Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. februar 2017

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Det var veldig glatt ute, så jeg rakk ikke, den t-banen, som jeg hadde planlagt, å ta.

Og etter at jeg gikk ut døra, så kom det, en gate-teater-fyr, (eller noe i den duren), bak meg, opp en glatt trapp, (som 'ingen' har ansvaret for, virker det som), som går opp, til Ramstadsletta, (fra det tidligere hotellet, som jeg bor på).

Og han karen, hadde muligens bedre sko, enn meg.

For han gikk veldig raskt, bak meg, og stressa meg da, (må jeg si), opp den nevnte trappa.

(Som var veldig glatt).

Og dette lurte jeg på, om var, noe gate-teater, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er han, som 'plutselig' kom gående bak meg, (og som 'babla', muligens i telefonen), mens jeg gikk opp, den glatte trappa:

IMG_20170218_214949

PS 2.

Det var veldig glatt, på fortauene, på veien, til Haslum.

(Hvor t-banen går fra).

I noen nedoverbakker, så valgte jeg derfor, å gå, i veikanten.

(Fremfor å gå, på fortauet).

For bil-veiene, blir saltet.

Så der var det ikke glatt, i det hele tatt.

Mens det var speil-blankt, (må jeg si), på fortauene.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg tok t-banen, til Ensjø.

Jeg var der ikke, før klokka, var litt over 23.

Så jeg rakk ikke Kiwi.

Men jeg handla, tre bæreposer, på Rema Ensjø, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det virka som, at det var, mye gate-teater, på Rema Ensjø, (må jeg si).

Da jeg skulle se etter kjøttdeig, så var det, en mørkhudet 'filur', som absolutt, skulle stå, der hvor jeg hadde tenkt til, å se.

Og det samme var det seinere, når jeg skulle finne nudler.

Da var det, en veldig mørk neger, som hadde bestemt seg for, å stå og ringe, midt i den trangeste midtgangen der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mer om han nevnte negeren, (som liksom hadde 'slått leir', akkurat der, hvor jeg hadde tenkt til, å se, etter noen varer):

IMG_20170218_234156

IMG_20170218_234234

PS 6.

Men det verste var, en albansk, (var det vel), Rema-ansatt.

Han lagde kjempemye bråk, mens han gjorde noe arbeid, i brød-avdelinga, cirka en halv time, før stengetid.

Og han albaneren, var også i kassa, og skulle kjøpe, noe kyllingfilet, (mens jeg stod, og pakka varer).

(Noe sånt).

Og det var muligens, noe gate-teater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Denne butikken, var også utsolgt, for Prima kjøttdeig, (som jeg hadde, på handlelista mi).

Og jeg kjøpte istedet kylling-kjøttdeig.

Og den hadde Rema 'juksa' med, (la jeg merke til, da jeg kom hjem).

For den var det også kalkun-kjøtt i, (så jeg da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Da jeg var, på Rema Torshovdalen, (på torsdag, var det vel), så la jeg merke til, at Rema, (ihvertfall denne uka), har tilbud, på noen pizzaer, til 20 kroner.

Og det så jeg etter, i denne butikken, (for jeg er litt nysgjerrig på, hvor lenge det tilbudet, er ment, å vare).

Og denne butikken, hadde en frysedisk, som kun var, for disse tilbuds-pizzaene.

Og den disken, var helt tom.

Så har ikke Rema Ensjø, (som liksom er Rema sin test-butikk, og som har samme adresse, som Rema sitt hovedkontor), noe fryselager, (lurer jeg)?

Det virker nesten ikke sånn, (må jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20170218_231831

IMG_20170218_231834

IMG_20170218_231836

PS 10.

Denne Rema-butikken, var også. litt sånn 'Marked i Marrakech', (som de sier, i en radio-reklame), må man vel si.

For fersk kjøttdeig lå, på fire forskjellige steder.

Det var en disk, i midten, (med Nordfjord-kjøttdeig, blant annet).

Og så lå kylling-kjøttdeig og 50 kroners-kjøttdeig, (som er del, av en kampanje, hvor man skal få middag, til hundre kroner, eller noe sånt), bort mot brød-avdelingen.

Og på motsatt side, av midtdisken, (fra kylling-kjøttdeigen), så lå Prima karbonadedeig, (og vel også Gilde kjøttdeig).

Og så lå økologisk kjøttdeig, noen meter, bort mot inngangen igjen, (fra der hvor Prima karbonadedeig lå).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Denne butikken, var også utsolgt, for billig kneip, (og billig loff), la jeg merke til.

Jeg har nesten slutta, å skrive opp, (billig) brød, på handlelappen min.

For det er nesten ingen butikker, som har nok, av denne varen.

(De blir utsolgt, i/før ettermiddags-rushet, for billig brød, (kan det virke som).

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Denne butikken, har 'plast-handlevogner' stående, inne i butikken.

Og så har de også, mange 'vanlige' handlevogner, (som man må løsne, med en mynt/pollett), stående utafor butikken.

Og de vognene, som stod utafor butikken, var veldig møkkete, (på håndtakene), la jeg merke til, da jeg gikk forbi disse, (på vei til t-banen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Denne butikken, er visst, en slags 'test-butikk', for Rema.

Og den har samme adresse, som Rema sitt hovedkontor.

Men på handlelappen, så står det: 'Majdek Dagligvare AS', (ser jeg her).

Og det høres ikke, så veldig 'trøndersk' ut, (vil jeg si).

Så det er mulig, at Rema, kun har franchise-butikker, i 'våre dager'.

(Og at de ikke har, noen egeneide butikker lenger, da.

For å si det sånn).

Men da Rema startet opp, (på 80-tallet, var det vel kanskje), så må de vel ha hatt, noen egeneide butikker først, (hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

(Før de begynte, med franchise, mener jeg).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her kan man se, at Rema kalles en 'franchisekjede', på Wikipedia, (så Rema har nok ikke, en eneste egeneiet butikk lenger, hvis jeg skulle tippe):

franchisekjende

https://no.wikipedia.org/wiki/Rema_1000

PS 15.

Selv om jeg ikke rakk fram, til Ensjø, før Kiwi var stengt.

(På grunn av at det var, så glatt/holkete).

Så fant jeg likevel, noe å klage på, når det gjaldt, den Kiwi-butikken.

For det stod, et par skilt, utafor den butikken, (som jeg gikk forbi, på vei til Rema-butikken, (for det var noe veiarbeid, i et kryss, på Rema sin side liksom, av veien)).

Og på de skiltene, så stod det: 'Velkommen til en større og moderne butikk'.

(Noe sånt).

Og det er litt dårlig norsk, vel.

Det riktige skulle vel vært: 'Velkommen til en større og _mer_ moderne butikk'.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:

IMG_20170218_231231

IMG_20170218_231342

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter