Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. november 2016

Dette er enda et eksempel på, at man har gått for fort frem, når det gjelder, å innføre ny teknologi, (kan det virke som)

for fort fram

http://www.dagbladet.no/nyheter/de-gronne-krever-omtelling-av-stemmene-i-wisconsin---flere-viktige-vippestater-star-for-tur/65376745

PS.

Er det virkelig, en god ide, å blande IT og stemmetelling, (lurer jeg).

Jeg har drevet nettbutikk, (et program som het osCommerce).

Og det programmet, hadde bakdører, som gjorde, at hvem som helst, kunne tulle, med nettbutikken min.

Og sånn har det også vært, med Windows osv., (i gamle dager).

(At det operativsystemet har hatt bakdører).

Og dataprogrammer, må vel sies å være, en slags 'svart boks', hvor det er vanskelig, å se, hva som foregår.

Så det er kanskje bare dumt, å telle stemmer elektronisk.

Her burde man være veldig sikre, før man eventuelt går bort fra det, å telle stemmer, på 'gamlemåten', (mener jeg).

Og vi har også Orwell og personvernet, som blir ofte blir glemt, av samfunnet, i våre dager, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Problemet er muligens, at faget systemutvikling, har blitt litt 'uglesett', i våre dager.

På handel og kontor sin datalinje og NHI, så lærte vi systemutvikling/systemering og programmering parallelt.

(Sånn som jeg husker det).

Men på ingeniørhøyskolen, (HiO IU), så lærte vi programmering i første semester og systemutvikling, i fjerde semester.

(Noe sånt).

Og systemutviklingsfaget, hos ingeniørutdanningen, (et fag jeg hadde, våren 2004, var det vel), var bare en skygge, av seg selv.

(Må jeg si).

I forhold til hvordan dette faget var, på 80/90-tallet, (da jeg gikk, på datalinja og NHI).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

systemutvikling wiki

https://no.wikipedia.org/wiki/Systemutvikling

PS 4.

Enda mer om dette:

mer om programmering systemutvkling

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS 5.

Det har blitt laget en film, om et lignende tema:

laget film om

http://www.imdb.com/title/tt0483726/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter