Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 9. april 2017

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

På Haslum t-banestasjon, så hadde noen malt, et hakekors.

Og det skjønner jeg nesten, når man tenker på, den siste tids begivenheter.

Da tenker jeg på terroren i Stockholm på fredag.

Og han 'svartingen', som slo til meg, da jeg skulle handle mat, forrige helg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20170408_221725[1]

PS 2.

På Kiwi Sorgenfrigate, så stod det igjen, to sykler.

Blant annet en med 'Skan-Kontroll'-klistremerke.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

IMG_20170408_225236[1]

PS 4.

Jeg tok så t-banen, til Karlsrud.

(For Rema Lambertseter er en av de få Rema-butikkene som fører billig håndsåpe, for tida, virker det som.

Og denne butikken, blir heller ikke 'tulle-utsolgt', for billig dopapir, (som Rema Sporveisgata), virker det som).

Og t-banen stoppa ikke, på Grønland, (opplyste t-bane-sjåføren om).

For politiet hadde stengt av, den t-banestasjonen, (ble det opplyst om).

Og det ser jeg også, at det også står noe om, i nettavisene, (at de har funnet, en mistenkelig gjenstand, på Grønland).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170408_231432[1]

PS 6.

På Rema Lambertseter, så lukta det, litt rart, i inngangspartiet.

Det er mulig, at en Rema-ansatt, hadde hatt, en litt lang dag, og at lukta, liksom hang igjen, (tenkte jeg).

Jeg reagerte også på, at denne Rema-butikken, hadde 10-20 esker, med mango, i inngangspartiet.

Selger de virkelig så mye mango, tenkte jeg.

Og denne butikken, har også frukt, foran der inngangsporten, (som de ikke har), skulle ha vært, liksom.

Og en 'Rema-svarting', dreiv og gjorde et eller annet, med denne frukta, (som liksom stod, før inngangsporten).

(Cirka en halvtime, før stengetid, som var, ved midnatt).

Det er mulig, at det var denne 'Rema-svartingen', som det lukta av.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at jeg gikk, en slags sti/snarvei.

Da jeg gikk, fra t-banen, til denne Rema-butikken.

Og jeg møtte, ei ung dame, på denne mørke stien, (som går forbi Nav, er det vel muligens, hvis jeg husker riktig).

Og da måtte jeg gå, litt ut til sida, på den stien/snarveien.

(Da jeg møtte, hu unge dama).

Og da lukta det vondt, fra noen søppelkasser der, (var det vel), som stod, langs denne snarveien/gangstien, (la jeg merke til).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også sånn, på Rema Lambertseter.

At de hadde, noen billige svinekotelett-pakker der, (som jeg tilfeldigvis la merke til).

Og disse pakkene lå, litt høyt, i disken.

Og selv om disse pakkene, (som var av merket 'Best Pris', hvis jeg ikke tar feil), hadde ganske god dato.

Så så disse kotelettene stygge ut, (synes jeg).

For disse kotelettene, var ikke røde, men mer grå.

Og blodet hadde begynt, å tyte ut, av disse kotelettene allerede, (så det ut som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Denne butikken, (Rema Lambertseter), er sjelden utsolgt, (vil jeg si).

Men i dag, så var de utsolgt, for en liter-kartonger, med appelsinjuice.

Og disse var visst, på noe slags påsketilbud.

(Noe som jeg ikke kan huske, å ha sett før.

At appelsinjuice er på påsketilbud, hos de forskjellige kjedene).

Og denne Rema-butikken, hadde fått 'quartz-labelen', til å blinke, (som på Føtex, i Danmark).

(Sånn at man først så tilbudsprisen.

Og så fikk man se, hvor mye man sparte.

Noe sånt).

Og det har jeg ikke sett før, i Norge.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170408_234223[1]

PS 11.

Da jeg tok t-banen, tilbake til sentrum.

Så var det sånn, at jeg satt meg ned, i en ledig sitte/sete-gruppe.

Og det var greit, å få sin egen plass, liksom.

Men rett ovenfor meg, så satt det, to folk, (som drakk, av noen slags øl/brus/energidrikk-bokser).

Og ihvertfall en av disse, var neger.

Og han negeren, (som hadde Canada Goose-jakke, eller noe sånt), reiste seg opp, som om han skulle gå av t-banen, på Brattlikollen.

Og så satt han seg ned igjen, og gikk ikke av t-banen, (sammen med kameraten sin), før Jernbanetorget.

Så dette var, at han negeren, nesten begynte, å bråke, (vil jeg si).

Og jeg er litt lei av, sånne 'terrorist-svartinger' nå, (for å si det sånn).

Hvem tror de, at de er egentlig.

(Eller hva man skal si).

Når de kommer hit, til Norge, og begynner, å kødde og bråke, med oss nordmenn.

(Må man vel si).

Nei, det kan man kanskje lure på, (mener jeg).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter