Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. desember 2016

Mer fra Norge

I dag, (onsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

På Ramstadsletta begynte gateteateret, (må man vel si).

En ung mann, i hverdagsklær, begynte å løpe forbi meg, på fortauet, (like ved Teppeland/'slottet Alabama' der).

(Av en eller annen grunn).

Jeg hadde forstått det, hvis det hadde vært, en med joggetøy, (for eksempel).

Men så ikke.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Cirka halvveis, til Haslum t-bane-stasjon.

Så sperret to kvinnfolk, det meste, av fortauet, (av en eller annen grunn).

De stod der, som to 'vei-bukker', (må man vel si), og skravla.

(Noe sånt).

Det var ei asiatisk og ei norsk, (hvis jeg ikke blingsa).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Kiwi Sorgenfrigate, så hadde de satt opp prisen, på svine-kjøttdeig, fra 17.90 til 29.90.

(Noe sånt).

Det blir en prisoppgang, på nesten 100 prosent.

Har da prisen, på svinekjøtt, økt så mye, på verdensmarkedet, (siden forrige uke), kan man kanskje lure på da.

Nei, her bruker ikke Kiwi dekningsbidrag eller fortjeneste i prosent.

Her setter de salgsprisen først, og regner så fortjenesten/tapet etterpå.

(Noe sånt).

Så dette er ikke, som på 60-tallet, (må man vel si).

Sånn ville vel ikke kolonialbutikk-eier Hjørdis Landhjem, i Larvik, (på 70/80-tallet), ha priset varene sine, (vil jeg tippe på).

Så dette er moderne eller 'post-moderne' butikkdrift, (det som Kiwi driver med), må man vel si.

(Noe sånt).

Og da kan man kanskje lure på, de andre tingene, som denne kjeden, også driver med.

For det er vel ikke så ille, at det er snakk om, 'new age'-butikkdrift?

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Prix Neuberggate, så var jeg, cirka et kvarter før stengetid, (som er klokka 23).

Og da jeg var nesten ferdig, med å handle.

Så gikk en svær pakistaner, i veien for meg, (eller foran meg), inne i butikken.

Og det var en ting.

Men han stinka, av after shave.

Det stinka sprit, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Han nevnte pakistaneren, (som gikk i vanlige klær, og ikke i Prix-uniform), begynte også, å rydde, noen feilplasserte varer, (foran meg), i butikken.

(Noe sånt).

Så jeg lurte på, om dette, var butikksjefen.

Og jeg spurte, i kassa, om han som stinka sprit, var butikksjefen.

Han var ikke sjefen, men en slags sjef, sa den unge norske mannen, (som satt), i kassa.

(Dette var en som het Henrik, stod det på kvitteringa).

Jeg sa, at det lukta jo, som om det hadde vært, en industri-lekkasje, (eller noe i duren), i butikken.

Og at det ble, som noe forurensing.

(Noe sånt).

Og jeg spurte også, (han som satt i kassa), om han kunne ta det oppover.

(Altså at han videreformidlet klagen min, til butikksjefen, eller en av de andre overordnede.

Noe sånt).

Men det svarte ikke kassereren noe på, (sånn som jeg husker det).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg gikk så, til Nasjonalteateret togstasjon.

(Etter å også, ha vært innom Rema Industrigata).

Og Spikkestad-toget, stod ekstra lenge, på plattformen, (uten noen grunn, som jeg kunne se).

Men jeg gadd ikke, å stresse, med å ta det toget.

For konduktøren, stod og 'kvema', foran 'Ubetjent'-vogna.

Og han hadde ikke helt oversikten heller, (må jeg si, at det virka som).

Så dette, (at Spikkestad-toget stod og venta, så lenge), virka litt rart, (må jeg si).

Så derfor, så tok jeg heller Asker-toget, som gikk, et kvarter seinere.

(For å si det sånn).

Og når det toget dukka opp.

Så ble jeg, litt satt ut, (må jeg si).

For på plattformen, så var det, en slags 'nisse-fyr', (må man vel si), med knall rød boble-jakke og knall røde sko.

(Noe sånt).

Og han 'gubben', (som gikk av, på Skøyen vel), hadde også grått hår, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så det var jo som, at julenissen, (i en slank utgave), skulle med toget, (må man vel si).

Og han 'nissen', klarte heller ikke, å trykke, på knappen, for å åpne den nærmeste togdøra.

Han skulle absolutt gå på toget, den samme døra, som meg, (kunne det virke som).

Så det var litt spesielt, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg holdt på å skli, på isen, på veien hjem.

I enden av Markalleen, (like før Høvik togstasjon), så var det, veldig glatt, oppå en slags metallplate, som var nedfelt, i fortauet.

(Dette var en plate, med masse knotter på.

Dette hadde de ganske mye av, i England, (men der var knottene, i et mykere materiale, (enn metall), hvis jeg ikke tar helt feil).

Og det er muligens sånn, at disse knottene, skal hjelpe blinde, (som prøver å orientere seg), når de skal gå over veien.

Noe sånt).

Og denne metall-platen, var mye glattere, enn resten av fortauet, da.

Så det var sånn, at jeg nesten falt.

(Og da kunne det lett, ha endt med, at jeg slo bakhue, i fortauet, for eksempel.

Noe sånt).

Så denne veien, (Markalleen), er litt farlig, å gå i, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var forresten sånn, når jeg handla, på Majorstua, for et par uker siden.

På Coop Extra Majorstuen, i Harald Hårfagres gate.

(Like ved der 'Degos' fra #blablabla bor/bodde).

At ei Extra-dame, (som ligna litt, på Hilde fra Rimi Hellerud, må man vel si), gnei sine 'underdeler', mot hånda mi.

Når jeg skulle i kassa.

(For jeg hadde pantelapp, og derfor ville jeg ikke gå, i selvbetjeningskassene.

Siden at Coop sine selvbetjeningskasser, ikke har luke for pantelapper, (sånn som for eksempel Føtex sine selvbetjengingskasser har)).

Og ei kundedame, (som gikk ut og inn av køen), prøvde også, å gjøre, noe lignende, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her kan man se, de to kvinnfolka, som stod og sperra fortauet, på veien, til t-banen, (de stod, på den samme måten, og 'sperra', (og skravla), mens jeg gikk, forbi dem):

kvinnfolk som sperrer

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter