Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. mai 2017

Spørsmålet er, om det ikke er smartere, å heller avskaffe verneplikten, (og istedet ha, et vervet forsvar). Når man se på, hvor mye tull, (blant annet arbeidssak og lobotomerings/draps-forsøk fra lagfører), som hendte, under min førstegangstjeneste, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 3). Og når man ser på, hvor vanskelig det er, å få erstatning, hvis man får frostskade osv., under førstegangstjenesten

avskaffe verneplikten hm

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/vil-bygge-ny-mobiliseringshaer/a/23999488/

PS.

Her er mer om dette:

frostskade sak ikke fått erstatning

http://johncons.angelfire.com/frostskadesak.html

PS 2.

Da jeg avtjente førstegangstjenesten, (fra sommeren 1992 til sommeren 1993), så husker jeg, at vår mobiliseringshær, ble skrytt mye av, på en rep-øvelse, (av noen reserve-offiserer, var det vel).

(Noe jeg vel har skrevet om, i Min Bok 3).

Og vår mobiliseringshær, var på den tida, på cirka en million, (eller om det var en halv million), soldater.

(Noe sånt).

Det vil si, nok til å forsvare Norge, mot hvem som helst, (må man vel si).

(Noe sånt).

Og så står det, i artikkelen ovenfor, (fra VG.no), at mobiliseringshæren, ikke har eksistert liksom, siden 2002.

Altså cirka ti år etter, at jeg var i militæret, og mobiliseringshæren, var kjempestor.

Hva har skjedd her, liksom.

Nei, her er det vanskelig, å følge med, (og forstå), selv for folk, (som meg), som leser aviser/nettaviser, (hver dag), og som også er, i Heimevernet.

(Vil jeg si).

Så her synes jeg, at de har tulla så mye, med verneplikten.

At det kanskje, hadde vært bedre, å gått over, (ihvertfall en stund), til et vervet forsvar.

For her henger ikke jeg, helt med, (må jeg innrømme).

For det var vel snakk om, (på midten av 90-tallet), at mob-hæren, skulle reduseres.

Men at den skulle avvikles helt.

Det har ikke jeg, helt fått med meg, (må jeg innrømme).

Så her har det vært kaos, i Forsvaret, de siste tiårene, (vil jeg si).

Og også i Heimevernet, har det vært mye rart, (som disse nye 'fylkeshærene'/innsatsstyrkene).

Så dette gjør, at jeg, (må jeg innrømme), skifter litt mening, når det gjelder Forsvaret, mob-hæren og verneplikten.

Og heller vil, at vi nå, skal ha, et vervet forsvar.

(Sånn at folk, kan komme seg på bølgelengde igjen, når det gjelder Forsvaret).

Før alt blir, for 'russisk' liksom, (eller hva man skal kalle det), med alle disse stadige endringene.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

hæren ble lagt ned

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/vil-bygge-ny-mobiliseringshaer/a/23999488/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter