
https://www.nytimes.com/2017/05/20/technology/evan-williams-medium-twitter-internet.html?_r=1
PS.
Som jeg har blogget om tidligere, så synes jeg, at Twitter muligens, kunne lært litt, av Facebook.
Når det gjelder, å håndtere, denne trollingen/misbruket.
For Facebook har mye mindre problemer, med nettmobbing, (sånn som det virker som, for meg).
Og det kan være på grunn av, at Facebook, (ihvertfall for noen år tilbake), hadde et veldig brukervennlig system/interface, for å rapportere, om nettmobbing.
Mens Twitter har mer byråkrati her, (vil jeg si).
Og muligens også dårligere moderatorer.
(Må jeg nesten si, etter å ha sendt, flere hundre klager, til Twitter, og brukt flerfoldige timer/dager totalt, på å sende disse rapportene, over en tidsperiode, på x antall måneder/år).
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.no/2014/07/na-har-jeg-deaktivert-min-twitter-konto.html