Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. august 2017

Mer fra Liverpool

I dag, så dro jeg, til 'lunsj-parken', og spiste lunsj.

Jeg kjøpte en sandwich, hos Tesco Express, i Dale Street.

Og de har en, en 'Tove-selvbetjeningskasse', (virker det som).

(Tove var en av mine tidligere 'slaver/undersotter'.

Og hu jobba, på Rimi Langhus, (hvor jeg blant annet jobba, som butikksjef, fra våren 2001 til sommeren 2002)).

Og Tove slo 'aldri' inn bæreposer, (ble det sagt, i ledermøter, osv.).

Og den 'Tove-kassa' spør ikke, om bæreposer, (som nå koster fem pence, i avgift til staten, her i England).

(Vil jeg si).

Så dette er, at Tesco har, en Tove fra Rimi Langhus-kasse, (kan det nesten virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Nå la jeg forresten merke til, at det er, en strekkode, nederst på Tesco-posene.

Så det er mulig, at Tesco mener, at man i 'Tove-kassa' skal scanne posene.

(Hva vet jeg).

Men jeg husker uansett, fra min 'karriere', som kasserer, (på hypermarkedet OBS Triaden blant annet).

At krøllete strekkoder, (som på Tesco-posen), kan være kronglete, å scanne.

Men Tesco mener kanskje, at man skal taste inn EAN-koden.

(Hva vet jeg).

Det blir uansett, litt 'russisk', (synes jeg), at noen Tesco selvbetjenings-kasser spør om man skal ha poser.

Mens andre Tesco-selvbetjeningskasser ikke spør, om dette.

Her må kundene bli som ansatte, (i alle kjedene), når de bruker, disse selvbetjeningskassene, (vil jeg si).

Hvem har funnet ut, at det er, en god ide, å ha sånne selvbetjeningskasser, i butikkene.

Her er det gråsoner, (som jeg har blogget om tidligere).

Hvis en kasserer slår feil, så er det sånn, at butikken sier, at det er menneskelig. å feile.

Men hvis en 'kunde-kasserer' slår feil, så blir de vel anmeldt.

Så her får kundene en dobbeltrolle, (som både kunde og kasserer), når de handler, i disse selvbetjeningskassene.

Så man må vel nesten si, at disse selvbetjeningskassene, er noe tull.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at Tesco Express Dale Street, hadde slått av, en 'haug', av selvbetjeningskasser.

For å liksom 'lose' kundene, bort til 'Tove-kassa' da, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Etter å ha spist lunsj, så dro jeg, til Burger King. (i Lord Street).

(Jeg åt bare en sandwich, i 'lunsj-parken'.

Og jeg hadde ikke spist, noe særlig frokost.

Siden at jeg måtte stå opp ganske tidlig, for å sjekke ut, av hotellet).

Og på Burger King, så var det sånn, at det var mye folk.

(Antagelig siden at det var Bank Holiday-mandag.

Altså fridag).

Og de hadde ikke milkshake.

(Noe de forresten, heller ikke hadde, på McDonalds i Wigan, på søndag).

Og colaen var lunka, (må jeg si).

Og burgeren var fettet/vassen.

Og ketchup måtte jeg mase, på en svær neger, (som jobba der), for å få.

Og det samme med servietter.

(Og det var ikke sånn, at Burger King-medarbeideren spurte, om jeg ville ha ketchup og servietter.

Disse temaene måtte jeg, (som kunde), ta opp.

Så dette var dårlig kundeservice, (må jeg si).

Og dette varierer, fra Burger King/McDonalds-restaurant.

Og sikkert fra by til by og land til land.

Om ketchupen ligger ved sugerørene, (ute i restauranten), eller ikke.

Men at servietter ikke ligger, ved sugerørene, liksom.

Det har jeg vel ikke sett før.

Så her har de liksom, en 'skotsk' sjef, (på denne Burger King-restauranten), kan det virke som.

Siden at de liksom, er så gniene/gjerrige, når det gjelder ketchup og servietter, da.

For å si det sånn.

Når man betaler mellom fem og ti pund, for et måltid.

Så er det dumt, at man liksom, må krangle, for å få litt ketchup/smak, på pommes fritene sine, (vil jeg si).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Den ene ketsjupen, var helt umulig, å åpne, (virka det som), så her er det muligens snakk om, et dårlig valg, av emballasje, (fra Heinz eller hvem det er), vil jeg nesten si:

IMG_20170828_171928

IMG_20170828_172014

IMG_20170828_173427

IMG_20170828_173436

PS 5.

Søppelkassene var også overfylte, (for å si det sånn), på Burger King Lord Street:

IMG_20170828_173700

PS 6.

Etter å ha spist på Burger King.

Så lurte jeg på, om det var noe bra, på kino.

Men det var ikke noen filmer, som frista, på Odeon, (i Liverpool One).

Jeg har tidligere blogget om, at denne kinoen, ikke har hatt informasjon, om filmene.

Men nå så jeg, at de hadde fått, noen brosjyrer, med noe sånn informasjon.

Og filmen Detroit, var om noen opptøyer, som var, på 25. juli, i 1967, (så jeg).

Og hva er 25. juli?

Jo, det er bursdagen min.

Og hva er Detroit, (for meg).

Jo, det er en by, hvor flyplass-politiet, nektet meg, å komme inn, i USA, (i 2005).

Så kan dette ha vært, på grunn av, at disse politi-folka, ikke liker den datoen, som jeg er født på, (nemlig 25. juli), lurer jeg.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

IMG_20170828_175756

PS 8.

Etter å ha lest, i kino-bladet.

Så tenkte jeg, at nå skal jeg jammen meg, kjøpe meg noe god mat, på det store hypermarkedet Tesco Superstore Liverpool One.

(Siden at Burger King-maten, var så dårlig.

Og for å ha noe mat, på hotell-rommet).

Men så ikke.

Siden at det var Bank Holiday-mandag, så stenge Tesco tidligere.

Og jeg måtte gå, til en liten Sainsbury's-butikk, (Sainsbury's Ranelagh Street), istedet.

Og der var det et helvete, å handle, (vil jeg si).

For de var så ekle/klamme der.

(For å si det sånn).

En kraftig/velbygget brite, i 40/50-åra, stod og liksom hevdet seg.

(Da jeg skulle, i selvbetjeningskassa).

Det lå en gammel kvittering, i 'min' selvbetjeningskasse.

Og dette temaet, tok 'kraftkaren' opp.

Og han sa til meg, (på engelsk), at han bare skulle ta bort kvitteringa.

(Noe som var unødvendig, (må man vel nesten si).

At Sainsbury's lagde, en episode/tema, av en sånn bagatell, (og gikk i veien liksom, for meg, som var kunde der).

For å si det sånn).

Og Sainsbury's-karen var også så svær, at dette ble, som noe klamt/intimt, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg er vant med, å liksom ha, et barskap, da jeg bodde, på St. Hanshaugen, (hvor jeg bodde, fra 1996 til 2004).

Så jeg kjøpte med, et par bokser, med ferdig-blandede drinker.

(For å ha, på hotell-rommet).

Og da peip liksom selvbetjeningskassa, da.

Og 'kraftkaren' dukka opp der igjen.

Og det ble igjen. liksom klamt/intimt, da.

Men kraftkaren forklarte ikke, sin inngripen, (som Sainsbury's tidligere har skrevet til meg, at selvbetjeningskasse-folka, skal gjøre).

Og jeg måtte jo flytte meg, nærmere en annen kunde, siden at han 'kraftkaren', skulle punche inn, masse greier, på selvbetjeningskassa, siden at den liksom, fikk 'mensen', siden at den måtte selge alkohol, da.

(Noe sånt).

Så dette ble, som noe veldig klamt da, (for å si det sånn).

Og ikke nok med det.

'Kraftkaren' surra også rundt meg, og nappet til seg handlekurver, 'hele tida'.

Så dette ble som noe, som 'kræsja', med det som kalles intimsoner, (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg kjøpte ikke helt, denne 'kraftkaren'/'homsen', (på Sainsbury's).

Dette var gateteater, (og muligens noe '21 Jump Street-greier'), mistenkte jeg.

Og da jeg gikk ut, av butikken.

Så gjemte 'kraftkaren' seg, bak en kvinnelig 'dundre-kollega', (som stod, ved inngangen), og sluttet å plage kundene, ved selvbetjeningskassa.

(Virka det som).

Og jeg ble forbaska, på grunn av denne 'voldtekts-aktige' oppførselen, til han 'homsen'/'kraftkaren'.

Så jeg fikk nesten lyst, til å dunke til, et vindu, (etter å ha gått ut, av butikken).

(For å markere, at jeg ble forbaska.

På grunn av denne trakasseringa, da.

For å si det sånn).

Men akkurat da jeg tenkte, at da ville jeg drevet med 'sinne-mestring', ved å slå på noe dødt, (som en vegg eller et vindu), istedet for noe levende.

Så så jeg det, at det aktuelle vinduet, (som jeg tenkte, at det hadde det jammen vært digg, å slått på, for å få ut, litt 'Sainsbury's-aggresjon').

Så så jeg, at det vinduet, var knust.

(Fra før).

Og da tenkte jeg, at det ikke bare var meg, som 'kraftkaren' tulla med.

Men at en annen Sainsbury's-kunde, (som var enda mer forbaska, enn meg), måtte ha knust det vinduet.

Etter å ha møtt, den samme 'kraftkaren'/'homsen', på Sainsbury's, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:

IMG_20170828_183250

PS 11.

Det var også sånn, at på vei, til Burger King.

Så fant jeg, en sånn nøkkel-sliper-butikk, hvor de blokker ut sko, en halv størrelse.

(En sånn butikk, som Mette Holter prata om, i 1990, (noe jeg har blogga om tidligere), var det vel).

Men denne butikken, var stengt, (siden at det var Bank Holiday-mandag).

Og en neger, så stygt på meg, fordi at jeg tok bilder, av denne butikken, (kunne det virke som, at var grunnen).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:

IMG_20170828_165851

IMG_20170828_165857

IMG_20170828_165905

IMG_20170828_165914

PS 13.

Det var også sånn, da jeg tok toget, fra St. Helens til Liverpool, i dag, (mandag).

At en tog-konduktør, begynte å prate til meg, da jeg skulle gå av toget.

(Han 'maste', (må jeg si), om jeg trengte hjelp, med kofferten.

Noe som bare var 'plageri', (må jeg si).

For det var jo som ingenting, (vil jeg si), å få kofferten, av toget.

Selv om dette toget sin utgang, har en ganske stor høydeforskjell, (for å si det sånn), fra plattformen.

Og jeg ville ikke 'banke opp' den svenske Claes Ohlson-kofferten min igjen.

For da han travle kineseren, stresset meg, (må jeg si), på Arena House, så revnet jo liksom kofferten, i glidlåsen.

For å si det sånn).

Selv om jeg hørte på walkman.

Så dette ble, som noe plagsomt, (og muligens som noe gateteater), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Jeg stusset også over, at denne konduktøren, ikke kjefta, på noen unge damer, som satt med beina, oppi setet, (selv om det stod, på et skilt, (på toget), at dette, var 'fy-fy'):

IMG_20170828_141502

IMG_20170828_141509

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter