Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. september 2017

Anders Røkaas vokste opp, i Toppen 4, (på Bergeråsen), etter meg, (etter at mine foreldre skilte seg, i 1973)

anders røkås toppen 4 med meldinger

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155037690358269&set=oa.1363138370470307&type=3&theater&ifg=1

PS.

Han gutten, med lyst hår, som står til venstre, (sett fra fotografen liksom), for Anders Røkaas, på bildet.

Det er Magnar Horten, som også bodde, i Toppen.

Og jeg har trodd, at det var Magnar Horten, som liksom satt, en støkk i meg.

Og som liksom fikk meg til å stå, helt stille, veldig lenge, og bare se på Drammensfjorden.

(En litt kjølig dag, som mora mi, hadde hivd meg ut, for å leike, utafor Toppen 4).

Men etter at Berger Museum, (heter de vel), har begynt, med sitt klassebilde-prosjekt.

Så har jeg skjønt, at Magnar Horten, også har, et par eldre brødre, (i tillegg til sin lillesøster Annika).

Så det kan ha vært, en av Magnar Horten sine eldre brødre, som skremte meg, (tenker jeg nå).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Disse på klassebildet ovenfor, er forresten født, i 1969.

(Det husker jeg, for jeg hadde valgfaget ballspill, i tredje klasse.

(Et valgfag, som rektor Borgen, bare 'heiv' meg inn på.

Siden at jeg flytta, (til Berger/Bergeråsen), fra Larvik, midt i skoleåret liksom, høsten 1979).

Og da var folk som Anders Røkaas og Per Furuheim, i samme valgfag-klasse, som meg, (husker jeg).

Og det valgfaget var, for både tredje og fjerde klasse, da.

Noe sånt).

Så de er et år eldre, enn meg, (som er født, i 1970), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Grete Godtlibsen, gikk også, i samme ballspill-valgfag-klasse, som meg, (skoleåret 1979/80), husker jeg.

Og det var sånn, at ei Connie, (var det vel), som antagelig begynte, i den klassen, litt seinere.

Hu dro ned shortsen, til hu Grete Godtlibsen, rett foran trynet, på meg.

Sånn at jeg så rumpa, til hu Grete Godlibsen da, (husker jeg).

(For hu hadde ikke truse på seg.

Så det ut som.

Hvis ikke hu Connie, også dro ned trusa hennes, da).

Og da vi kom inn, i garderoben.

(Etter gym-timene).

Så satt Ander Røkaas der, med en ereksjon, som han prøvde å gjemme, ved å presse overkroppen ned, (mens han satt, på en benk), og liksom dytta rumpa ut, da.

(Noe sånt).

Og etter dette, (må det vel ha vært), så brukte Berger-folk uttrykket: 'En stille Anders'.

Som betydde, å runke, (sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Per Furuheim, hadde også, det samme valgfaget.

Og en gang, i garderoben, så sa Per Furuheim til meg.

At hvis en gutt ønsket, å dusje, sammen med jentene.

Så kunne ikke jentene nekte, å dusje sammen, med denne gutten.

Men det trodde jeg ikke helt på.

Og det hadde kanskje vært morsomt, å dusje, sammen med jentene.

(Det var liksom, litt spenning ved det, at jentene hadde innovertiss og guttene hadde utovertiss, liksom.

For å si det sånn).

Men litt flaut, måtte det vel også ha vært, å dusje naken, sammen med alle jentene, (hvorav mange, var fra klassetrinnet over mitt).

Så jeg ble ihvertfall ikke fristet, av denne 'dusj-planen', til Per Furuheim.

Og jeg tror heller ikke, at noen av de andre gutta dusja, sammen med jentene.

Og ikke vet jeg, om Per Furuheim tulla heller, når han sa, at jentene ikke kunne nekte, hvis en gutt ønsket, å dusje, sammen med dem, (etter gymmen).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Grete Godtlibsen er visst gynekolog, (noe som jeg mener å ha lest, (i en avis en gang), at er en drittjobb), i 'våre dager'.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Grete Godtlibsen, (som hadde rumpa bar, i gymsalen, i en ballspill valgfag-time, på Berger skole, skoleåret 1979/80), er visst gift nå:

er visst gift nå

https://www.klinikkhausken.no/nb/leger-hos-klinikk-hausken/

PS 7.

Godtlibsen-slekten, har visst flytta fra Berger, etter den flaue 'rumpe-episoden', til Grete Godtlibsen, (skoleåret 1979/80), men det er visst en som holder ut, i Sande:

godtlibsen flytta fra berger

https://www.gulesider.no/p/viktor+godtlibsen/74349516?search_word=godlibsen+sande

PS 8.

Hva de lokale 'bygde-folka', (på Berger), har fått den 'rumpe-episoden', (til Grete Godtlibsen), til å liksom bli til, i årenes løp.

Det kan jeg bare gjette på.

(For jeg har nesten ikke vært, på Berger, siden 80-tallet).

Men de sier vel antagelig, at det spruta dritt, utover alle veggene, i gymsalen.

(Eller noe enda verre).

Hvis jeg skulle tippe.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter