Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 30. oktober 2016

Mer fra Norge

I går, (lørdag), så var jeg, på Tøyenbadet, for å svømme, (for å bli kvitt litt mageflesk/få ut luft av magen, og få litt bedre kondis).

Da jeg dukka opp der, cirka klokka 18.

Så var det en kar, i 20-åra kanskje, som stod foran scanne-portene og prata med en pakistaner i billett-luka, som om han trodde, at han var, hjemme i stua si.

(Han var ikke oppmerksom på, om andre kunder dukka opp der.

Så han sperret begge scanneportene, må jeg si.

Jeg turte ikke å gå bort, til 'nabo-scanneporten'.

For de to 'scanne-portene' står veldig nærme.

Så det blir som noe intimt, å bruke den ene porten, mens en uoppmerksom fyr, står foran den andre porten, vil jeg si.

Dessuten så stod 'sperre-fyren', ved den porten, som var lengst unna, billettluke-fyren.

Så å gå imellom dem, (som prata), ville blitt rart.

Og han 'hjemme i stua-fyren', så ut til å være troendes, til når som helst, å begynne å vimse rundt.

For han virket ikke oppmerksom, på de andre kundene, som var der, da.

Så dette virket som en skuespiller, som hadde trent på denne scenen, hjemme i stua si, (eller noe sånt), må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

I bassenget, så var han 'basseng-kjeften' der igjen.

Og også en eldre fyr, med hvitt hår, som spytta foran seg, i bassenget, (da han dukka opp der).

Og to tenåringsgutter, som tydeligvis ikke skjønte sirkelsvømminga, (men som svømte, på feil side, av 'basseng-delen').

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg ville ta badstu, (for det tror jeg hjelper, for å bli kvitt mageflesket og for å slappe av litt, liksom).

Så jeg gikk til den største badstua, cirka klokka 19.10.

(Som er 20 minutter før de stenger 'anlegget', som det står på internett.

De har også begynt å stenge badstuene, på 'anlegg-tida', i det siste.

Men sånn var det ikke, for noen måneder siden.

Da kunne man sitte litt over 'anlegg-tida', i badstua, uten at det kom noen, fra 'Hitler-jugend' liksom, og jagde en ut).

Jeg satt meg, der det var minst folk.

(For folk sitter nakne der, osv.).

Og en naken mann, (i 50-60 åra), med semi-ståpikk, (må man vel si).

Han stilte seg, sånn at pikken hans, var rett foran trynet mitt.

Mens han sa, at det stod 60-70-grader, på termometeret.

(Så han reiste seg opp, i badstua, for å studere termometeret, da.

Noe jeg ikke har sett før, hverken i Norge, England eller Frankrike).

Og så begynte han, (eller om det var en annen fyr), å gjøre naken-gymnastikk der.

Og tilslutt, så stod han, på hue, med rumpa ut, mot resten av lokalet.

Så det så jo så perverst ut, (må man vel si).

Så jeg gikk, til den andre badstua.

Der var det en fyr, som svirra rundt, mens jeg stod, i 'stol-rommet', (som er et rom, som er mellom, den minste badstua og garderoben)..

Så jeg måtte stå litt i stol-rommet, mens han 'svirreren', enten skulle sette seg ned, eller gå ut døra.

Han gikk tilslutt ut.

Og så satt jeg meg ned, der det var ledig.

Og lukta, en søt lukt.

Det var fra, en gutt, (må man vel si), som satt, på nabo-plassen.

Sånn pleide aldri noen å lukte, i badstua, i England, (tenkte jeg).

Og han gutten, gikk så ut.

Og en norsk kar, satt seg ned der.

Og tre-fire pakkis-ungdommer gikk inn, (i den trange/fylte badstua).

Han ene la seg, på den nederste benken, mens han sa: 'Jeg snakker norsk'.

Han som satt, ved siden av meg.

Han vrengte så av trusa si, sånn at en del 'truse-svette', skvatt på meg.

Da gikk jeg, til den andre badstua, igjen.

(For det å ta badstu, var liksom, noe jeg hadde sett fram til, å gå gjort, for å slappe av litt, (og bli kvitt litt flesk), liksom).

Og der var det da to gubber, som drev med naken-gymnastikk.

Så jeg venta, til 'truse-vrenger-fyren', hadde gått ut, av den varmeste, (og minste), badstua.

Og så satt jeg meg ned der.

Og så kom en 'Gestapo-vakt', (når jeg hadde sitti der, i noen sekunder), og sa, at badstua var stengt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og da jeg skulle skifte.

Så hadde en ung nordmann, (som hadde nabo-skapet), satt sekken sin, foran mitt skap.

(Så jeg måtte si fra om, at det var mitt skap, da.

For å si det sånn).

For et høl, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og mens jeg skifta.

Så dukka det opp, en neger/asiat der, som lukta surt/vond, (må jeg si).

Han hadde muligens trent, i treningsstudio-delen.

(Treningsstudio var tidligere inkludert, når man bada der.

Husker jeg, fra en gang, som Magne Winnem dro meg med dit.

Like etter, at jeg var ferdig, i militæret.

Så det var antagelig sommeren/høsten 1993.

Det var forresten sånn, at det var min halvbror Axel, som først dro meg med, til Tøyenbadet.

Og det var vel antagelig, på den tida, som jeg leide, et rom, av hans far, (min tidligere stefar), Arne Thomassen, (som oppmuntret Axel og meg, til å gå, i svømmehallene), og stemor Mette Holter.

Og det var studieåret 1990/91).

Og han negeren, skifta veldig raskt, (av en eller annen grunn), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På bussen, (Ruters 151-buss), inn til Oslo.

Så skulle jeg scanne reisekortet på 'buss-leseplaten'.

Men den pakistanske sjåføren, bare vinket passasjerene forbi, (mens han sa noen gloser), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så det var som, at buss-sjåføren, oppførtes seg rart/besynderlig, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter