Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. august 2016

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så var jeg, i Oslo, for å handle mat.

Jeg tok en buss, som gikk cirka, klokka 22.30, fra Glassverkveien holdeplass, (heter det vel).

Da jeg gikk på bussen.

Så hverken lyste eller pep det, når jeg scannet reisekortet.

Så det er jo 'klin umulig', å vite, om kortet blir lest, eller ikke.

Så det nye reisekort-systemet, (til Ruter), har mange svakheter, (vil jeg si).

(Noe jeg også har skrevet om tidligere, på bloggen).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg var på Kiwi St. Olavs plass, cirka et kvarter, før butikken stenger, (noe den gjør, klokken 23).

Og da jeg skulle i kassa, så var det ingen kasserer der.

En skjeggete kasserer og ei blond butikk-dame, stod og prata sammen, i noen minutter, (som om de jobba, på et lager), mens jeg egentlig venta på, å bli betjent, (må jeg si).

Og så stakk blondinna av, med to handlevogner, (var det vel).

Og han med skjegget, gikk ut, (av butikken), for å hente, en plakatbukk, (eller noe lignende).

Og da han kom inn igjen, (etter et par minutter).

Så sa han ikke: 'Ledig kasse her', (eller noe i den duren).

Så jeg sa noe, som er gjengs å si, (må man vel nesten si), når det ikke er noen, i kassa.

(Noe jeg må ha hørt, i en butikk, en gang).

Nemlig: 'Er det gratis å handle her i dag, siden at det ikke er noen i kassa?'.

(Noe sånt).

Men da sa kassereren, at han ikke hadde sett, at det var noen der.

(Noe sånt).

Men det ble jo dumt.

Det kunne jo ha vært sånn, at en kunde, var rett rundt hjørnet, liksom.

(Da kassereren gitt ut, av butikken).

Men jeg tenkte ikke så raskt.

(Og noen ting er enklere å skrive om på blogg, enn å snakke om, med mer eller mindre 'oppegående' butikkfolk.

For å si det sånn).

Så jeg sa, at: 'Da er det på tide å ta en ny synstest hos bedriftslegen'.

(Noe sånt).

Og da svarte kassereren, (som bare var interessert i å kverulere, virket det som), at: 'Kiwi har ikke bedriftslege'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og da jeg gikk ut, av butikken.

Så ble jeg nærmest overfalt, av en ung mann, som spurte: 'Har du en snus?'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og da jeg var i denne butikken, (Kiwi St. Olavs plass), på fredag.

Så sa ei litt stor butikk-brunette, (som satt i kassa): 'Ha en fin dag', (til en kunde), husker jeg.

Men tidligere denne uka, så var det, en 'kvalm' kasserer der, som sa: 'Du får ha det godt da', til meg, (etter at jeg hadde betalt).

Og det syntes jeg, at blir, som noe ladet.

At ei butikk-brunette, sier: 'Ha en fin dag', til en eller annen kunde, klokka 20, (eller noe i den duren).

Det er en ting.

Men jeg synes det blir som noe ladet/slibrig, å si det der: 'Du får ha det godt da'.

Da er det kanskje bedre, å holde kjeft, (vil jeg si).

(Ihvertfall når det er en mann som handler, (uten følge), og nokså seint på kvelden).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg gikk også opp til St. Hanshaugen/Ila.

For å handle, på Coop Prix Waldemar Thranes gate 5.

(En butikk, som har åpent, til midnatt, seks dager i uka).

Og der, så slo kasseren, (en neger), inn tre juice-kartonger.

Selv om jeg bare kjøpte to.

(Jeg handlet helge-handel, da.

Noe som var vanlig, å gjøre, i Norge, på 80/90-tallet, ihvertfall.

Det vil si, å handle for flere dager, enten på fredag eller lørdag.

Siden at butikkene pleide å være stengt, (noe man vel må si, at de fortsatt er), på søndager).

Og da, så var ikke kassereren helt med.

Men jeg måtte forklare, at han hadde slått inn to juice først.

Og en en juice, seinere.

(For dette kunne jeg se, på en skjerm, som stod, på kassa).

Og at to pluss en ble tre.

Og at jeg bare hadde kjøpt to juice-kartonger.

Men denne 'butikk-negeren' satt, i en slags 'kiosk-kasse'.

Så det ble vel litt mye, for denne 'butikk-klovnen', (eller hva man skal kalle han), siden at varene lå, mer eller mindre oppå hverandre, i den lille kassa, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg gikk så ut av butikken.

Etter å også ha klaget på, at kassene deres, var mye mindre nå, (enn før, da det var Rimi-butikk der).

Og kassereren svarte ikke noe, da jeg klaget på det.

Men jeg sa, at: 'Det er noe nytt', (eller noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og da jeg sjekket lappen, (for å se, om han 'butikk-negeren', hadde slått mer feil).

Så stod ikke den korrigeringen, (som kassereren måtte ta, da han slo inn for mange juice-kartonger), på lappen.

Så det kassa-programmet, til Prix, må ha vært laget, av mafiaen, (eller noe sånt).

For det er ikke i henhold, til lover og regler, (vil jeg tippe på ihvertfall), at det ikke fremgår, av kvitteringen, at det har blitt foretatt, en korrigering.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Tilbake til Høvik, så tok jeg toget.

(Siden at det er enklere, når man har mye å bære på.

Siden at det blir trangt, på bussen, (noen ganger), må jeg si).

Og når jeg går, fra Høvik togstasjon, og hjem.

Så har jeg lagt meg til, den vanen, å gå, på det fortauet, som ligger lengst unna Meny Høvik.

Og det er fordi, at ved det senteret, som Meny Høvik, holder til.

Så står det, noen søppel-containere.

Og de har pleid, å stinke, ganske mye, (nå i sommer), har jeg lagt merke til.

Så Meny Høvik har kanskje hatt problemer, med sommer-bestillingene sine da, (og kasta mye mat/fisk, rett i søpla), har jeg tenkt.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter