Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. desember 2016

Mer fra Norge

I dag, (i ettermiddag/kveld), så var jeg, i Drammen, for å prate, med en advokatvakt, på Drammen bibliotek, om den oppløsing av sameie-saken min, som jeg har holdt på med, siden jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Og biblioteket, som tidligere lå på Bragernes-sida, hadde nå flytta, til Strømsø-sida.

(Det visste jeg, før jeg satt meg, på toget.

For jeg hadde sjekka dette, på Google Maps).

Men biblioteket lå nå, i et strøk, på Strømsø, (den motsatt veien, av Drammenshallen liksom, når man kommer fra togstasjonen eller bybrua), som jeg sjelden, har 'trasket' i, (for å si det sånn).

Så derfor, så syntes jeg, (når jeg så, på Google Maps, i går), at det så enklere ut, å gå over bybrua, og så gå, i den gata, hvor den tidligere Cubus-butikken, (hvor min fars samboer Haldis Humblen jobba, på 80-tallet), lå.

For de har nå bygget, en slags gangbru, 'borti der'.

Så det var bare å gå forbi, tidligere Cubus, og så fortsette, til ved tidligere Park hotell der.

Og så gå over, den nye gangbrua, (som går over Drammenselva), som de har kalt Ypsilon, vel.

(Av en eller annen grunn.

Muligens fordi at den er formet som en 'Y').

Og så var det, å gå opp, i tredje etasje, i et ganske nytt bygg, på Strømsø-sida, av elva.

(Så dette nye biblioteket, i Drammen, ligger visst ikke, i første etasje, som det gamle gjorde, (på Bragernes-sida).

Kan det virke som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg dro bare innom McDonalds, (som dukka opp, i 1989, var det vel), på veien hjem, til Bærum.

Og så gikk jeg over bybrua, og inn på togstasjonen.

Og så skulle jeg kjøpe meg, en billett, til Billingstad.

Og jeg betalte, med kort.

Men det kom ikke noen billett ut.

Og jeg gikk i Narvesen-kiosken, og spurte, ei middelaldrende blondinne, (var hu vel), om det var noen fra NSB noe sted der, (på togstasjonen), som jeg kunne klage til.

Men hu blondinna sa, at jeg måtte da bare vente, ved billettautomaten, til noen NSB-folk gikk forbi.

(For de pleide å gå forbi, nå og da, sa hu).

Så det var jo dårlig, (må jeg si).

Jeg var skilsmissebarn, på 70/80-tallet, og har tatt toget, ganske mange ganger, aleine, (fra jeg var ni år gammel), fra Drammen, til Larvik, (hvor min mor bodde, på 70/80-tallet).

Og på den tida, så var det bare, å kjøpe billett, (av en NSB-ansatt), cirka der hvor Narvesen-kiosken er nå.

Men nå, så er det visst bare, noen automater.

(Og ingen NSB-betjening, på denne togstasjonen).

Så Drammen er fortsatt, et 'høl', (må man vel si).

Denne gangbrua, som de er så stolte av, kunne ha nok ha gått, over ringveien, (for eksempel), uten at noen, hadde laget noe 'spetakkel', av den grunn.

Så dette var skuffende, (av Drammen), må jeg si.

Og det som skjedde så, var like dumt.

Det dukka med en gang opp, (etter at jeg hadde prata med Narvesen-dama), en NSB-kar, ved billett-automatene.

Og jeg klagde, til denne personen.

Som viste meg, et nummer, (på sin smart-telefon), som jeg kunne ringe, (for å klage).

Og så gikk denne NSB-ansatte, (som var i 60-åra, eller noe sånt, vel), hjem, (eller noe i den duren).

Og jeg prøvde å ringe, det telefonnummeret, (som han 'NSB-gubben', hadde gitt meg).

Men det nummeret virka ikke.

Jeg fikk bare som svar, (fra en telefonsvarer), at dette nummeret, ikke lenger var i bruk.

(Noe sånt).

Og så fant jeg, en billett, som lå, oppå en av billett-automatene.

Og på den billetten, så stod det, et telefonnummer.

Jeg ringte det nummeret, og fikk noe spørsmål om jeg ville være med på en kunde-undersøkelse, osv.

Og så havnet jeg, i en kø, (etter å ha valgt, å ikke være med, på kundeundersøkelsen).

Og mens jeg venta, på å få svar.

Så vippa jeg litt, på en sånn luke, som var, nederst på billett-automaten.

Og plutselig, så merka jeg, at billetten min, hadde liksom klistra seg fast, på innsiden, av den nevnte luka.

Og så tok jeg billetten min, (som ikke var, av kartong, men av noe slags tynt papir, som nok lett setter seg fast, i disse 'geniale' maskinene, til NSB), da.

Og så tok jeg et senere tog, (enn det toget, som automaten hadde 'stressa' meg om, etter at jeg hadde betalt, for billetten).

(For det kom opp, etter at jeg betalte.

At det neste toget, til Billingstad, gikk om fire minutter.

Noe sånt.

Noe som var stressende, syntes jeg.

Og man måtte også si fra om, man skulle dra, innen en time, eller seinere.

Det spurte de aldri om, på 70/80-tallet, (sånn som jeg husker det)).

Så privatiser NSB mener jeg.

Sånne 'geniale' løsninger, (med billettautomater, som bare virker, hvert skuddår, liksom), det har folk hatt nok av, (mistenker jeg).

Da er det bedre, med private firma, (som i England vel), som klarer å finne opp systemer, som fungerer, (for å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at han advokat-vakten, (Christer Almkvist)på Drammen bibliotek.

Han begynte å le litt, når jeg nevnte navnet, til Høisæther, (som jobber, for Drammen tingrett).

Så det er mulig, at det er, noe rart/snodig, med henne, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter