Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. november 2016

Jeg sendte en e-post til Isle of Wight Family History Society

Erik Ribsskog

Poul/Paul Leathley Eddis

Erik Ribsskog Tue, Nov 1, 2016 at 7:21 AM

To: chairman@isle-of-wight-fhs.co.uk

Cc: Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , "post@sivilombudsmannen.no" , Phso Enquiries , Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad , Ombudsmannen for Forsvaret , post@ombudsmanden.dk, formand@soldatersamvirke.dk, lg@mil.dk, foreningspost@forsvarsforeningen.no, Henrik Wedell-Wedellsborg

Hi,

I'm from Norway, but used to live, in the UK, from 2004 til 2014.

I'm doing some geneology, to do, with my Danish-born grandmothers relatives.

And I've found out, that her grand-aunt, (and friend), Anna Nyholm's first husband, (Magnus Julius Henry Davidsen), was a 'house-father', ('husfader'), see atatchment, for many British officers, during World War I.

(These British officers were 'interned' it seems.

So I guess they were some type of 'war-prisoners', (even if Denmark was neutral, during this war).

They may have been soldiers rescued from a sunken sub-marine, I guess).

I was wondering, if Captain Eddis's relatives, have some funny stories, about my relative, (their Danish housefather), Magnus Davidsen.

Also, I was wondering why these British officers, where put into this accomodation.

Was it because they were some type of war-prisoners?

What was the story behind this house-share, I was wondering.

(Because I haven't been able to find anything about this, on Danish web-sites yet).

Thanks in advance for any reply!

Best regards,

Erik Ribsskog

internerte hm.jpg
252K

PS.

Her er vedlegget:

internerte hm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter