Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. oktober 2017

De på Øvre, (på Bergeråsen), hadde muligens finest utsikt, (kanskje med unntak av Toppen osv., på Nedre). Men vi på Nedre fikk nok bada mer, i fjorden. Og vi hadde vi også kortere vei, til butikken osv., på Sand

best utsikt hm

https://www.facebook.com/groups/1500769820160616/

PS.

Her kan man, (i bakgrunnen), se foreldrene til min tidligere klassekamerat, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), Ole-Christian Skjelsbek, og de skal kose seg med sin nabos pavlova-kake, (kan det virke som):

foreldrene til ole

(Samme link som ovenfor).

PS 2.

Grunnen til at jeg husker, at det var, cirka like fin utsikt, i Toppen.

Det var fordi, at jeg bodde jo, i Toppen 4, under oppveksten.

Fram til mine foreldre skilte seg, høsten 1973, (da jeg var tre år gammel).

Og noen måneder/år, før de skilte seg.

Så var det sånn, at min far, viste meg utsikten, fra terrassen/verandaen vår, (ut mot Drammensfjorden).

(Han må vel ha pekt, i retning av Moss/Mølen/Breiangen, tror jeg.

Noe sånt).

Og den utsikten, var kanskje enda finere, enn Øvre sin utsikt.

På den måten, at i Toppen 4, så fikk man liksom fjorden nærmere, (sånn som jeg husker det).

Så det var nesten som, å bo, oppå et fjell, som steg rett opp, fra fjordsida, da.

(Noe sånt).

Mens på Øvre, så er de, litt lenger unna fjorden, (kan det nesten virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men min lillesøster Pia, var bare halvannet år gammel cirka, da mine foreldre skilte seg.

(Og min mor dro oss med, ned til Larvik).

Så Pia husker kanskje ikke, denne utsikten.

Og jeg turte såvidt, å gå på, en liten 'ekspedisjon', ned i Olleveien, (som Toppen liksom er toppen/slutten av), fra parkeringsplassen/lekeplassen, i Toppen.

Så jeg husker godt, at Toppen lå, på Nedre.

(For Olleveien er jo en av 'hovedveiene' liksom, på Nedre).

Men jeg tror nok ikke, at min lillesøster Pia, dro på noen lignende gåturer, (ned i Olleveien).

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Og min søster Pia, bodde jo også lenger, hos min mor, i Larvik.

Så Pia surrer kanskje litt, når det gjelder Toppen.

Pia blander muligens Toppen og Øvre, (tenker jeg nå).

Så Pia kan ha 'driti seg ut', etter at hu flytta tilbake, til Bergeråsen, (og Nedre/Haldis Humblen), i 1982, (var det vel).

Og så har hu kanskje sagt, til 'alle', at: 'Jeg har bodd på Øvre'.

Og så var det Toppen, (på Nedre), liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det kan muligens ha vært, på grunn av dette, at Ole-Christian Skjelsbek, dro meg med hjem, til seg, en av de første skoledagene mine, på Berger, (etter at jeg flytta tilbake, til min far, høsten 1979).

For da trodde muligens Ole-Christian Skjelsbek, at jeg ville si, at: 'Jeg har bodd på Øvre'.

Siden at jeg hadde bodd, på Toppen, (på Nedre), cirka seks år tidligere.

(For jeg stussa litt, over at Ole-Christian Skjelsbek, var så 'hypp' på, å bli kjent med meg, liksom.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se utsikten, fra Toppen 8, (som vel hadde, cirka den samme utsikten, som oss i Toppen 4):

mer fra toppen 8 samme utsikt cirka

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=36673371

PS 6.

Lekingen i Toppen, var sånn, at man gikk rolig, hit og dit, (sånn som jeg husker det).

Det var ikke sånn, at vi løpt rundt der, liksom.

(Sånn som jeg husker det).

Jeg var vel bare to-tre år gammel, da jeg bodde der.

Og det var nok muligens sånn, at man kunne falle utfor skråninger/stup, 'her og der'.

(Og fra terrassen vår, osv.).

Det husker jeg ikke så nøye.

(For dette er jo snart 50 år siden nå.

For å si det sånn).

Men jeg lever jo enda, så.

Så på en eller annen måte, så overlevde jeg jo, det å bo der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter