Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 14. oktober 2016

Mer fra Facebook

Du og Anne Britt K Hansen har ingen forbindelser på Facebook
Jobber for Hotel Wassilioff
Bosted: Larvik, Norway
  • Samtale startet 20. desember 2015
  • Erik Ribsskog
    20.12.2015 05:13
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg bodde i Vestmarka, (den gamle skolen Urdheim muligens), fra høsten 1973 til våren 1974.
    (Jeg er født, i 1970, så jeg var bare tre-fire år gammel da).
    Og det var mora mi, som flytta/flykta, fra faren min, på Bergeråsen.
    Og min halvannet år yngre søster Pia, tok også mora mi med seg.
    Pia og jeg, pleide å være en del, hos en jentegjeng, som holdt til, i huset deres, (tror jeg).
    Lurte litt på hva disse jentene het igjen.
    De gikk alle i strikkegensere, (men dette var før Marius-genserne ble populære, på midten av 70-tallet).
    Så på Facebook, at du var fra Sandefjord.
    Og har gått på handelsskole der.
    Så det var nok ikke du som bodde der, vil jeg tippe på.
    Også mulig at dette var i et slags nabohus, som lå langs den samme veien.
    Hadde vært artig, å hørt noen nyheter, om denne 'strikkegenser-jentegjengen', som pleide å la Pia og meg, få lov, til å henge sammen med dem, i Vestmarka.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender med skjema, fra Folkeregisteret, hvor man kan se det, at jeg bodde, i Granum i Rømminga, på den tida.
  • I dag

  • 16:48Anne Britt K Hansen har godtatt forespørselen din.
  • Anne Britt K Hansen
    16:50
    Anne Britt K Hansen

    Hei hei. Jeg vet nok ikke noe om strikkejentene men skal forhøre meg litt med naboene mine så hører du fra meg senere. Mvh Anne Britt
  • Erik Ribsskog
    19:23
    Erik Ribsskog

    Hei,
    når jeg søker på Vestmarkveien 326, (hvor du bor, og hvor 'Strikkegensergjengen' vel holdt til, i 1973/74), så ser jeg, (i grunnboka), at det er Mille Marie Treschow, som eier eiendommen, (Eidspjeld).
    Faren hennes, (må det vel være), kjøpte eiendommen, av en Olav Slåttå, på 30-tallet, mot at denne fikk lov til å bo der livet ut.
    Men jeg vet ikke hvor lenge du selv har bodd der?
    Hvem bodde der, på 70-tallet, liksom.
    Og leier dere av Treschow da, eller?
    (Hvis det er lov til å spørre).
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter