Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. februar 2017

Mer fra Facebook

mer fra facebook anne uglum sin søster

PS.

Her er mer om dette:

15.09.2013 16:58

Erik
Hei,

høsten 1979 så flytta jeg fra mora mi i Larvik til faren min på Nedre, på Bergeråsen.

En av de første skoledagene på Berger, så dro Ole-Christian Skjellsbekk, i klassen, meg med hjem til seg, på Øvre.

Storesøstera hans var ikke hjemme og foreldra var ikke hjemme.

Men det hang to jenter, i kjelleren der.

Dere snakka sammen, (nede i kjelleren der), om hvem som var kjekkest, av Ole og meg.

(Venninna di mente jeg var kjekkest vel.

Noe sånt).

Ole-Christian og meg, vi luska på dere, mens dere prata om oss.

Og vi begynte å krangle, om hvem dere hadde sagt, at var kjekkest.

Og da skjønte vel dere at vi luska.

Så det ble litt rart.

Jeg dro aldri opp dit igjen.

Jeg hadde så mange søskenbarn og andre slektninger, på min fars side.

Pluss at dem hadde en familiefabrikk, ved navn Strømm Trevare.

Så jeg syntes nok at det ble nok nytt, fra før.

Og at det ville blitt slitsomt og komplisert, å ha Ole-Christian som kamerat,

Jeg forestilte meg at det bare ville bli krangling og intriger i forbindelse med jenter som deg og venninna di.

Syntes det kunne ligne på dere, fra et bilde, på en Sand/Berger Facebook-gruppe for korps osv., som ei fra Åskollen, (var det vel), har laget nå.

Var det riktige jenter, eller?

Jeg kan ikke si at jeg så dere igjen, etter denne dagen.

Men dere var kanskje aldri ute i skolegården, i friminuttene.

Mvh.

Erik Ribsskog
03:14

Erik
Hei,

nå har jeg prøvd, å søke mer, om noen Bergeråsen-folk, på nettet.

(Jeg hang litt sammen med Anne Uglum, en nyttårsaften, på 80-tallet, blant annet).

Og jeg lurer nå på, om du er lillesøstera, til Anne Uglum?

(Jeg husker Anne og Ola, men ikke deg).

Det var forresten sånn, at min stesøster Christell, dro av buksa, av en jente, på din alder.

Dette var på lekeplassen, i Havnehagen, (den nærmest Olleveien).

Og det var, like etter at min søster Pia, flytta etter meg, til Berger, fra Larvik.

Og det var våren 1982, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så du var vel, kanskje syv år gammel da?

Var det deg, og hva dreiv Christell med, lurer jeg.

(Jeg var også hjemme hos dere, den nevnte nyttårsaftenen.

Og det var vel Espen Melheim og Anne Uglum, som liksom lurte meg, inn i stua deres, må jeg si).

Bare prøver å få forstå mer, av mine merkelige søstre, (min søster Pia og min stesøster Christell), må jeg si.

(For de finner på mye tull, må jeg si).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter