller hvis jeg surfer mye på nettet, (hvis jeg er i kantina, på Nasjonalbiblioteket, for eksempel, hvor det er gratis wifi).

Eller hvis jeg tar mange bilder, (en dag), for eksempel.

Så dette, å være avhengig, av en sånn smart-telefon, (som kan brukes, til 'alt mulig').

Det blir da, som et sårbart system, (mener jeg).

Av to grunner, da.

Hvis man glemmer å lade mobilen, (noe som vel kan skje).

Og hvis batteriet går tomt, fordi at man bruker mobilen, til mye rart, (noe den er laget for, må man vel si).

Da forstår man seg kanskje ikke, så mye, på sånne smart-telefoner, hvis man mener, at det er så bra, å bruke de, som månedskort, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg bruker heller ikke, smart-telefonen, til å ringe noe særlig med, (må jeg innrømme).

Og det er, av samme grunn, som at jeg ikke bruker smart-telefonen, som månedskort.

Og det er fordi, at smart-telefonen, kan brukes, til så mye rart.

Så derfor, så går den ofte tom, for strøm, (er min erfaring).

Og derfor, så har jeg også, en gammeldags mobil, (en sånn billig mobil, som koster 100-200 kroner), i lomma.

Og så bruker jeg den, til å ringe med.

For en sånn mobil, brukes omtrent bare, til å sende tekstmeldinger og ringe med.

Så den går veldig sjelden, tom for strøm, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om dette satire

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/11/dagbladetno-skriver-om-satire.html

PS 4.

Enda mer om dette:

enda mer om dette lader mobil gratis

http://johncons-mirror.blogspot.no/2015/02/storebror-ser-deg.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter