Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 27. mai 2017

Carl sin farmor, het Paus, (som pikenavn), kan det virke som

carl sin farmor paus

PS.

En gang, mens jeg gikk, på Svelvik ungdomsskole, (hvor jeg gikk, fra høsten 1983 til høsten 1986).

Så var det sånn, at Carl, absolutt ville selge meg, en klokkeradio.

(Han kom på døra mi, (i Leirfaret), sammen med Ulf Havmo, var det vel muligens).

Og den klokkeradioen, skulle han ikke ha, så mye penger for.

(Det var bare 30-40 kroner, vel.

Noe sånt).

Og den klokkeradioen, var visst egentlig bestemora hans sin klokkeradio, (ble det sagt).

Så det er mulig, at den klokkeradioen, (som alarmen til, bare virka, hvis det siste tallet, (i klokkeslettet), var et ni-tall), hadde vært, hu Paus sin, (som var farmora), da.

(Hvis den ikke var, etter mormora, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg hadde denne klokkeradioen, i mange år, (mens jeg bodde, i Leirfaret).

Men jeg tror ikke, at jeg hadde den med, da jeg flytta, til Oslo, (for å studere), i 1989.

Så den må nok, ha blitt borte, i forbindelse med, at min far, solgte leiligheten 'min', (i Leirfaret), våren 1989.

(Noe sånt).

Men den klokkeradioen, var ikke så bra, (siden at alarmen, var sånn, at klokkeslettet, måtte slutte, på et ni-tall), så det er mange ting, (fra Leirfaret), som jeg savner mer, enn den klokkeradioen.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Oldemoren het visst Holmsen, (til pikenavn), så hun var nok, en slektning, av min fadder Anna/Annikken Holmsen, (som nå bor i Sverige):

oldemoren holmsen

PS 4.

Oldemora sin far, var oberstløytnant:

oberstløytnant oldemora sin far

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter