Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 24. mars 2017

Mer fra Norge

I går, (torsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok t-banen, til Ensjø.

Og jeg var, på Kiwi Ensjø, cirka fem minutter, før de stengte.

(Noe de gjør, klokka 23).

Og ei tyrkisk Kiwi-dame, (eller noe sånt), liksom viste noen fingre, opp i trynet på meg.

Mens hu sa noe, om at de stengte snart.

(Noe sånt).

Og da, fikk jeg nok.

Jeg bare kjørte handlevogna, (som var tom), gjennom kassa.

Og sa fra, til kassadama, om at jeg heller handla, på Rema, siden at de maste så fælt.

Og da, så dukka hu tyrkiske opp, ved inngangen også.

Og da sa jeg, det samme, til henne.

(Som jeg hadde sagt, til kassadama).

Og da sa hu tyrkiske, at hu ikke hadde sagt noe.

Så hu løy.

Og da ble jeg provosert, og tok et bilde, av hu tyrkiske butikkledersken, fra utsiden av butikken.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170323_225824

PS 2.

Det var også sånn, at panteautomaten, var i ustand, (eller med vilje skrudd av), i denne Kiwi-butikken.

Og det var også sånn, at jeg måtte ta handlevogn, to ganger, liksom.

For den første handlevogna, var ikke lik, de andre.

(Noe sånt).

Så den satt, som støpt nesten, i en rad handlevogner, da.

(For å si det sånn).

Så jeg måtte ta handlevogn, fra en annen rad, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at Natt & Dag-stativet, var helt tomt, i denne butikken, (la jeg merke til).

Da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter.

Så var det sånn, at jeg pleide, å ta tomme gratisblad-stativ, (som vi hadde, et par av), inn på lageret, hvis de ble tomme.

(For det ser rimelig harry ut, når sånne stativ, er tomme, vil jeg si).

Før jeg vel ringte, de som hadde, disse gratis-publikasjonene.

Sånn at vi fikk nok blader/aviser, hver gang.

Sånn at vi ikke, ble tomme, (mellom hver gratisblad-utgivelse), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er også sånn, at folk, må få lov til, å handle ferdig, mener jeg.

Uten å få mas og fingre opp i trynet, liksom.

Sånn var det ihvertfall, på Matland/OBS Triaden, da jeg jobbet der, (noe jeg gjorde, fra høsten 1990 til høsten 1992), husker jeg.

Og sånn er det vel også, på for eksempel Vinmonopolet, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og hvis man gikk, til et landhandleri, med en handlelapp, (som de kanskje bare ga, til butikkfolka), for hundre år siden.

(Like før stengetid).

Så var det nok ikke sånn, at man ble bedt om, å forte seg, (å handle).

(Hvis jeg skulle tippe).

For da var det isåfall butikkfolka, (som stod bak en disk), som måtte forte seg, (må man vel si).

For da måtte de gå og hente, disse varene.

(Og vel også pakke de).

Og det var nok ikke sånn, at butikkdama da turte, å kjefte, på kunden.

For på den tida, så var nok butikkfolka, mer sånn, at de ville ha kunder, (og fortjeneste), mistenker jeg.

Hvis du driver og trakasserer kunder, ved å mase på de, og stikke masse fingre, opp i trynet på dem.

Da er du egentlig ikke, så glad, i kunder, (vil jeg si).

Og sånn er det, i alle Kiwi-butikker, (har jeg inntrykk av).

At de maser på kundene, når det begynner å nærme seg stengetid.

Så man kan merke, at Kiwi-kjeden, er eiet, av et firma, (nemlig Norgesgruppen), som egentlig er, en grossist, (som er vant til, å selge, til bedriftskunder), vil jeg si.

For forbruker-kunder, er ikke Kiwi/Norgesgruppen, noe særlig flinke med, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

På Rema, så fant jeg, det meste, som jeg hadde tenkt til, å handle, på Kiwi.

Jeg trengte søppelposer, og det hadde Rema og.

Selv om Rema sine søppelposer, er gjennomsiktige, (og ikke grå, som Kiwi sine).

Så det er kanskje litt spesielt.

For da er det lett, for andre folk, å se, hva man kaster, (må man vel si).

Og Rema sine søppelposer, koster også, cirka dobbelt så mye, som Kiwi sine.

Men det er mulig, at pose-rullene til Rema, inneholder fler poser.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg hadde også, på handlelappen min, å handle billig dusjsåpe, på Kiwi.

Og Rema sin billige dusjsåpe, heter: 'Dusjkrem'.

Men hvorfor kaller Rema sin såpe, for krem?

Nei, da er det noe rart, (mistenker jeg).

Så det ble til, at jeg kjøpte billig sjampo, istedet.

For ellers, så hadde kanskje kassadama, (på Rema Ensjø), sagt at jeg var pervers, (eller noe i den duren).

(Hvis jeg hadde kjøpt, denne dusj_krem_-en, til Rema).

For det navnet, (dusjkrem), er litt ladet, (må man vel si).

(Noe sånt).

Og å stå, i dusjen, og smøre seg inn, med krem.

Det blir, som noe litt rart, (vil jeg si).

Så derfor, så kjøpte jeg ikke, denne rare dusjkremen/såpa, til Rema, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170323_231938

PS 8.

Det var også sånn, at denne Rema-en, (Rema Ensjø), var utsolgt, for billig håndsåpe.

(Noe de også var, den forrige gangen, som jeg var der.

Noe som var, på mandag, (hvis jeg ikke husker helt feil), vel).

Og da jeg gikk, til kassa.

(Noe som var, klokka 23.27.

Står det på kvitteringa).

Så kom det, cirka fire folk, (blant annet en slags håndverker), etter meg.

(Kunne det virke som).

Og disse handla ikke, så mye.

Og det var også sånn, at jeg la merke til, en kraftig fyr, med lyst hår, som nesten fotfulgte meg, (må jeg si), mens jeg handla.

Og så forsvant 'plutselig' han, og så gikk han nevnte håndverkeren, i veien for meg liksom, istedet.

(Noe sånt).

Så jeg fikk liksom ikke, noe luft da, (mens jeg handla), inne i den Rema-butikken.

For det var folk rundt meg, hele tida.

Selv om butikken er relativt stor, og det var rimelig sent.

Og han ene, som fulgte etter meg liksom, til kassa.

Han lukta det rart av og, syntes jeg, at jeg merka, (mens jeg pakka varene).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at jeg hadde tenkt til, å klage, til kassadama, (på Rema), på at panteautomaten, på Kiwi, ikke virka, (og at de maste), osv.

Men da jeg kom til kassa.'

Så var det sånn, at det da dukka opp, cirka fire karer, (bak meg), fra 'ingensteder', liksom.

Og det kunne jo tenkes, at noen av disse, kjente noen, som jobba, på Kiwi, (eller noe i den duren).

Og det var også, ganske seint.

Så derfor, så klagde jeg ikke, på Kiwi, (som jeg hadde tenkt til), til Rema.

(På grunn av disse nevnte 'gateteater-kundene', som liksom lagde, et rush, bak meg, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også sånn, at hu litt 'fleskete' kassadama, på Rema, var 'degos-farget'.

(Hvis jeg ikke så helt feil).

Så hu er muligens, i slekt, med de kroatene, (er det vel), i Majdek Dagligvare AS, som eier, denne butikken.

(En butikk, som visstnok, er Rema sin testbutikk.

Og som har samme adresse, som Rema sitt hovedkontor).

Og å klage, til noen farga folk.

(Som muligens, kan være, i noe jugo-mafia, (eller noe lignende).

For alt hva jeg vet).

Det kvier man seg vel kanskje litt for, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter